سیاسی >>  دولت >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸  ، 
کد خبر : ۳۰۴۰۸۸

ترکیب کابینه دوازدهم نتیجه توافق سران اصلاحات و اعتدال

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس ترکیب کابینه دوازدهم را نتیجه توافق سران اصلاحات و اعتدال خواند و گفت: اصلاح طلبان مسئول عملکرد دولت در ۴ سال آینده هستند.
به گزارش بصیرت به نقل از خبرگزاری مهر، حمیدرضا فولادگر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: انتخاب وزرای کابینه دوازدهم نتیجه رایزنی سران اصلاحات و اعتدال بود، لذا اصلاح طلبان باید مسئولیت عملکرد این وزرا را بپذیرند.اصلاح طلبان مسئول عملکرد دولت در ۴ سال آینده هستند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: ما انتظار نداشتیم که دولت از میان منتقدین فردی را در کابینه قرار دهد، اگر چه آقای روحانی ادعا کرد از میان اصلاح طلبان معتدل و اصولگرایان معتدل، وزرایی را برای کابینه معرفی خواهد کرد، اما این کابینه دوازدهم در واقع کاملا حاصل توافق سران اصلاحات و اعتدال است.

علت عدم اقبال نمایندگان به بیطرف «چالش آب در استان ها»بود

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تاکید کرد: اصلاح طلبان باید مسئولیت این کابینه را بپذیرند و بعد از چهار سال نگویند که ما نقشی در انتخاب کابینه نداشتیم. سران اصلاحات در انتخاب اعضای کابینه نقش داشتند، هشت وزیر کابینه دوازدهم در دولت آقای خاتمی وزیر بودند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با تاکید بر اینکه اصلاح طلبان نمی توانند با برخی ادعاها از زیر بار مسئولیت عملکرد کابینه دوازدهم شانه خالی کنند، گفت: آقای بیطرف به خاطر مشکلات بخش آب و مشکلات استانهای زاگرس نشین و خوزستان رای نیاوردند اما فراکسیون امید برای رای اعتماد ایشان خیلی تلاش کرد.

وی ادامه داد: از این میان حتی برخی اعضای فراکسیون امید نیز به خاطر مشکلات آب در استانهایشان به وزیر پیشنهادی نیرو رای ندادند، به عبارت دیگر موضوع رای اعتماد به وزیر پیشنهادی نیرو بیشتر تحت تاثیر مشکلات استانی قرار گرفت تا جایی که به عنوان مثال آقای تاجگردون و تعدادی دیگر از اعضای فراکسیون امید به خاطر موضوعات استانی به آقای بیطرف رای اعتماد ندادند.

فولادگر ادامه داد: وزیر پیشنهادی نیرو در فراکسیون مستقلان نیز مورد اعتماد نمایندگان قرار نداشت.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس گفت: مجلس با رای اعتماد به وزرای پیشنهادی جواب مثبتی به درخواست دولت داد و حجت را بر دولت تمام کرد و بهانه ای برای دولت باقی نگذاشت از این به بعد دولت ملزم به حل مشکلات مردم است.

حامیان روحانی در انتخابات،ترکیب کابینه دوازدهم را تعیین کردند

نماینده مردم اصفهان در مجلس تصریح کرد: همه گرایش های سیاسی که از دولت آقای روحانی حمایت کردند در ترکیب کابینه نقش داشتند و باید کمک کنند که این دولت موفق باشد و چهار سال آینده نیز پاسخگوی عملکرد دولت باشند.

فولادگر در خصوص علت بالا بودن آرای وزرا نسبت به مجلس قبل گفت: دو فراکسیون مجلس متعلق به حامیان دولت است بنابراین طبیعی است که حامیان دولت در مجلس اکثریت را در اختیار داشته باشند.

نقش فراکسیون ولایی در رای اعتماد به« جهرمی» و افزایش آرای« رحمانی فضلی» و« بطحائی»

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی ادامه داد:  فراکسیون امید و مستقلان به آقای جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رای ندادند. اما ایشان توانست حمایت اعضای فراکسیون نمایندگان ولایی را جلب کند، علاوه بر این وزرایی که معیارهای موردنظر فراکسیون نمایندگان ولایی را داشتند توانستند آرای بالاتری را به خود اختصاص دهند، مثل وزیر آموزش و پرورش و وزیر کشور؛ بنابراین فراکسیون نمایندگان ولایی فراکسیون تاثیرگذاری در رای اعتماد بود.

فولادگر با بیان اینکه هر سه فراکسیون در رای اعتماد به وزرای پیشنهادی تاثیرگذار بودند، گفت: واقعیت مجلس این است که مخالفان دولت در مجلس تعدادشان در حدی نیست که بتوانند تاثیرگذار بوده و رای اعتماد به وزرا را دچار چالش جدی کنند، اما وزرایی که مورد توافق سه فراکسیون مجلس بودند آرای بالایی را به خود اختصاص دادند و وزرایی که اجماع فراکسیون ها را به دست نیاورده بودند، رای بالایی نداشتند.

وی از دولت خواست با توجه به بازگشایی دانشگاهها، وزیر پیشنهادی علوم را زودتر به مجلس معرفی کرده و با توجه به بحران آب در کشور، نسبت به معرفی وزیر نیرو غفلت نکند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات