یزد >>  عمومی >> خبر 2تایی
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۸  ، 
کد خبر : ۳۰۵۰۰۷
انتقاد نماینده خبرگان رهبری در پشت تریبون نماز جمعه:

برخی نمایندگان به امور سایر قوا دخالت بی جا نکنند

بعضی خود را هم قانون اساسی می‌دانند، هم مفسر و مجری قانون، هم درباره احکام قضایی اظهارنظر می‌کنند و در همه امور خود را متخصص می‌دانند و اجازه دخالت در هر موضوعی را به خود می‌دهند.
پایگاه بصیرت / سعید طالبیان

به گزارش یزد رسا، آیت‌الله سید محمدرضا مدرسی امام‌جمعه موقت یزد در خطبه‌های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته یزد ضمن تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع) و یاران با وفایش افزود: حماسه امام حسین (ع) در روز عاشورا مسیر حق را برای جهانیان روشن کرد.

وی در ادامه با اشاره به بدعهدی‌های آمریکا و قصد آن‌ها برای بر هم زدن توافق هسته‌ای صورت گرفته، افزود: امروز آمریکا در صدد است تا این توافق را به هم بزند و از طرفی ایران را مقصر این موضوع جلوه ‌دهد.

امام ‌جمعه موقت یزد با تأکید بر اینکه این توافق پرهزینه باعث تعطیلی بخش قابل‌توجهی از صنعت هسته‌ای کشور و تحمیل محدودیت‌های فروانی به کشور شد، تصریح کرد: علی‌رغم این هزینه‌ها، تحریم‌ها و فشارهای ناجوانمردانه دشمنان علیه کشور تغییر چندانی نکرد و همان‌طور که بارها رهبر انقلاب و دلسوزان نظام تذکر داده بودند دشمنان با بدعهدی به توافق پایبند نبودند و آشکار و غیر آشکارا آن را نقض کردند و سایر کشورها نیز صرفاً نظاره‌گر بودند.

عضو فقهای شورای نگهبان در ادامه با انتقاد از قرارداد فروش سلاح روسیه به عربستان افزود: فروش موشک‌های S400 به عربستانی که جنایت آن‌ها در یمن مشهود است و از حامیان تروریسم به شمار می‌رود موضوعی نیست که بتوان از آن چشم‌پوشی کرد.

خطیب نماز جمعه یزد با اشاره به روند تحویل سلاح S300 توسط روسیه به ایران و بدعهدی‌های آن‌ها در این مهم تصریح کرد: این موضوعات نشان می‌دهد که علی‌رغم ضرورت تعامل با دنیا، مردم و مسئولین ایران جز به توان و قدرت داخلی و یاری خداوند نباید به قدرت دیگری اتّکا و اعتماد داشته باشند.

گناه نابخشودنی فتنه گران سال 88 قابل‌چشم‌پوشی نیست

آیت‌الله مدرسی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از حرکت‌هایی که در راستای تطهیر سران فتنه و فتنه گران سال 88 در کشور در حال انجام است خاطرنشان کرد: ظلم آن‌ها به‌نظام، مردم و رهبری و عدم توبه فتنه گران، گناه نابخشودنی است ذهن مردم پاک نمی‌شود و قابل‌چشم‌پوشی نیست.

عضو فقهای شورای نگهبان در ادامه با تأکید بر لزوم توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و موضوع اشتغال در تنظیم لایحه بودجه از دولت درخواست کرد تا با دقت و سرعت عمل لازم این لایحه را جهت بررسی به مجلس تحویل دهد تا بررسی‌های لازم به‌موقع و به بهترین نحو صورت بگیرد.

خطیب این هفته نماز جمعه یزد با اشاره به اینکه آن‌طور که بیان می‌شود تغییر استاندار حتمی است بیان داشت: با توجه به مشکلاتی که استان یزد با آن مواجه است، یزد به استانداری نیاز دارد با کارآمدی و توانایی به حل معضلات و مشکلات مردم بپردازد.

وی مردمی بودن و آگاهی داشتن از نیازهای و دغدغه‌های مردم را از ویژگی‌های مهمی دانست که در انتخاب استاندار باید به آن توجه شود و ادامه داد: توسعه اقتصاد استان، حل مشکل اشتغال جوانان و پیگیری حل کامل موضوع آب استان باید در دستور کار استاندار جدید باشد و توانایی حل این معضلات را داشته باشد.

امام‌جمعه موقت یزد با تأکید بر لزوم پرهیز از تعصبات جناحی و حزبی در انتخاب استاندار، اذعان کرد: استاندار یزد باید فردی باشد که با فرهنگ مردم دارالعباده یزد آشنا باشد و برای حل مشکلات مردم برنامه و جدیت داشته باشد.

انتقاد از دخالت بی‌جای برخی نمایندگان مجلس در امور مربوط به سایر قوا

عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به اصل 57 قانون اساسی مبنی فعالیت مستقل قوای سه‌گانه از دخالت‌های بی‌جای برخی افراد وابسته به قوه‌ی مقننه در امور قوه مجریه انتقاد کرد و افزود: بعضی خود را هم قانون اساسی می‌دانند، هم مفسر و مجری قانون، هم درباره احکام قضایی اظهارنظر می‌کنند و در همه امور خود را متخصص می‌دانند و اجازه دخالت در هر موضوعی را به خود می‌دهند.

آیت‌الله مدرسی با تأکید بر اینکه اگر موضوعی ازنظر شورای نگهبان مخالف شریعت و قانون تشخیص داده شد یا قانونی در مجلس تصویب شد و به تأیید شورای نگهبان رسید و یا حکمی از سوی قاضی صادر شد همه باید پیرو آن باشند تصریح کرد: کسانی که قصد مقابله با قانون را دارند قانون راهکار مقابله با آنان را بیان کرده است.

لزوم هوشیاری مردم یزد نسبت به توطئه‌ها و نفوذ بیگانگان

خطیب این هفته نماز جمعه یزد با اشاره به اینکه طبق برخی گزارش‌های موجود بعضی از توطئه گران خارج استان که وابستگی برخی از آن‌ها به استکبار مشهود است به دنبال این هستند تا طرح‌های خود را که در راستای براندازی نظام و ضربه به کشور و انقلاب است به طور آزمایشی در یزد اجرا کنند، بیان داشت: مردم یزد باید نسبت به این مهم هوشیار باشند و اجازه نفوذ به توطئه گران و بدخواهان کشور را ندهند.

آیت‌الله مدرسی در پایان ضمن گرامیداشت هفته نیروی انتظامی از رشادت‌های این حافظان امنیت و آرامش کشور قدردانی کرد.

منبع خبر : yazdrasa.ir

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات