صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷  ، 
کد خبر : ۳۰۵۱۶۵

اخبار کوتاه سه‌شنبه 18 مهر

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در سفر به فلسطین اشغالی با مقامات رژیم صهیونیستی دیدار کرد. در این سفر، مقامات این رژیم غاصب بر حتمی بودن مقابله با جمهوری اسلامی ایران در سوریه تأکید کردند(!) و با اشاره به افزایش شمار نیروهای جبهه مقاومت در سوریه، حضور متحدان تهران در همسایگی اسرائیل را غیر قابل تحمل خوانده و گفتند جنگ در سوریه با ایران حتمی و اجتناب‌ناپذیر است.
خبرهای دریافتی از سازمان بورس و اوراق بهادار حاکی از آن است که هلدینگ سرمایه‌گذاری ایتالیایی «آزیموت» با تحصیل 20 درصد از سهام شرکت «سبدگردانی انتخاب مفید» به طور رسمی وارد بازار سرمایه ایران شده است. ورود هلدینگ آزیموت با 1400 نفر نیرو به بازار سرمایه ایران، افزون بر اینکه یک سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود، ارتقای دانش فنی و مالی بورس کشور را به همراه دارد.
غلامحسین اسماعیلی، رئیس دادگستری استان تهران با اشاره به افزایش صلاحیت دادگستری استان تهران از سوی مجلس شورای اسلامی و رسیدگی به دعاوی جمهوری اسلامی ایران علیه آمریکا گفت: تا به امروز حدود 300 رأی به نفع شهروندان‌مان و علیه دولت آمریکا صادر کرده‌ایم که رقم محکومیت دولت آمریکا در این پرونده‌ها بالغ بر ١١٠ میلیارد دلار است.
مذاکره‌کنندگانی از دو جنبش فلسطینی فتح و حماس به مصر سفر کرده‌اند تا مذاکرات خود را برای پایان دادن به اختلافات ۱۰ ساله شروع کنند. از زمان کنترل جنبش مقاومت اسلامی حماس بر نوار غزه و خروج تشکیلات خودگردان فلسطین از این منطقه در سال ۲۰۰۷، این مذاکرات بزرگ‌ترین تلاش برای برقراری صلح میان دو طرف به شمار می‌آید.
«هاپتون» سفیر انگلیس در تهران گفت: برجام بهترین چارچوب را برای پیشبرد روابط با ایران مهیا کرده است تا ایران عضو فعال و سازنده جامعه جهانی شود. هاپتون افزود: اگر ترامپ پایبندی ایران به توافق‌نامه را تأیید نکند، انگلیس به تلاش خود برای نگه داشتن برجام با تمرکز بر کنگره آمریکا ادامه می‌دهد.
غلامحسین شافعی، رئیس اتاق ایران از دولت دوازدهم خواست قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار را اجرا کند. شافعی اظهار داشت: بخش خصوصی معتقد است اراده‌ای برای توانمندسازی بخش غیر دولتی وجود ندارد و حرف‌هایی هم که هیئت دولت می‌زند، از روی اعتقاد و باور قلبی نیست؛ چون در عمل ما شاهد تغییر محسوسی در این حوزه نبوده و نیستیم.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات