تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۹  ، 
کد خبر : ۳۰۳۴۰۳

پیروزی در نبرد عرسال نتایج مهمی برای مقاومت داشت

دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد: یکی از عوامل پیروزی ما در جرود عرسال، حمایت سخاوتمندانه ایران بود و ما در نبرد عرسال به پیروزی میدانی و نظامی بزرگی دست یافتیم که نتایج مهمی برای مقاومت داشت.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، سید حسن نصرالله سخنرانی خود را با تبریک و تهنیت به مناسبت بازگشت اسرای مقاومت به وطن پس از پایان نبرد آزادسازی جرود عرسال شروع کرد.
دبیر کل حزب الله لبنان در سخنان خود با موضوع مرحله بعد از آزادسازی جرود عرسال گفت: هنوز پیکر یک یا دو تن از اسرای ما که در نبرد البادیه به شهادت رسیده اند نزد تروریست های داعش است و چند نفر دیگر از نیروهای ما نیز مفقود شده اند که این پرونده را دنبال می کنیم. 
سید حسن نصر الله همچنین از اقدام دقیق و قابل ستایش سرلشکر عباس ابراهیم در عملیات تبادل اسرای حزب الله با تروریست های جبهه النصره تقدیر کرد. وی گفت: مقامات سوریه همه گونه تسهیلات در عملیات آزادسازی جرود عرسال به ما ارائه کردند.
دبیر کل حزب الله لبنان افزود: یکی از دلایل تسریع عملیات آزادسازی جرود عرسال کمک نیروهای ارتش سوریه در کنار نیروهای مقاومت حزب الله در جرود فلیطه بود. مقامات سوریه هیچ مانعی برای تسهیل اجرای توافق نامه مبادله اسرا ایجاد نکردند و برخورد آنان با این موضوع کاملا مثبت بود.
سید حسن نصر الله همچنین تاکید کرد که مقامات سوریه با قبول کردن افراد مسلح جبهه النصره و خانواده های آنان در کشور خود بار جدیدی از دوش لبنان برداشت. وی افزود: باید از مقامات کشور سوریه به خاطر تمام اقداماتی که برای به نتیجه رسیدن توافق مبادله اسرا و آزادی آنان مبذول داشتند تشکر کنیم.
دبیر کل حزب الله لبنان گفت سعد الحریری، نخست وزیر لبنان نیز برای موفقیت گفتگوها کمک کرد اگر چه این کمک ها برای وی هزینه بر بود و وی را در تنگنا قرار داد. وی افزود: دولت لبنان با عمل کردن به مسئولیت خود باعث تکمیل شدن پیروزی در جرود عرسال شد. عامل دیگر در پیروزی ما در جرود عرسال حمایت سخاوتمندانه ایران بود.
وی افزود: وظیفه خود می دانیم که از ایران تشکر کنیم زیرا ما در جرود عرسال و جرود فلیطه با امکانات، تسلیحات، توانایی ها و تجربیاتی جنگیدیم که به طور اساسی آنها را با حمایت جمهوری اسلامی ایران دریافت کرده بودیم. ایران هیچگاه از حمایت از ما کوتاهی نکرده است. تمامی جهانیان بدانند هنگامی که ما با گروه های تروریستی می جنگیدیم آنکه در پشت سر ما ایستاده بود و ما را یاری می کرد و آن که امکان مبارزه با گروه های وهابی و تکفیری را برای ما فراهم آورد ایران بود که با حمایت سخاوتمندانه و بزرگوارانه خود از ما پشتیبانی کرد. مسلماً ایران نقش های دیگری در این موضوع داشت اما ما الان بدان نمی پردازیم و آن را به زمانی دیگر موکول می کنیم.
نصرالله: تمامی جهانیان بدانند هنگامی که ما با گروه های تروریستی می جنگیدیم آنکه در پشت سر ما ایستاده بود و ما را یاری می کرد و آن که امکان مبارزه با گروه های وهابی و تکفیری را برای ما فراهم آورد ایران بود که با حمایت سخاوتمندانه و بزرگوارانه خود از ما پشتیبانی کرد.
سید حسن نصر الله گفت سازمان ملل متحد هیچ نقشی در مبادله اسرا نداشت و ضمانت این عملیات بر عهده نیروهای امنیتی لبنان و دولت و ارتش سوریه بود. وی تاکید کرد که دولت سوریه همانند همیشه به تعهدات خود در به نتیجه رسیدن توافق مبادله اسرا عمل کرد. 
دبیر کل حزب الله لبنان با تاکید بر برخورد انسانی با پرونده آوارگان گفت درخواست من این است که با این موضوع به عنوان پرونده ای سیاسی یا مالی برخورد نکنید و دولت لبنان باید به طور مستقیم با دولت سوریه موضوع آوارگان را بررسی و هماهنگ کند. وی همچنین یاد آور شد که میشل عون، رئیس جمهور لبنان نیز بر اجرای گفتگو برای مبادله اسرا موافقت و همراهی و تسهیلات لازم را در برای به موفقیت آن ارائه کرد. 
سید حسن نصرالله گفت: سخنان میشل عون در روز عید ارتش که پیروزی در نبرد عرسال را برای لبنان پیش بینی کرد موضعی پیش دستانه و قابل تقدیر توصیف بود. وی افزود: رئیس مجلس لبنان نیز در مقابل مخالف خوانی ها علیه نیروهای مقاومت ایستاد و همانند گذشته از حزب الله حمایت کرد. تروریست های جبهه النصره از جرود عرسال اخراج شدند و اکنون این منطقه در اختیار نیروهای مقاومت است.
وی همچنین با اشاره به عدم تمایل خود برای حضور دائم در عرسال تاکید کرد: به محض اینکه ارتش لبنان اعلام آمادگی کند ما نیز آماده تحویل مناطق آزاد شده عرسال به آنها هستیم. ما در نبرد عرسال به پیروزی میدانی و نظامی بزرگی دست یافتیم که نتایج مهمی برای مقاومت داشت.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات