اصفهان >>  عمومی >> یادداشت سیاسی
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۳  ، 
کد خبر : ۳۰۷۸۹۹

حماسه 9 دی، تجلی تداوم انقلاب اسلامی ایران

حماسه 9 دی امسال، مراسم ختمی سیاسی خواهد بود برای انقلابی نمایانی که امروز نقش اپوزیسیون را بازی می کنند، کودکانی که به فرموده رهبر فرزانه انقلاب، در بازی خود، شیشه می شکنند و نمی دانند که چه بازی تلخی را آغاز کرده اند و چه پاسخ محکمی دریافت خواهند کرد.
پایگاه بصیرت / مجتبی سلطانی
انقلاب اسلامی ایران پرتویی از نهضت عاشورا و قیام امام حسین(ع) است. بنا به فرموده بنیانگذار کبیر این انقلاب، اگر قیام سیدالشهدا(ع) نبود، امروز انقلاب اسلامی وجود نداشت و پیروزی میسر نمی شد. تدا اسکاچپل، نظریه پرداز مشهور آمریکایی نیز اذعان دارد که رهبران ایران با تمسک به شورانگیزترین باورهای دینی یعنی نهضت عاشورا توانستند توده های عظیم مردم را علیه شاه و ارتش قدرتمندش بسیج کنند و به پیروزی برسند. البته نهضت عاشورایی امام حسین(ع) فانوس شب های تاریک و خصمانه ملت های مظلوم دیگر نیز بوده است، تا آن جا که گاندی رهبر انقلاب هند می گوید: « من چیز تازه ای برای مردم هندوستان به ارمغان نیاوردم. من نهضتم را مدیون حسین بن علی(ع) هستم.»
اما از آنجا که علت محدثه، علت مبقیه نیز می باشد؛ لذا عامل پیدایش انقلاب، به ماندگاری آن نیز منجر شده است و از زمان پیروزی انقلاب تا کنون شاهد اثبات این ادعا بوده ایم که نهضت ما به پشتوانه نهضت حسینی(ع) و پیروزی حق بر باطل، حرکتی رو به جلو داشته است. از این روست که فرانسیس فوکویاما، تاریخ نگار ژاپنی، بال سرخ شیعه را شهادت طلبی می داند که ریشه در کربلا دارد و و معتقد است همین امر، شیعه را فناناپذیر کرده است.
یکی از مهم ترین نمونه های این تأثیرپذیری، حماسه خودجوش و مردمی 9 دی می باشد که پاسخ کوبنده مردم به اهانت به مقدسات و ارزش های دینی و مذهبی شان است. این حماسه بیانگر آن است که ستون فقرات انقلاب، که نشأت گرفته از نهضت عاشوراست، آسیبی ندیده و پابرجاست و این دشمنان کوته فکر بودند که به گمان خویش این پیکره عظیم را تضعیف شده دیدند و به تخریب علنی آن دست زدند، اما با مشت محکم ملت عاشورایی و همیشه در صحنه ایران مواجه گشتند. به راستی ملتی که هر ساله در راهپیمایی ها و مراسم های مختلف، با ولایت فقیه و آرمان های امام راحل(ره) تجدید میثاق می نماید، اهانت به امام معصوم خود را هرگز برنتافته و حماسه ماندگار 9 دی 88 را خلق کرده و بر استمرار مسیر انقلاب اسلامی اصرار می ورزند. چنانکه مقام معظم رهبری می فرمایند: «همان گونه که در ابتدای انقلاب، محرم به کمک این مردم آمد و امام خمینی(ره ) فرمود خون بر شمشیر پیروز است، در قضایای 9 دی هم عاشورا به کمک ملت آمد و حماسه بزرگ و ماندگاری را خلق کرد.»
در هشتمین سالروز بزرگداشت حماسه عظیم 9 دی نیز برای باری دیگر، ملت ایران پیام انقلاب خود را به همه خواهد رساند، به ویژه کسانی که مسیر انحراف از انقلاب را برگزیده و با بی تقوایی، سیاست را بر دین خود مقدم داشته اند.حماسه 9 دی امسال، مراسم ختمی سیاسی خواهد بود برای انقلابی نمایانی که امروز نقش اپوزیسیون را بازی می کنند، کودکانی که به فرموده رهبر فرزانه انقلاب، در بازی خود، شیشه می شکنند و نمی دانند که چه بازی تلخی را آغاز کرده اند و چه پاسخ محکمی دریافت خواهند کرد. انقلاب اسلامی ایران به پشتوانه بصیرت و حضور هوشمندانه مردمی، وابسته به شخص یا گروهی نبوده و ملت بصیر ایران، در مقابل این حرمت شکنی ها سکوت نکرده و حتی این بازی های کودکانه را نیز بی پاسخ نخواهند گذاشت.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات