صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲  ، 
کد خبر : ۳۰۸۵۷۰

اخبار کوتاه یک‌شنبه 24 دی

به گزارش اسپوتنیک، دستگاه دیپلماسی روسیه با انتشار بیانیه‌ای، شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی را در اراضی اشغالی غیر قانونی خواند و اعلام کرد: مسکو بر این باور است که اسرائیل شرایط لازم برای مذاکرات مستقیم با طرف فلسطینی را مهیا نمی‌کند. در ادامه این بیانیه آمده است: اقدامات رژیم صهیونیستی دورنمای دستیابی به راهکاری برای حل مناقشه میان اسرائیل و فلسطین را تضعیف و با مشکل مواجه می‌کند.
دولت قطر بار دیگر در نامه‌های جداگانه به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت از امارات به دلیل نقض حریم هوایی قطر از طریق یک هواپیمای باربری نظامی متعلق به کشور امارات شکایت کرد. دولت قطر با درخواست رسیدگی به موضوع یادآور شده است: نقض حریم هوایی قطر در واقع نقض آشکار حاکمیت قطر، سلامت مرزها و اراضی آن و در راستای اقدامات تحریک‌آمیزی است که امارات علیه قطر انجام می‌دهد.
روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» در مطلبی نوشت: منابع اسرائیلی اعلام کردند در صورت تجاوز این رژیم به لبنان حزب‌الله توانایی شلیک دست‌کم چهار هزار موشک در روز را به اراضی اشغالی خواهد داشت. بنا بر این گزارش، روزنامه اسرائیلی «هاآرتص» در گزارشی نوشت: موشک‌هایی که حزب‌الله لبنان استفاده خواهد کرد، دارای بیشترین دقت در هدف‌گیری و قدرت تخریب اهداف تعیین شده خواهد بود.
سعید رئوفی‌نسب، مدیرعامل سد و نیروگاه دز با اشاره به خشکسالی‌های اخیر و ابراز نگرانی از میزان اندک بارش در کشور، اظهار داشت: «طی 26 سال که بنده در این حوزه مسئولیت داشته‌ام، هرگز خشکسالی به این شکل ندیدم که سه ماه از پاییز و یک ماه از زمستان تقریباً بارندگی صفر باشد.» وی گفت: «سطح فعلی آب پشت سد دز 10 متر پایین‌تر از سال گذشته است.»
مجتبی ذالنوری، رئیس کمیته هسته‌ای مجلس درباره واکنش ایران به خروج احتمالی آمریکا از برجام گفت: شورای عالی امنیت ملی، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و دیگر دستگاه‌های ذی‌ربط کشور، دست‌کم چهار گزینه را در برابر نقض برجام از سوی طرف مقابل پیش‌بینی کرده‌اند.
«عاصمه جهانگیر» گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور ایران در مصاحبه‌ای جهت‌دار با «رادیو فردا» رسانه وابسته به سازمان سیا، درخواست کرد زمینه تحقیق بی‌طرفانه و مستقل درباره افرادی که وی مدعی شد در زندان جان خود را از دست داده‌اند، فراهم شود!

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات