صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶  ، 
کد خبر : ۳۰۹۶۷۷

از موشک‌های سوریه تا همکاری سازنده

1ـ موشک‌های سوریه بر فراز حیفا و تل‌آویو
شبکه ۱۰ رژیم صهیونیستی به نقل از منابع امنیتی و نظامی که آنها را افراد بسیار مطلع خواند، گزارش داد: برخی از موشک‌های ضد هوایی سوریه که جنگنده‌های اسرائیلی را هدف گرفتند، از حریم هوایی دو شهر تل‌آویو در مرکز و حیفا واقع در شمال سرزمین‌های اشغالی عبور کردند. این منابع فاش کردند، این موشک‌ها در دریا سقوط کردند و در آن زمان هیچ آژیری در این مناطق به صدا درنیامد. رسانه‌های رژیم صهیونیستی افزودند: پس از سرنگونی جنگنده اسرائیلی، مقامات این رژیم اقدام به بستن فرودگاه بین‌المللی «بن گوریون» کردند و برای چندین ساعت اجازه فرود و بلند شدن هیچ هواپیمایی را ندادند. همچنین به هواپیماهایی که عازم فرودگاه مذکور بودند، دستور دادند تا زمان گرفتن مجوز فرود در بن گوریون در فرودگاه‌های جایگزین منتظر بمانند. همچنین، برخی منابع در دستگاه‌های امنیتی رژیم صهیونیستی اعلام کردند، تعداد موشک‌های شلیک شده از خاک سوریه به سوی جنگنده‌های اسرائیلی در طول شش هفته اخیر از تعداد کل موشک‌هایی که در طول ۳۵ سال اخیر شلیک شده بودند، فراتر رفت.

2ـ در ایران سرمایه‌گذاری نکنید!
«هربرت مک‌مستر» مشاور امنیت ملی کاخ سفید در دومین روز از کنفرانس امنیتی «مونیخ» بار دیگر ادعاهای مقامات آمریکایی درباره برجام و برنامه موشکی ایران را تکرار کرد. با وجود آنکه طبق برجام، مقامات آمریکایی حق اظهارنظر علیه سرمایه‌گذاری در ایران را ندارند، این مقام آمریکایی در سخنان خود گفت: «زمانی که شما در ایران سرمایه‌گذاری می‌کنید، در واقع دارید در سپاه پاسداران سرمایه‌گذاری می‌کنید.» وی همچنین به توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5  اشاره کرد و گفت: «حالا وقت آن رسیده است که به نقاط ضعف جدی در توافق هسته‌ای ایران بپردازیم و با اقدامات بی‌ثبات‌کننده ایران از جمله توسعه قابلیت‌های موشکی و هسته‌ای این کشور و همچنین حمایت‌هایش از اقدامات نایبان تروریست در منطقه مقابله کنیم.» وی در بخش دیگری از اظهارات ضد ایرانی خود با اشاره به مسئله حقوق بشر ادعایی آمریکا، گفت: «باید رژیم ایران را تحت فشار بگذاریم تا به حقوق مردم این کشور احترام بگذارد.»

3ـ برخلاف گفته‌ها، اوضاع جذب سرمایه خارجی خوب نیست
روزنامه «قانون» در مطلبی با عنوان «آژیر خروج سرمایه از کشور» نوشت: «نرخ ارز حواله برای تحویل در کشورهایی مانند کانادا، ‌آمریکا و کشورهای اروپایی بالاتر از کشورهایی است که ما با آنها تعاملات تجاری داریم. این مسئله نشان می‌دهد، خروج سرمایه از کشور در حال رخ دادن است؛ یعنی کسانی که به این کشورها مهاجرت کرده‌اند یا در آنجا ساکن هستند، تصمیم به سرمایه‌گذاری در آنجا گرفته‌اند و بنابراین دارایی‌های خودشان را به ارز تبدیل کرده و به این کشورها منتقل می‌کنند.» گفتنی است، آنکتاد (کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل) که مرجع رسمی آمار جذب سرمایه خارجی در جهان است، در اوایل امسال طی گزارشی اعلام کرد، ایران از سال ۹۲ تاکنون در جذب منابع نزولی عمل کرده و در سال ۹۵ نسبت به ۹۴ به منفی ۵۱ درصد رسیده است.

4ـ همکاری با کشوری که بر سر عهد خود می‌ایستد
«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با «یورو نیوز» درباره دلایل همکاری روسیه با ایران در سوریه گفت: «وقتی دولت اوباما در قبال توافق‌هایی که برای برقراری آتش‌بس در سوریه با ما کرده بود، با ناتوانی و بی‌درایتی کامل عمل کرد، چاره‌ای جز این نداشتیم که با کسانی کار کنیم که سر حرف‌شان می‌ایستند و با وجود رویکرد متفاوت‌شان، هنوز می‌خواهند با ما موضع مشترک داشته باشند و به این توافق برسند که تمامیت ارضی سوریه حفظ شود. افزون بر اینکه از شرکای ایرانی ما نیز مانند روسیه از سوی دولت مشروع سوریه دعوت شده بود تا در جنگ با تروریسم همکاری کنند.»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات