صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶  ، 
کد خبر : ۳۰۶۵۱۶

اخبار کوتاه سه‌شنبه 30‌ آبان

یعقوبی، مدیر کل بخش بین‌الملل بانک مرکزی درباره سرنوشت رابطه شبکه بانکی ایران با هالک بانک ترکیه گفت: هالک بانک برای دو بانک ایرانی سخت‌گیری‌های اعمال کرده بود که مذاکرات متعددی برای حل آن داشتیم و این مشکل تقریباً حل شده است. وی با اشاره به ارائه درخواست برقراری روابط کارگزاری پنج بانک ایرانی با این بانک ترکیه‌ای، تصریح کرد: با برقراری روابط کارگزاری، هزینه‌های نقل و انتقال به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.
سخنگوی شرکت روستک روسیه اعلام کرد: ریاض و مسکو در حال مذاکره برای صادرات هواپیماهای مسافربری سوپر جت سوخو 100 و ام‌سی21 به عربستان هستند. کلادوف گفت: عربستان قصد دارد فناوری ساخت آنها را نیز وارد کند. فناوری هواپیماهای ام‌سی21، صد درصد روسی است. پیش از این نیز مدیرعامل شرکت روستک گفته بود، روسیه و امارات متحده عربی قصد دارند به صورت مشترک هواپیمای ام‌سی21 را تولید کنند.
یزدان سیف، مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: امسال 1400 مرکز خرید، هشت میلیون و ۸۷۴ هزار تن گندم به ارزش ۱۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان را از کشاورزان خریداری کرده‌اند. وی درباره نگهداری و ذخیره‌سازی گندم هم تأکید کرد: 13 میلیون تن ظرفیت استاندارد سیلوهای کشور است که با احتساب انبارهای روباز و مکانیزه ظرفیت به 18 میلیون و 11 هزار تن هم می‌رسد.
شبکه تلویزیونی «الجزیره» وابسته به قطر برای اولین بار سخنان ضد صهیونیستی و ضد سعودی سیدحسن نصرالله را به طور مستقیم پخش کرد. اتفاقی که کارشناسان مسائل سیاسی آن را نشانه جدیت قطر در همراهی با محور مقاومت در معادلات منطقه می‌دانند.
کمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در جمع خبرنگاران گفت: پاکسازی بوکمال سوریه به منزله آخرین قرارگاه داعش در آن کشور پیروزی بزرگی است که سردار سلیمانی قول داده بود و طبق همان قول داستان داعش به پایان رسید.
ترامپ در صفحه توئیتر خود نوشت: «هیلاری کلینتون متقلب، بدترین و بزرگ‌ترین بازنده تاریخ است.» ترامپ همچنین از رقیب دموکرات خود خواسته است در سال ۲۰۲۰ دوباره در انتخابات حاضر شود!
کاخ سفید از دادگاه عالی آمریکا خواست با لغو احکام دادگاه‌های بدوی، اجازه دهد فرمان مهاجرتی جدید ترامپ علیه اتباع شش کشور مسلمان و همچنین ونزوئلا و کره شمالی به طور کامل اجرا شود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات