صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰  ، 
کد خبر : ۳۱۱۱۸۲

اخبار کوتاه چهارشنبه 23 خرداد

برای نخستین‌بار، نمونه «تاج سرچاهی» ساخت داخل «WELLHEAD» که مورد استفاده بسیار در تأسیسات فرآیند صنعت نفت است، با همت و اراده متخصصان ایرانی تولید و رونمایی شد. با ساخت «WELLHEAD» از خروج میلیون‌ها دلار که در راه واردات و خرید خارجی این تجهیز سرچاهی صرف می‌شود، جلوگیری خواهد شد. خرید و نصب نمونه خارجی آن حدود 2 میلیارد تومان هزینه برای شرکت‌های نفتی در پی دارد، در حالی که نخستین نمونه ساخته شده در ایران با قیمت نهایی 500 میلیون تومان عرضه شده است.
محمد حسینی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه بنا به گزارش نهادهای نظارتی در پایان سال ۹۶ دولت حدود ۹۵۰۰ میلیارد تومان از افزایش قیمت ارز منتفع شده است، گفت: نمی‌شود دولت را مقصر افزایش قیمت ارز دانست؛ اما این افزایش درآمد در بودجه جاری صرف شده است. وی تأکید کرد: با توجه به اینکه ارز در ید و اختیار دولت بوده و با قیمت بالاتر فروخته شده، باید در سرجمع درآمدهای نفتی طبقه‌بندی می‌شد؛ اما دولت آن را در ردیف درآمد متفرقه طبقه‌بندی و استفاده کرده است.
«مقتدی الصدر» و «هادی العامری»، رهبر ائتلاف انتخاباتی «الفتح» در نشست خبری مشترک تأکید کردند، برای تشکیل ائتلاف بزرگ‌تر در پارلمان عراق به توافق رسیده‌اند. ائتلاف «سائرون» عراق به ریاست مقتدی صدر به همراه ائتلاف الفتح به ترتیب بیشترین کرسی‌های پارلمان عراق را در انتخابات پارلمانی اخیر این کشور از آن خود کردند. صدر در این نشست گفت، ائتلاف با فتح در فضای ملی عراق، حافظ ائتلاف سه‌گانه بین «سائرون، الحکمة و الوطنیه» است.
شورای جهانی طلا اعلام کرد: چین در حال بهبود بخشیدن به ثروت خود است و انتظار می‌رود این رویه منجر به افزایش رشد تقاضا برای جواهرات و در بلندمدت عاملی برای پشتیبانی تقاضای جهانی طلا شود. طی ۱۵ سال اخیر، تقاضا برای طلا در چین به بیش از سه برابر رسیده و این کشور را در میان بزرگ‌ترین بازارهای جواهرات طلا در جهان قرار داده است؛ ضمن اینکه چینی‌ها ۳۰ درصد تقاضای جهانی طلا را به خود اختصاص داده‌اند.
منابع خبری اعلام کرده‌اند: باراک اوباما، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا رایزنی‌های خود برای نامزد شدن در دور بعدی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را آغاز کرده است و در این زمینه با برنی سندرز، الیزابت ورن، جو بایدن و دیوال پاتریک، اعضای حزب دموکرات آمریکا دیدار‌های جداگانه‌ای داشته است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات