هرمزگان >>  عمومی >> یادداشت مخاطبین
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۳  ، 
کد خبر : ۳۰۷۸۹۱

چرا نهم دی ماه در تاریخ می ماند؟

حماسه نهم دی الگویی مناسب برای برون رفت از معضلات پیش روی کشور
پایگاه بصیرت / استان هرمزگان/جواد بیژنی
 ۱- اهمیت حضور مردم؛
در این واقعه به عینه دیده شد که مردم نقش تمام کنندگی دارند و اگر وارد صحنه شوند تهدید های را به هر درجه خطرناک، خواهند زدود. زین پس مهمترین تهدید علیه انقلاب جدا کردن مردم و بی اعتمادی مردم به حاکمیت است. 
 ۲- مردمی بودن انقلاب؛ 
یکی از شگرد های دائمی رسانه های دشمن طی این سالها، القای پشیمانی و جدایی مردم از انقلاب بوده است. این حادثه نشان داد که مردم، هرچند گله مند از برخی کاستی ها، همچنان پشت انقلاب خود محکم ایستاده اند.
  ۳- امداد غیبی؛ 
زمانی که فتنه گران به سد محکم عاشورا برخوردند ناامید شدند، شاید هیچ عاملی چون قدرت غیبی امام حسین علیه السلام نمی توانست به جامعه تلنگر بزند. به حقیقت می توان گفت حسین بن علی علیه السلام، همچنان زنده است و اسلام را پاسبانی می کند، از نو باید به او ایمان آورد.  
۴- نقش محبت اهل بیت علیهم السلام در بیداری ملت؛ 
زمانی که فتنه گران خبط کردند و به عمق راهبردی ایمان و باور شفاف مردم هجوم بردند، پرده از نفاقشان برافتاد. شاید تاکنون اینگونه به کارکرد محبت پی نبرده بودیم، این محبت را باید شناخت و در معادلات مهم و سرنوشت ساز روی آن حساب کرد.
  ۵- فهم درست از مسئله؛ 
فتنه حدود هشت ماه وضعیت زندگی عادی مردم را به هم ریخت، اما چرا این بحران که می توانست در مدت زمانی خیلی کمتر از این حل شود هشت ماه به طول انجامید؟ به نظر می رسد عموم مردم طی آن هشت ماه به طور جدی از مسئله احساس خطر نکردند، اما زمانیکه حیاتی بودن آن روشن شد با همه وجود نقش آفرینی کردند. به نظر حقیر از این تجربه می توان برای حل معضلات فرهنگی و کاستی های اقتصادی بهره گرفت. اگر در این عرصه ها روشنگری جدی صورت پذیرد و تلقی صحیحی از مسائل پیدا شود، خود مردم بسیاری از نگرانی ها را برطرف خواهند کرد.  
۶- نهم دی ماه، روز همه مردم، 
فارغ از گرایش های سیاسی؛ جمعیت روز نهم دی ماه، عکس و شعارها نشان می دهد که همه طیف ها و طرفداران کاندیداها در این روز به میدان آمدند فارغ از اینکه به چه کسی رأی داده اند. به جرأت می توان گفت این روز از جنس اصل انقلاب است و این حادثه برای نسلی که روزهای انقلاب را درک کرده بودند، تداعی خاطرات پرهیجان و شیرین انقلاب بود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات