سیاسی >>  انقلاب اسلامی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۵  ، 
کد خبر : ۳۰۸۰۴۹

در دفاع از عناصر موجده انقلاب اسلامی

عناصر موجده انقلاب اسلامی همان عناصر ماندگارساز انقلاب نیز هستند که تمامی آنها را در حماسه‌هایی چون 9 دی می‌توان مشاهده کرد. عناصری چون؛ خدامحوری، ولایت مداری، دفاع از حق، غیرت دینی، حمیت ملی، انسجام اجتماعی و بصیرت سیاسی که حفظ و تقویت آنها وظیفه شرعی و ملی همگان است.
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی/ حسین عبداللهی فر
اعلام همبستگی امت با ولایتحماسه 9 دی 88 بعد از 8 سال با همان مؤلفه‌ها و همان احساسات تکرار شد. آنچه مردم را برای این حضور با شکوه به میدان آورد عواملی نظیر؛ هویت‌یابی دینی، غیرت ملی، استکبارستیزی و ولایت‌مداری است که در سال 57 به شکل‌گیری انقلاب اسلامی و پیروزی آن انجامید. همین متغیرها در سال 88 زمینه خلق حماسه‌ای بزرگ با همان ویژگی‌ها و همان کارکردها فراهم ساخت که حداقل سه درس بزرگ برای ملت مسلمان ایران داشت: 
یکی اینکه تداوم انقلاب اسلامی در سایه حضور مردم دین‌خواه و تکلیف‌گرا امکان می یابد و ملت ایران با درک این مهم، به حضور حماسی خود در دفاع از انقلاب به هنگام نیاز و ضرورت پا به میدان می گذارد.
دوم آنکه عناصر موجده انقلاب اسلامی همان عناصر ماندگارساز انقلاب نیز هستند که تمامی آنها را در حماسه‌هایی چون 9 دی می‌توان مشاهده کرد. عناصری چون؛ خدامحوری، ولایت مداری، دفاع از حق، غیرت دینی، حمیت ملی، انسجام اجتماعی و بصیرت سیاسی که حفظ و تقویت آنها وظیفه شرعی و ملی همگان است.
سوم آنکه راهکار مقابله با تهدیدات و فتنه‌های دشمن هر اندازه که بزرگ و پیچیده باشند، بهره‌گیری از ظرفیت‌های اجتماعی و حضور مردمی است. چنانچه حماسه 9 دی 88 چشم فتنه را کور کرد و به 8 ماه فتنه‌گری و موج‌سواری بیگانگان خاتمه بخشید.  
تجلی عبرت آموزی ملت بصیر ایران از درس‌های بزرگ حماسه 9 دی 88 را می توان در حضور حماسی آنها در  نهم دی ماه 96  مشاهده کرد که برائت و انزجار خود از تحرکات فتنه‌جویان را نشان داد. در این زمینه چند نکته قابل عرض است:
1ـ اگر در سال 88، ملت ایران 8 ماه صبوری کرد تا معترضان انتخاباتی راه خود را از فتنه‌گران و معاندان نظام جدا کنند اما تجربه نشان داد کسانی که از ولایت و قانون عبور می¬کنند از مقدسات دینی و مذهبی، از آرمان‌های انقلابی و اسلامی، از خط امام و شهداء، از منافع ملی و امنیت کشور هم عبور خواهند کرد. لذا ملت با مشت گره کرده تنفر خود را از هتاکان و حرمت‌شکنان اعلام داشته و از آنها خواستند تا بیش از این، در مسیر تکمیل مطالبات دشمنان انقلاب اسلامی و نومید کردن مردم جلو نروند. 
2ـ اگر فتنه گذشته، هشت ماه به طول انجامید تا چهره واقعی فتنه‌گران برای مردم و فریب‌خوردگان روشن شود اما امروز شناخت فتنه برای ملت ایران با توجه به شاخصه‌های فتنه 88 کار دشواری نیست. تجربه مردم نشان می‌دهد که هنگام شکل گیری و وقوع فتنه، برخی از عوامل، سهم و نقش خود را نمی‌پذیرند و با لجاجت، هیاهو، بیانیه‌پراکنی، بی‌توجهی به بهره‌گیری دشمنان، سوء‌استفاده از اعتماد مردم، توهم و خودبزرگ‌بینی، عبور از قانون، فصل‌الخطاب ندانستن فرامین رهبری، درآمیختن حق و باطل، تضعیف نهادهای قانونی، بی‌اعتنایی به مصالح کشور، زیاده‌خواهی و عدم پذیرش انتقاد و نصایح دیگران سبب می شوند تا فتنه ای بزرگ کیان نظام و امنیت کشور را در مخاطره قرار دهد.  
3ـ حماسه 9 دی 88 این تجربه را در اختیار مردم ایران قرار داده که راه مقابله با فتنه‌های آینده حضور مردمی در جداکردن راه خود از فتنه‌جویان و فهم دقیق از نقشه دشمنان انقلاب و نظام است. حضوری که اگر به موقع و به اندازه باشد می‌تواند مانع تحمیل هزینه‌های ناشی از رفتار فتنه‌گرایانه باشد. به ویژه اینکه شرایط داخلی و اوضاع منطقه‌ای نیز ایجاب می¬کند تا ملت ایران همواره در صحنه حضور داشته باشند و یکصدا در مقابل دشمنان در کمین نشسته بایستند. 
4‌ ـ مردم فهیم ایران سخنان مهم رهبر معظم انقلاب در جمع مسئولان و اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سراسر کشور در ششم دی ماه و هشدار معظم ‌له به هتاکان را نوعی اتمام حجت تلقی کرده و آن را با خطبه‌های تاریخی ایشان در 29 خرداد 88  مقایسه می کنند که در آن از معترضان خواستند تا مطالبات خود را از راه‌ های قانونی دنبال کرده و از حضور در کف خیابان اجتناب کنند. همانگونه که در سال 88 معترضان به رویه هنجارشکنانه خود تا جایی ادامه دادند که موجبات حرمت شکنی به مقدسات دینی و ملی و آسیب زدن به اموال خصوص و عمومی را فراهم ساختند و همه اینها در حالی بود که به خواسته های خود دست نیافتند. امروز نیز هنجارشکنی و اقدامات غیر قانونی نمی تواند راه حل مشکلات و خواسته های معترضین باشد. 


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات