صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵  ، 
کد خبر : ۳۱۱۱۶۲

اخبار کوتاه سه‌شنبه 22 خرداد

معاون صادراتی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در دو ماه ابتدای امسال، آمار ثبت سفارش حدود 20 میلیارد دلار بوده که نسبت به سال گذشته در این مدت 8 میلیارد دلار بیشتر بوده است. خسرو تاج اظهار داشت: از این رقم فقط طی این مدت 8/6 میلیارد دلار ترخیص شده است، زیرا تمام ثبت سفارش واردات به واردات منجر نمی‌شود. همچنین طی دو ماه سال جاری از بین 20 کشور عمده صادرکننده کالا به ایران 12 کشور از جمله چین، کره و ترکیه صادرات‌شان به ایران را از نظر وزنی کاهش داده‌اند.
مرکز آمار براساس اطلاعات آخرین سرشماری سراسری کشور اعلام کرد: شمار شعبه‌های بانک در سال 1395 نسبت به سال 1380، 42 درصد افزایش یافت. بر پایه هشتمین سرشماری سراسری کشور، در سال 1395 به ازای هر سه هزار و 413 نفر، یک بانک وجود داشت. این شاخص در سال 1380، به ازای هر سه هزار و 963 نفر یک بانک بود. همچنین بر اساس این گزارش، شمار شرکت‌های بورس اوراق بهادار به ٣٢٥ مورد رسید که نسبت به سال ١٣٨٥ (٤١٦ مورد)، ٢٢ درصد کم شده است.
«ویلیام پری» وزیر دفاع دولت بیل کلینتون که سال‌ها پیش در روند مذاکره آمریکا با کره ‌شمالی نقشی برجسته داشت، با اشاره به نشست دونالد ترامپ و کیم‌جونگ اون گفت: این نشست نباید باعث ایجاد انتظاراتی مبنی بر دستیابی به توفیق بزرگ فوری شود. وی سناریوی محتمل در زمینه شکست این مذاکرات را تشریح و خاطرنشان کرد: ممکن است مناقشه بالا گرفته و به فاجعه‌ای هسته‌ای تبدیل شود که می‌تواند تا ۱۰ میلیون کشته بر جای بگذارد.
«پیتر آلتمایر» وزیر اقتصاد آلمان اعلام کرد: هیچ راه‌حل روشنی برای حل اختلافات تجاری با آمریکا، لااقل در کوتاه‌مدت دیده نمی‌شود. وی در مصاحبه با شبکه «دویچلندفونکت» افزود: هیچ پیشرفتی در چند روز اخیر به دست نیاورده‌ایم، در عوض، همان‌طور که با رد بیانیه اجلاس (گروه هفت از سوی آمریکا) مشاهده شد، حتی پسرفت کرده‌ایم.
سازمان پزشکان بدون مرز از یورش هوایی ائتلاف تحت سرکردگی سعودی‌ها به مرکز پزشکی آن در غرب یمن که مختص درمان وبا است، خبر داد. «ژاوا مارتینز» رئیس دفتر این سازمان در یمن اعلام کرد: سازمان پزشکان بدون مرز فعالیت خود را به شکل موقت در عبس یمن تعطیل کرده است تا تضمین کارکنان و بیماران فراهم شود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات