صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱  ، 
کد خبر : ۳۰۹۸۳۳

از انتخاب اشتباه تا بهانه‌های واهی

1ـ افزایش 23 هزار میلیاردی بودجه در مجلس
در پایان بررسی جزئیات لایحه بودجه کل کشور در سال آینده، سقف بودجه به ۱۲۱۷ هزار میلیارد تومان افزایش یافت که در مقایسه با ۱۱۹۴ هزار میلیارد تومانی که در لایحه پیشنهاد شده بود، حدود ۲۳ هزار میلیارد تومان افزایش دارد. کل بودجه عمومی در لایحه دولت ۴۲۴ هزار میلیارد تومان پیشنهاد شده بود که پس از بررسی در مجلس به ۴۳۲ هزار میلیارد تومان افزایش یافته، منابع عمومی نیز با رشد حدود ۱۸ هزار میلیاردی همراه بود؛ به‌گونه‌ای که از ۳۶۸ هزار میلیارد پیشنهادی در لایحه تا ۳۸۶ هزار میلیارد تومان افزایش دارد. منابع عمومی شامل درآمدهای ناشی از فروش نفت و فرآورده‌های آن، درآمد ناشی از واگذاری دارایی‌های مالی و همچنین درآمدهایی که عمده آن را مالیات تشکیل می‌دهد، می‌شود. درآمدهای اختصاصی هم از حدود ۵۶ هزار میلیارد به ۵۷ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است. بودجه شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت هم که در لایحه ۸۱۳ میلیارد تومان پیشنهاد شده بود؛ ولی در مصوبه مجلس به ۸۳۳ هزار میلیارد تومان رسید.

2ـ تحریم‌ها برداشته نشده است
عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان در اندیشکده سلطنتی «چتم هاوس» در انگلیس گفت: «برجام به هیچ مسئله یا سؤال دیگری مرتبط نیست، ما و دیگر کشورهای 1+5 تصمیم گرفتیم برجام را از دیگر مسائل جدا کنیم و روی مسئله هسته‌ای متمرکز شدیم تا راه‌حلی برای آن پیدا کنیم.» وی افزود: «برجام داستانی موفقیت‌آمیز برای شما کشورهای 1+5 است؛ چراکه ایران کاملاً به آن پایبند بوده است و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که قاضی این توافق است تأیید کرده ایران هرگز از آن تخطی نکرده است و کاملاً به آن پایبند بوده است. همه چیز ما تحت کنترل و بازرسی است و 9 گزارش این را تأیید می‌کند. اما ایران برجام را داستانی موفق نمی‌داند چراکه ایران از آن بهره‌مند نشده و تحریم‌ها برداشته نشده است. دلیل ساده است، آمریکا تقریباً هر روز تعهداتش در برجام را نقض می‌کند و آمریکا دلیل این مسئله است که برجام برای ایران موفق نبوده است. حتی متن و کلمات برجام نقض شده‌اند.»

3ـ دفاع عجیب از یک انتخاب اشتباه!
زهرا بهرام‌نژاد، عضو شورای شهر تهران در برابر انتقادات به محمدعلی نجفی به جای ارائه رزومه منتخب شورای شهر تهران، گفت: آنچه تاكنون مديريت شهري در طول ١٢ سال انجام داده بود، سياستي مبتني بر «شو‌آف» بود. سياستي مبني بر اينكه شهردار تهران ٤ صبح از منزل بيرون مي‌آيد و ١١ شب به خانه برمي‌گردد يا روشي كه براساس آن شهردار به محض اينكه اتفاقي بيفتد، بر ترك موتور مي‌پرد و خودش را به محل حادثه مي‌رساند. در حالي كه كلان‌شهر تهران، «مدير» مي‌خواهد. درست مثل مدل مديريتي «نجفي»... .گفتنی است؛ پس از گذشت بیش از هفت ماه از روی کار آمدن شهردار جدید، علاوه بر تعطیلی پروژه‌‌های عمرانی و ناتوانی مدیریت حوادثی، مثل لرزش خفیف تهران و بارش برف و... دفاع اعضای شورای شهر از مدیریت ضعیف شهردار جای تعجب فراوان دارد!

4ـ برخی به بهانه‌های واهی درصدد حذف سپاه هستند
فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: سپاه، ستون خیمه انقلاب اسلامی است که امروز تداوم انقلاب اسلامی به وجود آن وابسته است؛ اما برخی به بهانه‌های واهی و استدلال‌های ضعیف می‌خواهند آن را حذف کنند. سردار سلیمانی با تشریح جایگاه سپاه در حفظ انقلاب اسلامی اظهار داشت: سپاه مانند محافظ یک شخصیت است و همان‌طور که یک محافظ با دید عمیق اطراف را نگاه می‌کند تا خطری شخصیت را تهدید نکند، سپاه نیز با بصیرت از شخصیت انقلاب اسلامی دفاع می‌کند. وی تأکید کرد: 40 سال است ایثار پاسداران در عرصه‌های گوناگون را از نزدیک می‌بینم.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات