تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۴  ، 
کد خبر : ۳۰۸۹۶۷

تحولات میدانی عفرین ۶ روز پس از آغاز عملیات زمینی ارتش ترکیه

نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی با وجود پشتیبانی هوایی و آتش توپخانه از برخی مناطق که پیش‌تر به اشغال خود در آورده بودند، عقب نشینی کردند.

به گزارش بصیرت به نقل از مشرق، ۶ روز از عملیات یگان‌های زمینی ارتش ترکیه و عناصر موسوم به سپر فرات در منطقه عفرین در شمال سوریه گذشت و درگیری‌ها در مناطق تحت تصرق شبه نظامیان کُرد همچنان ادامه دارد.

در ۴۸ ساعت گذشته، تحولات میدانی تغییر محسوسی نداشته و نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی با وجود پشتیبانی هوایی و آتش توپخانه از برخی مناطق که پیش‌تر به اشغال خود در آورده بودند، عقب نشینی کردند.

براساس آخرین اخبار به دست آمده، نیروهای کُرد پس از درگیری های سنگینی که حدود ۲۴ ساعت ادامه داشت در نهایت توانستند با عقب راندن کامل نیروهای ارتش ترکیه و تروریست ها مواضع خود را در ارتفاعات «برصیا» تثبیت کنند.

از حومه شمال شرق منطقه «بلبل» هم خبر می رسد، شبه نظامیان کُرد توانستند روستای «قورنه» را از اشغال نیروهای ارتش ترکیه خارج کنند و به کنترل خود در بیاورند. در جریان بازپس گیری این روستا شماری از نیروهای ارتش ترکیه کشته و زخمی شدند.

**برای مشاهده بهتر جزییات و اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید**

از حومه غربی منطقه «عفرین» هم خبر می‌رسد، درگیری‌ها در حومه مناطق «راجو و جندیرس» به شدت همچنان ادامه دارد؛ خبرها حاکیست، روستاهای «عمر اوشاغی و تل سیرتیل» در حومه غربی منطقه «راجو» به اشغال نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی درآمده اند.

نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی موسوم به سپر فرات در حومه منطقه «جندیرس» هم توانستند روستای «الحمام» را به اشغال خود در بیاورند؛ منابع میدانی از درگیری های سنگین در شمال غرب حومه عفرین خبر داده اند و اعلام کردند درگیری ها در روستای شنگال ادامه دارد و طرفین در تلاش هستند این منطقه را به کنترل خود آورند.

**برای مشاهده بهتر جزییات و اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید**

به گزارش مشرق، حملات جنگنده های ارتش ترکیه به مناطق مختلف عفرین در شمال استان حلب همچنان ادامه دارد و در ساعات گذشته علاوه بر خسارت های مالی شماری از اهالی و شبه نظامیان کُرد در مناطق «راجو، بلبل، قسطل جندو، بافلونه، حلوبیه» کشته و زخمی شدند.

منابع میدانی از جان باختن حدود ۴۰ تن از شهروندان کُرد در نتیجه حملات نیروهای ارتش ترکیه در ۱۱ روز گذشته خبر داده اند و اعلام کردند حدود ۱۲۰ تن دیگر هم در نتیجه حملات هوایی و توپخانه ای ارتش ترکیه در مناطق مختلف عفرین مجروح شده اند.

120 نفر در تجاوز و حملات خمپاره‌ای ترکیه به عفرین مجروح شده‌اند

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده از شروع درگیری ها (حملات توپخانه ای، حملات هوایی و عملیات نیروهای زمینی) تاکنون ۱۰۲ تن از شبه نظامیان کُرد کشته و ۱۴۳ تن دیگر هم مجروح شده اند.

تلفات نظامیان ارتش ترکیه

از سویی دیگر، از شهرهای «الطبقه و تل ابیض» خبر می رسد، صدها تن از شهروندان کُرد با برگزاری تجمعات مختلف از شبه نظامیان کُرد حمایت و حملات ارتش ترکیه را به منطقه عفرین محکوم کردند.

تجمع اعتراضی کردها

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق از ادامه انتقال کاروان های نظامی ارتش ترکیه مناطق مرزی مشترک با سوریه خبر داد و افزود: برای نخستن بار یک کاروان نظامی ارتش ترکیه به همراه ۶ خودروی نظامی از گذرگاه «کفرلوسین» عبور کرد و خود را به شهرک «العیس» در جنوب غرب استان حلب رساند.

اعتراض کردها به تجاوز ترکیه به مناطق کردنشین

این منبع میدانی تصریح کرد: ترکیه به بهانه مقابله با شبه نظامیان کُرد، تجهیزات نظامی خود را برای نخستین بار به غرب شهرک الحاضر رسانده و  در تلاش است با سوء استفاده از این مسئله به استان های حلب و ادلب لشکر کشی کند تا روحیه تضعیف شده تروریست های شکست خورده جبهه النصره را دوباره احیا کند.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات