صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴  ، 
کد خبر : ۳۰۹۸۳۴

اخبار کوتاه شنبه 5 اسفند

پایگاه اینترنتی مجله نیوزویک یکی از مشهورترین نشریات آمریکایی تیتر یک خود را به سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه اختصاص داد و نوشت: «در حالی که تهدیدهای جدید داخلی و ‌خارجی ظاهر می‌شوند، ژنرال معروف ایرانی به مراتب محبوب‌تر از رئیس‌جمهور است.» این پایگاه افزود: «فرمانده حرفه‌ای‌ترین و محرمانه‌‌ترین نیروهای ایران در داخل این کشور به طور فزاینده‌ای محبوب شده، زیرا او از طریق پیروزی‌های نظامی با متحدانش در منطقه توانسته است به گسترش نفوذ تهران کمک کند.»
کارگروه اقدام مالی(FATF) که هدف خود را مبارزه با پولشویی اعلام کرده، در بیانیه‌ای ضمن تعلیق اقدامات تقابلی و تنبیهی علیه ایران، به 37 عضو خود و دیگر کشورهای جهان پیشنهاد کرده است که «به توصیه به مؤسسات مالی خود نسبت به هوشیاری در روابط و مبادلات» با ایران، ادامه دهند. در این فهرست که بسیاری آن را سیاسی توصیف کرده‌اند، تنها نام ایران و کره شمالی در فهرست موسوم به «بیاینه عمومی» به چشم می‌خورد.
نایب‌رئیس انجمن برنج با انتقاد از افزایش نرخ برنج خارجی گفت: اگر برنج ایرانی در بازار دو هزار تومان افزایش یابد، تمامی رسانه‌ها و مسئولان نسبت به این امر انتقاد می‌کنند، در حالی که با افزایش قابل توجه برنج خارجی تمامی رسانه‌ها سکوت اختیار کردند که این امر بیانگر آن است که  زور واردکنندگان برنج خارجی بر کشاورزان داخلی می‌چربد.
خبرنگار کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: «مقامات اسرائیلی و آمریکایی به من گفتند که آمریکا 14 می(24 اردیبهشت سال آینده) سفارت خود را به اورشلیم (بیت‌المقدس) منتقل می‌کند.» این اظهارات در حالی مطرح شده که هنوز مقامات آمریکایی و رژیم صهیونیستی به صورت رسمی درباره تاریخ انتقال سفارت واشنگتن به بیت‌المقدس اظهارنظری نکرده‌اند.
«فاطمه دانشور» عضو اصلاح‌طلب شورای شهر چهارم تهران در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «آقای روحانی برخلاف انتظار از نیروهای متخصص استفاده نکرد. نه تنها در دولت، بلکه در شهرداری و شورای شهر هم از نیروهای متخصص استفاده نشد. حتی در روش و منش شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان تخصص‌سالاری جایگاهی ندارد.»
سعید جلیلی، نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای‌عالی امنیت ملی درباره طرح موضوع همه‌پرسی از سوی رئیس‌جمهور گفت: انتخابات مراجعه به آرای عمومی بود! شما که اعتماد مردم را در انتخابات جلب کردید، امروز باید بگویید در برابر اعتمادی که مردم به شما کردند در این چند سال چه کرده‌اید؟
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات