سیاسی >>  سایر >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵  ، 
کد خبر : ۳۱۱۳۱۹

روح اميد و معجزه مستطيل سبز

در زمانه اي که نشاني از تدبير و اميد در سياست‌هاي ديپلماتيک دولت "تدبير و اميد" مشاهده نمي‌شود و سياست تلاش براي حل مشکلات اقتصادي از طريق حل مشکلات ديپلماتيک به بن بست رسيده است و آنچه تحت عنوان دستاورد برجام خوانده ميشد، بي اعتباري اش آشکار گشته، اين معجزه مستطيل سبز و معرکه فوتبال است که به منبعي براي تزريق اميد به جامعه بدل گرديده است.
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی / وحید شفیعی

جامعه براي تداوم حيات خود نيازمند باز توليد "اميد" است. اميد به مثابه انرژي حيات بخش، کالبد فرسوده و بي‌توان جامعه را جان مي‌بخشد و زندگي را در رگ‌هاي آن جاري مي‌سازد. اميد در يک سطح در اثر دستيابي به موفقيت ها حاصل ميگردد، موفقيت‌هايي که گاه حاصل تلاش بخشي از جامعه است، اما همه جامعه از ثمرات آن بهره مي‌برند. در سطحي عميق تر بايد اميد را در خودباوري و شناخت ظرفيت‌ها و تکرار سرود "ما ميتوانيم" جستجو نمود.

جامعه‌اي که خود را نمي‌شناسد، يا شناخت ناقصي از خود داشته و تنها ضعف ها و ناکاميهاي خود را مي‌نگرد، چنين جامعه‌اي روح اميد را از دست داده و خاکستر ياس و افسردگي بر چهره آن پاشيده شده است. اما جامعه‌اي که توانسته نقاط قوت خود را ببيند و به ظرفيت‌هاي خود ايمان بياورد و بخشي از آن را عينيت بخشد، چراغ انگيزه و اميد را در وجود خود روشن نگاه داشته است.

اين موفقيت‌ها مي‌تواند در عرصههاي مختلف سياسي، اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي بدست آيد که در دنياي امروز ميدانهاي ورزشي يکي از مهمترين آنها است. جام جهاني فرصتي بود تا براي قريب به دو هفته شوق و شوري فراگير سراسر کشور را در بر بگيرد! در روزگاري که اخبار خوبي از عرصه اقتصاد به گوش نمي‌رسد و هنگامي که نابساماني بازار سکه و دلار، مردم و فعالين اقتصادي را کلافه و عصباني کرده است و دولت نيز معلوم نيست چه برنامه‌اي براي مهار مشکلات اقتصادي دارد و ناتوان از توليد اميد در افکار عمومي در حل مشکلات است!

در زمانه اي که نشاني از تدبير و اميد در سياست‌هاي ديپلماتيک دولت "تدبير و اميد" مشاهده نمي‌شود و سياست تلاش براي حل مشکلات اقتصادي از طريق حل مشکلات ديپلماتيک به بن بست رسيده است و آنچه تحت عنوان دستاورد برجام خوانده ميشد، بي اعتباري اش آشکار گشته است، اين معجزه مستطيل سبز و معرکه فوتبال است که به منبعي براي تزريق اميد به جامعه بدل گرديده است.

تيم‌ملي ايران در حالي شب گذشته از صعود به مرحله دوم جام جهاني باز ماند که در آخرين بازي خود در برابر قهرمان اروپا جانانه به ميدان رفت و با تساوي يک بر يک تيم پرآوازه پرتغال را متوقف نمود. شايد پيش از شروع بازي‌ها کسي گمان نمي‌کرد شاگردان کارلوس کي‌روش در "گروهي مرگ" شانسي براي عرض اندام داشته باشد، اما اين تيم؛ مراکش قهرمان قاره آفريقا را شکست داد؛ برابر قهرمان اسبق جهان، باشکوه و زيبا بازي کرد و با بدشانسي و روي گل اتفاقي شکست خورد.

جامعه امروز ما نيازمند تکرار موفقيت ها در عرصه هاي مختلف است. بخشي از اين موفقيت ها هر روز در جامعه در حال خلق و تکرار است، اما متاسفانه بدرستي به سمع و نظر افکار عمومي نمي‌رسد و جامعه از آن آگاه نمي‌گردد که براي رفع اين معضل نيز بايد چاره انديشيد.

اين جمله حکيمانه حضرت امام(ره) را همواره بايد زمزمه نمود که"ياس از جنود شيطان است، اميد از جنود خداست" و فراموش نکنيم که دشمنان اين ملت ايشان را پژمرده و افسرده و نااميد مي‌خواهد!


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات