صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۲  ، 
کد خبر : ۳۱۰۶۱۰

اخبار کوتاه چهارشنبه 22 فروردین

تشدید اختلافات بین آمریکا و چین سبب شد تا سرمایه‌گذاری شرکت‌های چینی در آمریکا از سال گذشته میلادی کاهش قابل توجهی یابد. کمیته ملی روابط چین و آمریکا و گروه رودیوم اعلام کردند، شرکت‌های چینی در سال ۲۰۱۷ در آمریکا به تعهد خود در قبال ۲۹ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در آمریکا عمل کردند که نسبت به ۴۶ میلیارد دلار سال ۲۰۱۶، ۳۵ درصد کاهش داشته است.
رمضانعلی سبحانی‌فر، نماینده سبزوار و جغتای در پایان جلسه روز گذشته مجلس شورای اسلامی در تذکری با انتقاد از عملکرد دولت و مدیران دولتی در حوزه اقتصاد  گفت: «برای حمایت از کالای داخلی و مبارزه با بیکاری، حداقل کار باید این باشد که برای مدیران دولتی که به هر بهانه‌ای کالای خارجی خریداری می‌کنند، مصادیق مجرمانه تعیین کنند؛ از عزل مدیریتی تا زندان.»
در راستای ساماندهی بازار ارز، ارز مسافرتی برای یک بار سفر در سال به میزان 1000 یورو یا معادل آن به دیگر ارزها به مسافران در مرزهای خروجی هوایی پرداخت می‌شود. میزان ارز مسافرتی پرداختی به مسافران هوایی به کشورهای هم‌مرز و کشورهای مشترک‌المنافع به جز عراق 500 یورو یا معادل آن به دیگر ارزها است.
اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه ما سیاست تک نرخی کردن ارز را با قدرت دنبال می‌کنیم و در نهایت آرامش نیازهای منطقی ارزی جامعه را برآورده خواهیم کرد، گفت: عرضه هرگونه ارز دیگری به جز ارز رسمی بانک مرکزی مصداق قاچاق است و با تمام توان با آن برخورد خواهد شد.
پایگاه خبری «بلومبرگ» گزارش داد، «تام بوسرت» مشاور امنیت داخلی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا نیز از سمت خود استعفا کرده است. طی هفته‌های اخیر، چند نفر از مقامات کاخ سفید که برخی از آنها از افراد نزدیک به دونالد ترامپ بودند، از سمت خود کناره‌گیری کرده‌اند.
ولادیمیر چیزوف، نماینده روسیه در اتحادیه اروپا گفت: مسکو نسبت به هرگونه اقدام نظامی از سوی آمریکا و متحدانش علیه سوریه هشدار داده است. الکساندر زاسیپکین، سفیر روسیه در بیروت نیز گفته است، اگر آمریکا علیه سوریه اقدام نظامی کند، مسکو به آن پاسخ خواهد داد.
ایران در صدر فهرست دارندگان گاز جهان قرار دارد و طبق تکلیف سند چشم‌انداز ۲۰ ساله باید در افق ۱۴۰۴ سهمی معادل هشت تا ۱۰ درصد تجارت جهانی گاز را به خود اختصاص دهد. این در حالی است که سهم فعلی ایران فقط دو درصد است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات