صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶  ، 
کد خبر : ۳۰۶۴۷۷

اخبار ویژه روزنامه های29 آبان1396

کیهان

مگر نمی‌گفتید که برجام شرایط را عادی کرده است؟!
در حالی که مدیر توتال می‌گوید «در صورت تحریم‌های جدید آمریکا در همکاری با ایران تجدیدنظر می‌کند»، وزیر نفت گفت توتال در شرایط عادی نمی‌تواند از فاز 11 کنار برود.
به گزارش ایلنا، بیژن زنگنه در دیدار معاون نخست‌وزیر پاکستان گفت: ما قرارداد معتبر قانونی با توتال، سی‌ان‌پی‌سی و پتروپارس داریم و در آن مشخص شده است که این شرکت در چه شرایطی می‌تواند از این پروژه کنار برود.
وی تاکید کرد: توتال در شرایطی می‌تواند از این پروژه‌ کنار برود که تحریم‌های بین‌المللی از سوی شورای امنیت علیه ایران اعمال شود.
وزیر نفت با بیان این که متاسفانه عده‌ای می‌خواهند که توتال از این پروژه‌ کنار برود تا بگویند پیش‌بینی ما درست از آب درآمد، افزود: یک عده هم مرتبا خبرهای مربوط به حضور توتال در ایران را غلط ترجمه می‌کنند تا نگرانی ایجاد کنند؛ آدم که از ترس مرگ خودکشی نمی‌کند.
آخرین‌بار، هفته گذشته بود که پاتریک پویانه در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان‌ عنوان کرد «‌در صورتی که چارچوب قانونی داشته باشیم، می‌توانیم توافق با ایران را ادامه دهیم اما در صورتی که نتوانیم به دلیل تغییرات در ساختار تحریم‌ها به توافق ادامه دهیم، در آن تجدیدنظر می‌کنیم».
توتال پیش از این یک نوبت دیگر نیز در دولت اصلاحات، به خاطر فشارهای آمریکا (و نه سازمان ملل)، قرارداد و تعهد خود با ایران را نقض کرد و در عین حال جریمه‌ای هم پرداخت نکرد! با این وجود مسئولان وزارت نفت مجددا سراغ این شرکت فرانسوی که گفته می‌شد در نوبت قبل رشوه هم پرداخته شده و در آمریکا محکوم گردیده، رفتند و توافق دوباره‌ای را منعقد کردند.
سال گذشته به هنگام اعتراض منتقدان، برخی مقامات وزارت نفت مدعی بودند که برجام، به عادی‌سازی امور پرداخته و بنابراین دیگر، بازگشت تحریم‌ها و رفتن توتال معنا ندارد. اما اکنون وزیر نفت می‌گوید توتال در شرایط عادی نمی‌تواند کنار برود؛ به عبارت دیگر، در شرایط غیرعادی، بدعهدی او پذیرفته شده است. و سؤال این است که اکنون جز تحریم‌های آمریکا چه اتفاقی افتاده، که توتال می‌گوید در تعهد خود تجدیدنظر می‌کند؟ یا به عبارت دیگر، چرا برجام نتوانسته به عادی‌سازی مورد ادعای وزیر نفت کمک برساند؟!

ادا و اطوار بست‌نشینی و ادامه شیوه‌ هاشمی در رد و قبول قاضی
حمید بقایی و علی‌اکبر جوانفکر می‌گوید پرونده قضایی آنها نه توسط قوه‌قضائیه بلکه از سوی آیت‌الله هاشمی شاهرودی بررسی شود.
این دو که به همراه حبیب‌الله خراسانی، ضمن حضور در حرم حضرت عبدالعظیم(ع) مدعی بست‌نشینی شده‌اند، در بیانیه‌ای نوشته‌اند: «اگر ظلم آشکار فقط به ما چند نفر و خادمان مردم در دولت قبل محدود می‌شد، دل به لطف و یاری خدا می‌بستیم، زبان به کام می‌گرفتیم و به تکرار تجربه تلخ زندان تن می‌دادیم. اما از آنجا که دستگاه قضایی تحت زعامت آقای آملی لاریجانی از سال 1390 تمامی تلاش خود را برای تضعیف و تخریب دولت دهم و همچنین برآورده ساختن خواسته از پیش اعلام شده شیمون پرز ملعون یعنی بدنام کردن دکتر احمدی‌نژاد و دولت او به‌کار بسته و همچنان بر این منش غیرانسانی و مشی ظالمانه اصرار می‌ورزد و از سوی دیگر هیچ ملجاء و مرجع دیگری برای استمداد فراروی خود نیافته‌ایم، به بست‌نشینی در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) روی آورده‌ایم.
نظر به اصرار و پیشنهاد شمار زیادی از مردم عزیز، از رهبر معظم انقلاب نیز درخواست می‌کنیم در صورت صلاحدید، حضرت آیت‌الله شاهرودی رئیس محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس سابق دستگاه قضایی را مأمور به رسیدگی همه ادعاها و اتهامات مطروحه علیه اینجانبان و دولت قبل نمایند و پیشاپیش نیز اعلام می‌دارم که چنانچه اتهامات نسبت داده شده را وارد تشخیص دادند، درخواست اشد مجازات نسبت به خود را داریم. در غیر اینصورت، انتظار داریم به فوریت نسبت به رفع ظلم از ما و همه کسانی که هدف ظلم و بی‌عدالتی قرار گرفته‌اند، تصمیم‌گیری شود.»
یادآور می‌شود پیش از این نیز در ماجرای بازداشت و رسیدگی قضایی به پرونده اتهامات مهدی هاشمی نیز، مرحوم هاشمی خواستار گرفتن پرونده از قاضی و سپردن آن به قاضی دیگری که مد نظرش بود، شده بود. طبیعی است که چنین خواسته‌هایی در گماشتن قاضی مطلوب خود برای پرونده اتهامات، جایی در نظام‌های حقوقی و قضایی دنیا ندارد؛ ضمن اینکه حلقه انحرافی ثابت کرده به هیچ وجه من‌الوجوه زیر بار قانون نمی‌رود و نام بردن از آیت‌الله هاشمی شاهرودی، غیر از بهانه‌ای برای محکمه‌گریزی نیست.
یادآور می‌شود محمود احمدی‌نژاد روز چهارشنبه ضمن حضور در کنار بقایی و مشایی در حرم عبدالعظیم؛ اظهارات تندی علیه «خانواده لاریجانی» عنوان کرد. این در حالی است که او و حلقه حامیان نزدیک وی، ضمن لابی‌گری گسترده در مجلس هشتم، عامل اصلی ریاست علی لاریجانی و کنار رفتن حداد عادل از ریاست مجلس بودند. با این حال، روابط لاریجانی و احمدی‌نژاد از میانه راه به وخامت گرائید که اوج آن در اقدامات دور از شأن طرفین در ماجرای استیضاح وزیر کار و رفاه (بهمن 91) با آتش بیاری کسانی چون علی مطهری بود. جالب این که علی مطهری نیز جزو سهمیه احمدی‌نژاد برای فهرست انتخاباتی جبهه متحد اصولگرایان بود.
حلقه احمدی‌نژاد رفتار زیگزاگی مشابهی نیز با کسانی چون مرحوم هاشمی رفسنجانی و سید حسن خمینی داشته‌اند؛ زمانی، احمدی‌نژاد بیشترین مجادلات و خصومت‌های دوطرفه را با هاشمی داشت اما پس از رد صلاحیت مشایی و هاشمی در انتخابات 92، پیشنهاد اعتراض هماهنگ و مشترک را به هاشمی داد.
همچنین اگرچه احمدی‌نژاد و سید حسن خمینی درگیری‌های متعدد از جمله در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) داشتند، اما سیدحسن یکی از دفاتر فعالیت احمدی‌نژاد و اطرافیانش را در شمال شهر تهران تأمین کرده است.
گفتنی است مدعیان تحصن، دیروز پس از مواجه شدن با بی‌اعتنایی و عدم استقبال مردم، مجبور به پایان نمایش خود شدند.

مواضع روحانی و جهانگیری یعنی اینکه جنجال علیه مسکن مهر، یک سناریو بود
فضاسازی دولتمردان علیه مسکن مهر به بهانه زلزله، اشتباهی از سر شتابزدگی نبود، بلکه تصمیم برای بهره‌برداری سیاسی توام با بی‌انصافی بود.
روزنامه وطن امروز نوشت: سیاست پدر و مادر ندارد. خیلی زیاد این را شنیده‌ایم اما خیلی زیاد پیش نیامده است که مثال‌های ملموسی برای این گزاره در پیش روی ما باشد. این روزها اما یک مثال واضح از بی‌پدر و مادری عالم سیاست در پیش چشمان ما است.
در کرمانشاه و شهرهای اطرافش زلزله‌ای بزرگ روی داده و بیش از 400 نفر از هموطنان ما را به کام مرگ کشانده است. هزاران نفر مجروح و مصدوم و ده‌ها هزار نفر بی‌خانمان شده‌اند. در اینجا در عوالم صاحب پدر و مادر تنها فکر و ذکر هر انسانی باید کاستن از آلام بازماندگان و تعجیل در کمک‌رسانی و امداد باشد اما عده‌ای در این میان نمکدان جهل و تعصب را روی زخم تازه زلزله‌زدگان خالی می‌کنند. معاون اول رئیس‌جمهور عمده تلفات زلزله را مربوط به واحدهای مسکن مهر معرفی می‌کند و رئیس‌جمهور هم از ثابت شدن ناکارآمدی خانه‌سازی دولت برای ملت سخن می‌گوید و روزنامه مدعی، تیتر مهوع «قصر اندوه» را برای دشنه کردن سیاه‌روزی ملت و فرو کردنش در قلب دشمن سیاسی خود انتخاب می‌کند.
تلخی داستان آنجاست که واقعیت به اذعان کارشناسان خلاف این هجمه سخیف رسانه‌ای است. زلزله کرمانشاه با شدت 7/3 ریشتر و در عمق 10 کیلومتری زمین یکی از زلزله‌های بزرگی است که در این سال‌ها روی داده است. مقایسه این زلزله و میزان خسارت‌های جانی و مالی آن گواه این است که اگر قرار بر قضاوت بر این مبنا درباره مسکن مهر باشد، قضاوتی همراه با تحسین خواهد بود. در زلزله بم با شدت 6/6 ریشتر در عمق 10 کیلومتری 26271 نفر کشته و بیش از 30 هزار نفر مجروح شدند. در زمین‌لرزه رودبار با شدتی مشابه زلزله کرمانشاه و در عمق 19 کیلومتری بیش از 35000 نفر کشته شدند. در آن روزها هم خبری از مسکن مهر نبود و از بد روزگار امور کشور در دستان کسانی بود که هم‌اکنون بر سر کار هستند. جناب جهانگیری در زمان زلزله بم وزیر بودند و در زمان زلزله رودبار و منجیل هم نماینده مردم جیرفت در مجلس شورای اسلامی! آیا هیچ وقت در هیچ بلای طبیعی آنگونه که امروز کرسی غلط‌گیری به ناحق از دستاوردهای دیگران را در اختیار گرفته‌اند خود به کسی پاسخ داده‌اند؟!
آنچه در این میان مهم‌تر از همه است نوع نگاه مریض سیاسی حاکم بر نقل و عمل دولتمردانی است که از همان ساعات اولیه به فکر تبدیل بحران زلزله به فرصت جناحی خود بوده‌اند.
آنچه در زلزله اخیر که تلفات اصلی‌اش را در شهرستان‌های استان کرمانشاه به‌جا گذاشته بیش از همه به چشم آمد، نه در خود محل زلزله که صدها کیلومتر آن‌سوتر و در قلب پایتخت بود؛ در حالی که هنوز هیچ خبر و آمار اولیه‌ای درباره تعداد قربانیان زلزله و حجم ویرانی‌ها منتشر نشده بود،‌ ناگاه انتشار تصاویری از فرو ریختن بخش‌هایی از دیوار ساختمان‌های مسکن مهر در شبکه‌های اجتماعی نگاه‌ها را به آن سو برد که علت ویرانی‌ها ساخت ضعیف این منازل بوده است.
ناگاه با سخن غیرکارشناسی اسحاق جهانگیری که قبل از تدوین هر گزارشی خبر از آن داد که بیشترین ویرانی‌ها مربوط به مسکن مهر بوده، تبدیل به بحث اول رسانه‌های دولتی شد تا بار دیگر حتی در میان بلایای زلزله وجود عاملی به نام «دولت قبل» مطرح شود. هرچند می‌شد این سخنان را صرفا یک شتابزدگی از سوی معاون اول رئیس‌جمهور دانست اما سفر بشدت امنیتی دکتر روحانی به کرمانشاه و تکرار پررنگ‌تر سخنان جهانگیری توسط وی این فرضیه را تبدیل به یقین کرد که دولت تصمیمی جدی برای سوءاستفاده از قربانی شدن هموطنانمان در جهت مطامع سیاسی خود دارد تا این بار با تقلیل دادن همه ناکارآمدی‌ها در مدیریت بحران به عدم توانایی مقاومت مسکن‌های مهر در برابر زلزله بیش از 7 ریشتری، زلزله را نیز وارد معادله‌ای دوقطبی برای فرار رو به جلو کند.
پس ضعف در امدادرسانی به زلزله‌زدگان و موازی آن پیگیری پرقوت معادل‌سازی ویرانی‌ها با مسکن مهر بار دیگر اثبات آن بود که دولت حتی میان جان هموطنان و دوقطبی‌سازی برای بهره‌برداری سیاسی میل به گزینه دوم دارد.

اقدام جدید در کنگره آمریکا برای نقض صریح برجام
کمیته امور مالی مجلس نمایندگان آمریکا چهارشنبه گذشته طرحی را تصویب کرد که می‌تواند با ممنوع کردن فروش هواپیما به ایران توافق هسته‌ای را نقض کند.
تارنمای آمریکایی المانیتور نوشت: تحکیم نظارت بر قانون دسترسی مالی ایران خرید هواپیمای تجاری برای ایران را از شرکت‌هایی که در آمریکا کسب و کار دارند، دشوار خواهد کرد.
کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان آمریکا با 38 رای موافق در مقابل 21 رای مخالف، راه را برای کل مجلس نمایندگان برای رای‌گیری هموار کرد.
«کنت کاتزمن» کارشناس ایران در کمیته خدمات تحقیقات کنگره به المانیتور گفت: ایران تبدیل این طرح به قانون را نقض توافق هسته‌ای قلمداد خواهد کرد. این توافق شامل تعهد آشکار آمریکا به چنین فروش‌هایی به ایران است.
طرح ویلیامز از وزارت خزانه‌داری آمریکا می‌خواهد برای کنگره تایید کند که هرگونه مجوزی برای فروش هواپیمای تجاری به ایران خطر تروریسم یا پولشویی را ندارد.
«ریچارد نفیو» که عضو کارشناس تحریم در تیم مذاکره‌کننده با ایران در دولت «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا بوده، در گفت‌وگو با المانتیور اظهار داشت: برداشت من از این طرح این است که اجرای آن، آن طور که انتظار دارم، احتمالا توافق هسته‌ای را نقض خواهد کرد.
نفیو افزود: درک من از این طرح این است که اگر فردی که در فهرست تحریم‌های وزارت خزانه‌داری قرار دارد پروازی با «ایران ایر» داشته، امکان لغو مجوز (این شرکت) وجود دارد.
دولت اوباما، اواخر سال 2016 مجوزهای شرکت بوئینگ و ایرباس را که یک شرکت اروپایی است، تصویب کرد. بوئینگ یک قرارداد 3 میلیارد دلاری برای فروش 30 فروند جت به شرکت هواپیمایی آسمان و یک شرکت دیگر ایرانی امضا کرد که به مجوز جدید دولت ترامپ نیاز دارد.
به علاوه، ایرباس قراردادی را برای تامین نیاز «ایران ایر» به 73 دستگاه هواپیمای دیگر در ماه ژوئن (خرداد) امضا کرد که هنوز نیاز به مجوز جدید دارد (هر چند ایرباس شرکتی آمریکایی نیست اما به مجوز وزارت خزانه‌داری نیاز دارد زیرا هواپیماهای این شرکت از قطعات ساخت آمریکا استفاده می‌کنند).
یادآور می‌شود این طرح برای بررسی و تصمیم‌گیری نهایی‌ به صحن مجلس نمایندگان آمریکا ارسال شده است.
طبق ماده 22 برجام، آمریکا و دیگر طرف‌های اروپایی باید تحریم‌های فروش هواپیما به ایران را لغو کنند.

خراسان

ابطال ابلاغیه روحانی با شکایت دیوان محاسبات
در حالی که حجت الاسلام روحانی در ابلاغیه سال 1394 خود به وزارت کشور، اعلام کرده بود وظایف شرکت مادر تخصصی حمل و نقل ریلی کشور از این پس بر عهده سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور خواهد بود، با شکایت دیوان محاسبات کشور مشخص شده است که این تصمیم دولت با ماده 115 قانون مدیریت خدمات کشوری مغایر بوده و در عین حال، ترتیبات لازم در قانون محاسبات عمومی کشور نیز رعایت نشده که به همین علت، ابلاغیه رئیس جمهور لغو و طی روزهای اخیر به دولت ابلاغ شده است.


ورود نهادهای نظارتی به تعلل برخی مدیران در اجرای یک دستور مهم
بر اساس ابلاغیه روزهای اخیر یک مقام مسئول به تعدادی از سازمان ها و ادارات، با اشاره به بخشنامه ها و دستورالعمل های دولت در خصوص ضرورت تکمیل اطلاعات اموال غیرمنقول دستگاه های اجرایی در سامانه ای به نام "سادا" تاکید شده است با توجه به اتمام مهلت تعیین شده برای مدیران و نمایندگان دستگاه ها، ثبت نکردن اطلاعات مذکور هم اکنون از طریق نهادهای نظارتی آغاز شده و لازم است به قید فوریت، شناسایی و ثبت اطلاعات مذکور پایان یابد.

ایران

پاسخ واعظی به شایعه‌سازی مخالفان دولت
رئیس دفتر رئیس جمهوری درباره برخی شایعات مربوط به سفر رئیس جمهوری به مناطق زلزله‌زده و اینکه برخی می‌گویند چرا روحانی با مردم دیدار مستقیم نداشته است، گفت: چنین چیزی صحت ندارد، بنده در آنجا حضور داشتم، رئیس جمهوری از ماشین پیاده شدند، با مردم هم دیدار مستقیم داشتند. محمود واعظی در گفت‌وگو با ایلنا افزود: ابتدا آقای روحانی از ماشینی که حامل ایشان بود پیاده شدند و تا محوطه‌ای که منازل خراب شده بود هم رفتند و از منازل آسیب‌دیده بازدید کردند و سپس برای صحبت به میان مردم رفتند. وی ادامه داد: هنگامی که ایشان از منطقه آسیب‌دیده بازگشتند و زمانی که می‌خواستند با مردم سخن بگویند برای اینکه مردم آقای رئیس جمهوری را ببینند و همچنین برای اینکه صدایشان برسد روی ماشین قرار گرفتند. واعظی تأکید کرد: فیلم‌های سفر موجود است و مردم می‌توانند ببینند.


سناتورهای امریکایی خواستار کمک به آسیب‌دیدگان زلزله ایران
پنج سناتور امریکایی در نامه‌ای خطاب به وزیر امور خارجه این کشور از کاخ سفید خواستند تا با رفع یکسری تحریم‌ها علیه ایران امکان ارسال کمک به مناطق زلزله‌زده در غرب ایران را فراهم کند. به‌گزارش ایسنا، سناتور برنی سندرز و چهار سناتور دموکرات دیگر در نامه خود آورده‌اند که با وجود دهه‌ها خصومت و نبود روابط دیپلماتیک رسمی میان دو کشور، امریکا هر زمان که لازم بوده به مردم ایران پیشنهاد کمک داده است، اکنون نیز نباید تفاوتی وجود داشته باشد. ما به طور مستقیم از وزارت امور خارجه می‌خواهیم تا به تلاش‌ها برای امدادرسانی کمک و با دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری امریکا و دیگر آژانس‌های مربوطه برای تضمین انتقال سریع این کمک‌ها به ایران همکاری کند. بر اساس این گزارش، با توجه به وجود تحریم‌های امریکا علیه ایران، شهروندان دو تابعیتی ایرانی -امریکایی که در ایالات متحده زندگی می‌کنند نمی‌توانند کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را به دوستان و اعضای خانواده‌هایشان در مناطق زلزله‌زده غرب ایران ارسال کنند.


دیدار مجتبی ذوالنور با مهدی کروبی
حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور نماینده قم در مجلس پنجشنبه شب به دیدار شیخ مهدی کروبی رفته است.  به گزارش امتداد، حسین کروبی در این باره به امتداد گفت: آقای ذوالنور در این ملاقات نقطه نظرات خود را مطرح کرده و حاج آقا هم به بیان دیدگاه‌های خود پرداخته است. این ملاقات دوستانه و مفید بوده است. وی افزود: ذوالنور از دوستان قدیمی پدر است و در جریان اتفاقات بعد از ۸۸ هم در مرحله‌ای به کمک پدر شتافته است. کروبی با تأکید اینکه قاعدتاً این انتخاب از طریق شورای عالی امنیت ملی است، گفت: امیدواریم اگر گشایشی قرار است حاصل شود، تعداد ملاقات‌ها بیشتر و با فاصله زمانی کمتری صورت بگیرد. پیش از این اسماعیل دوستی هم با کروبی دیدار کرده بود.

آرمان

حضور ناطق نوری در مراسم موتلفه

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ناطق‌نوری در مراسم روضه دهه آخر صفر حزب موتلفه اسلامی حضور یافت. حجت‌الاسلام و المسلمین علی‌اکبر ناطق نوری در مراسم روضه دهه آخر صفر حزب موتلفه اسلامی شرکت کرد. حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسین مومنی سخنران شب نهم مراسم روضه دهه آخر صفر بود.

امام رضا(ع)، امام مناظره است نه مذاکره

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: برخی سیاسیون واژه‌ها را دستکاری می‌کنند، ما مناظرات امام رضا(ع) داریم، مذاکرات امام رضا(ع) نداریم؛ امام رضا(ع)، امام مناظره است نه مذاکره. آیت‌ا... علم الهدی با اشاره به‌اینکه برخورد حضرت با جریان آتئیست، یهودیت و نصرانی، برخورد مذاکره و گفت‌وگو نبود گفت: برخی سیاسیون واژه‌ها را دستکاری می‌کنند، ما مناظرات امام رضا(ع) داریم، مذاکرات امام رضا(ع) نداریم؛ امام رضا(ع)، امام مناظره است نه مذاکره؛ امام رضا(ع) در این عرصه جنگیدند و مبارزه کردند نه مذاکره.

ایران مسئول حمله موشکی به ریاض نیست

یک هیات شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد که هیچ سندی که ثابت کند ادعای عربستان مبنی بر این‌که‌ ایران مسئول حلمه موشکی به ریاض است وجود ندارد. ایسنا به نقل از پایگاه تحقیقاتی اینترسپت مستقر در آمریکا نوشت؛ یک هیات تعیین شده از سوی شورای امنیت سازمان ملل در دهم نوامبر یک نامه محرمانه به دیپلمات‌ها فرستاده و در آن تاکید کرده که هیچ سندی که ثابت کند، ادعا سعودی‌ها مبنی بر اینکه ‌ایران مسئول حمله موشکی اخیر حوثی‌های یمن به ریاض پایتخت عربستان است، به دست نیاورده است. مقامات عربستان و آمریکا پس از حمله اخیر حوثی‌های یمن به فرودگاه بین‌المللی ریاض، ایران را مسئول این حمله دانسته و ادعا کردند که موشک‌های شلیک شده ساخت ایران بوده است. این در حالی است که اگرچه تهران حمایت خود از این گروه شیعه یمنی را پنهان نکرده، همواره شایعات و ادعاها مبنی بر ارسال سلاح به یمن را رد کرده است.

سرمست، مدیرکل سیاسی وزارت کشور

بهرام سرمست مدیرکل سیاسی پیشین استانداری تهران به عنوان مدیرکل سیاسی وزارت کشور انتخاب و جایگزین محمدامین رضازاده شد. رضازاده از آبان سال ۱۳۹۳ به عنوان مدیرکل سیاسی وزارت کشور منصوب و جانشین سیدعلی ‌پورموسی شده بود.

کنایه سردار نقدی به بست نشینان

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه گفت: عده‌ای می‌خواهند نظام و دستگاه قضا را محکوم کنند و بگویند که فساد همه جای کشور را فرا گرفته است، چون نظام در برابر فساد آنان کوتاه نمی‌آید؛ در این شرایط شرمندگی برای کسانی است که در زمان مسئولیت خود تخلف کرده‌اند، نه دستگاه قضائی و نظام اسلامی. سردار نقدی افزود: نظام اسلامی مانند رژیم پهلوی نیست که همه ارکان آن فاسد بودند اما یک پرونده از فساد آنان در دادگاه تشکیل نشد؛ در این نظام مسئولان بسیاری هستند که زندگی پاکی دارند و در مقابل افرادی هم هستند که تخلف می‌کنند که باید با آنان برخورد شود.

رد ادعای دخالت‌ایران در حمله ‌موشکی به ریاض

هیات منتخب سازمان ملل هرگونه مداخله ‌ایران در حمله موشکی اخیر ارتش یمن به فرودگاه ملک خالد ریاض را رد کرد. تابناک نوشت؛ هیات منتخب سازمان ملل اعلام کرده که هیچ مدرکی دلیل بر ادعای دخالت ایران در مساله حمله موشکی به فرودگاه «ملک خالد» ریاض یافت نشده است. پس از آنکه ارتش یمن با موشکی بالستیک این فرودگاه عربستان را هدف قرار داد، ریاض محاصره یمن را تشدید بخشید و حتی از انتقال کمک‌های بشردوستانه به ‌این کشور خودداری می‌کند. ائتلاف به‌سرکردگی عربستان، ایران را در خصوص حمله موشکی یمن به فرودگاه بین‌المللی ملک خالد نزدیک ریاض متهم کرده‌اند. این در حالی است که تهران این ادعاها را به شدت تکذیب کرده است.

نماینده مجلس ششم درگذشت

رسول مهرپرور، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی و نماینده مجلس شورای اسلامی در دوره ششم از حوزه انتخابیه درگز روز گذشته بر اثر عارضه قلبی درگذشت. مهرپرور سابقه مسئولیت‌هایی چون شهردار درگز، مدیرعامل بنیاد مسکن و نماینده وزیر در زمین شهری شهرستان درگز، رئیس ستاد بازسازی مناطق جنگ‌زده دشت آزادگان، فرماندار شهرستان مهران در استان ایلام، فرماندار شهرستان دره شهر، مشاور سیاسی و اجتماعی استانداری ایلام، مدیر کل صنایع استان ایلام، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و عضو هیات مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی کارکنان وزارت کشور را برعهده داشته است.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات