صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۳  ، 
کد خبر : ۳۱۰۸۱۳

اخبار کوتاه سه‌شنبه 18 اردیبهشت

نشریه «آتلانتیک» در تحلیلی به قلم «فیلیپ گوردون» عضو ارشد شورای روابط خارجی آمریکا و دستیار ویژه رئیس‌جمهور در دوره باراک اوباما نوشت: «برخلاف آنچه ترامپ بر آن اصرار دارد، برجام فشار را از روی ایران کم نکرد؛ بلکه با افزایش انتظارات عمومی که امکان برآورده شدن ندارد، اقتصاد ایران را تضعیف کرد. این یک سیاست بردـ برد است. چنانچه تغییر حکومت ایران ممکن باشد، برجام نه تنها مانعی در راه آن نیست؛ بلکه زمینه‌ساز وقوع آن نیز هست.»
پس از استعفای مدیر‌عامل ایرفرانس در نتیجه اعتصابات گسترده کارگرانی که به وضع پرداخت دستمزدهای خود اعتراض داشتند، وزیر اقتصاد فرانسه هشدار داد آینده اقتصادی این شرکت در وضعیت بلاتکلیفی قرار گرفته و دولت این کشور با داشتن تنها 14/3 درصد از سهام این شرکت نمی‌تواند آن را در صورت بدتر شدن اوضاع نجات دهد.
بهمن احمدی‌امویی، از روزنامه‌نگاران اصلاح‌طلب نزدیک به دولت در توئیتر خود از استعفای ولی‌الله سیف، رئیس بانک مرکزی خبر داد و نوشت: دولت استعفای سیف را پذیرفته و در حال رایزنی برای انتخاب جایگزین او است. پیشتر در برخی شنیده‌ها از نهاوندیان به عنوان گزینه جایگزین سیف نام برده شده بود.
«ناتالی توچی» مشاور «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به تصمیم ترامپ برای اعلام نظرش درباره برجام در حساب توئیتری خود نوشت: «شاید ما نباید اینقدر به این خودشیفته(دونالد ترامپ) توجه می‌کردیم و باید بر روی حفظ برجام بدون آمریکا متمرکز می‌شدیم.»
نشریه آمریکایی «آتلانتیک» با بیان اینکه برجام آمریکا را تنها به برداشتن تحریم‌ها موظف نمی‌کند، بلکه ملزم می‌کند در ورود ایران به اقتصاد جهانی مانع نتراشد، با اشاره به موارد متعدد نقض این توافق‌نامه بین‌المللی در دولت ترامپ، تأکید کرد که این دولت همواره در حال نقض برجام است.
مدیرکل مدیریت مصرف و نظارت بر کاهش هدر رفت آب گفت: تابستان امسال ۳۳۴ شهر کشور با جمعیتی بالغ بر ۳۳ میلیون نفر در معرض تنش آب قرار می‌گیرند. علی سیدزاده گفت: میزان بارندگی در سال جاری نسبت به مدت مشابه درازمدت و سال گذشته کاهش یافته است.
برنی سندرز، سناتور ارشد آمریکایی در حساب توئیتر خود نوشت: دونالد ترامپ از زمانی که به کاخ سفید راه یافته تا به امروز بیش از 3 هزار بار دروغ گفته است. وی افزود: با این حال جمهوری‌خواهان از گفتن اینکه ترامپ دروغگو است، همچنان طفره می‌روند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات