سیاسی >>  دولت >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۳  ، 
کد خبر : ۳۰۳۱۸۷
تحلیلی بر دیدار روحانی و فرماندهان ارشد سپاه

ديداري راهبردي

ديدار فرماندهان ارشد سپاه پاسداران با دكتر روحاني، رياست محترم جمهوري اسلامي ايران خبر اصلي و اول فضاي رسانه اي در تاريخ دوم مرداد بود. ديداري كه در اين زمان؛ براي كشور و نظام جمهوري اسلامي فوق العاده راهبردي و حياتي به حساب مي آمد...
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی/ سید محمد علی فروتن
ديداري راهبرديديدار فرماندهان ارشد سپاه پاسداران با دكتر روحاني، رياست محترم جمهوري اسلامي ايران خبر اصلي و اول فضاي رسانه اي در تاريخ دوم مرداد بود. ديداري كه در اين زمان؛ براي كشور و نظام جمهوري اسلامي فوق العاده راهبردي و حياتي به حساب مي آمد. در زمان انتخابات و در بحبوحه تبليغات انتخاباتي فضایی شکل گرفت که برای مخاطبین چنین متصور بود که شكافي خطرناك، بين قوه مجريه و نهادهاي انقلابي كشور به ويژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي شكل گرفته است. ادامه این فضای روانی دلسوزان انقلاب و نظام را نسبت به پیامدهای آن نگران ساخته بود؛ به ویژه آنکه طعنه ها و كنايه هايي از سوي دولت به سپاه پاسداران وارد شد، فعاليت هاي موشكي مورد بحث واقع شد و در نهايت بعد از انتخابات نيز اين رويه ادامه پيدا كرد و با هجمه به فعاليت هاي سازندگي سپاه به اوج خود رسيد و نگرانی ها نسبت به اساسی بودن اين شكاف بیشتر کرد.
اين فضاي دوقطبي با تحریک رسانه های معاند و از جمله در شبکه مجازی توسط دشمن تقویت و ترویج شد به گونه ای که در بين مردم نيز به یک دغدغه و نگرانی دائمی تبدیل شده بود و از این بابت انرژي و وقت مردم و نظام به مسائلي معطوف شد كه نه تنها هيچ كمكي به رشد و توسعه كشور نمي كرد بلكه اثرات زيان باري را نيز به دنبال داشت.
در همين احوال بود كه در خارج از كشور نيز اقدامات خصمانه توسط دشمنان ادامه يافت و سناي آمريكا تحريم هاي معروف به اس 722 را وضع نمود كه بر اساس اين تحريم ها سپاه پاسداران ذيل سازمان تروريستي قرار مي گرفت و محدوديت هاي جدي نيز براي فعاليت هاي اقتصادي اين نهاد و شركت هاي همكار وضع مي شد.
در اين شرايط حساس ملي و حتي جهاني اقدامي لازم بود كه اولا شكاف و دوقطبي خطرناكي كه در داخل كشور شكل متصور بود ترميم شود و نهادهاي داخل جمهوري اسلامي به سمت همگرايي هرچه بيشتر پيش روند و دوما پيامي برا ي دشمنان در خارج از كشور باشد كه جمهوري اسلامي مصمم تر از هميشه در جهت اهداف بلند انقلاب اسلامي حركت خواهد كرد و در اين ميان، اندك اختلافات داخلي تاثيري در آرمان بلند جمهوري اسلامي نخواهند داشت.
در این میان لازم است قدر این انسجام ایجاد شده بیش از پیش دانسته شود و هم دولت محترم و هم سایر نهادها به ویژه سپاه پاسداران با همکاری و تعامل یکدیگر در تلاش برای حل مشکلات اساسی مردم گام بردارد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات