صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶  ، 
کد خبر : ۳۰۴۴۸۷

از امید دوستان تا غبطه دشمنان

1ـ امام خامنه‌ای در اوج بحران به ما امید داد
سیدحسن نصرالله در سخنانی گفت: پس از آغاز حوادث سوریه به ایران سفر کرده و با امام خامنه‌ای دیدار کردیم که ایشان امید پیروزی را دادند. دبیرکل حزب‌الله لبنان ادامه داد: ما برای ایشان پروژه‌های طرف متخاصم را تشریح کردیم و گفتیم که اگر در دمشق مبارزه نکنیم، در الهرمل، بعلبک، ضاحیه،‌ الغازیه،‌ بقاع جنوبی و جنوب لبنان مبارزه خواهیم کرد. ایشان فرمودند: «نه ‌تنها در این مناطق، بلکه در کرمان و خوزستان و تهران نیز مجبور به مبارزه خواهیم بود. ایشان تأکید کردند که این جبهه [مقاومت] شامل چند محور می‌شود: محور ایران، لبنان و سوریه. فرمانده این محور بشار اسد است و باید تلاش کنیم که او پیروز شود و پیروز خواهد شد.»

2ـ برجام یا باید اصلاح شود یا لغو
به گزارش روزنامه «هاآرتص»، نتانیاهو اظهار داشت: «این توافقِ(برجام) بدی است. آن را اصلاح یا لغو کنید.» اظهارات نتانیاهو در شرایطی مطرح می‌شود که پیش از این نیز اندیشکده‌های همسو با رژیم صهیونیستی از جمله بنیاد دفاع از دموکراسی طرح فشار بر ایران برای مذاکره مجدد در زمینه توافق هسته‌ای را ارائه کرده بودند. این اندیشکده‌ها، رفع محدودیت حجم مواد غنی‌شده ایران پس از ده سال و اعطای حق غنی‌سازی به ایران را دو ایراد عمده برجام توصیف کرده‌اند. این در حالی است که «یوکیا آمانو» مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش تازه‌ خود، مانند تمام گزارش‌های قبلی، پایبندی کامل ایران به توافق هسته‌ای را تأیید کرده است.

3ـ حمله روزنامه کارگزاران به رئیس فراکسیون امید!
نشریه سازندگی متعلق به کارگزاران در مطلبی با عنوان «کدخدای امید» محمدرضا عارف را آماج انتقادات خود قرار داد و نوشت: «عارف یکی از کم‌تحرک‌ترین نمایندگان مجلس است و در سایر مناسبات نمایندگی هم به جز برای یکی دو نطق میان دستور و یک دفاعیه از کلیات کابینه دوازدهم پشت تریبون قرار نگرفته و میکروفونش هم برای تذکر و اخطاری روشن نشده است... . رئیس منفعلی که به جا و به موقع دست به عمل نمی‌زند...؛ حتی خود عارف در کمیسیون آموزش و تحقیقات نتوانست از رأی کافی برخوردار شود تا زاهدی نماینده نزدیک به جبهه پایداری رئیس این کمیسیون باشد.»

4ـ دولت‌های مرتجع به حال ما غبطه می‌خورند
سردار سرلشکر محمد باقری گفت: از چنان امنیتی برخوردار هستیم که هیچ سرمایه‌گذار داخلی و خارجی و حتی مسئولان نمی‌توانند عنوان کنند که سرمایه‌گذاری در کشور ما به خطر می‌افتد. رئیس ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی و رزمندگانش روزی در کنار دیوارهای اهواز می‌جنگیدند؛ اما امروز در جایگاهی هستند که دشمنان با ترس از مسائلی، مانند محور ایران ـ مدیترانه حرف می‌زنند. امروز دولت‌های مرتجع منطقه زمانی که اسم جمهوری اسلامی می‌آید، در محافل خصوصی به حال ما غبطه می‌خورند و می‌گویند ای کاش ما هم در مسیر شما بودیم.

5ـ شبیه‌سازی تعجب‌برانگیز یک روزنامه اصلاح‌طلب!
روزنامه «بهار» در یادداشتی تعجب‌برانگیز با عنوان «روهینگیا؛ شاخص سنجش روشنفکری» نوشت: «به گمان راقم این سطور، همان قدر که با شنیدن، خواندن و دیدن تصاویر و کتاب‌های نسل‌کشی هولوکاست، چهره انسان افسرده و غم‌زده می‌شود و بانیان آن جنایت بشری را لعن و نفرین می‌کنیم، باید نسبت به هر کنش نژادپرستی واکنش‌ لازم را بروز ‌دهیم. بی‌تردید از این به بعد می‌توان محکومیت نسل‌کشی در راخین را به عنوان یکی از شاخص‌های روشنفکری پذیرفت و سکوت در برابر چنین جنایتی را به حساب ناراستی در روشنفکری عنوان کرد.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات