صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰  ، 
کد خبر : ۳۱۱۳۸۹

اخبار کوتاه دوشنبه 11 تیر

خبرها حاکی از آن است که تصمیمات اتخاذ شده در دولت، حکم به تغییر نوبخت، سیف، آخوندی، کرباسیان و شریعتمداری داده است که این موضوع به تغییر بخش عمده‌ای از تیم اقتصادی دولت منجر می‌شود و به احتمال زیاد، به زودی احکام مربوط به رئیس کل جدید بانک مرکزی و رئیس جدید سازمان برنامه و بودجه صادر خواهد شد؛ اما درباره وزیران یاد شده ملاحظاتی وجود دارد که روند تغییر آنها به گونه‌ای متفاوت خواهد بود!
محمدعلی خطیبی، نماینده سابق ایران در اوپک با بیان اینکه جایگزینی کامل نفت ایران به هیچ وجه امکان‌پذیر نیست، گفت: بعید به نظر می‌رسد کشورهای مصرف‌کننده بخواهند هزینه تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا را پرداخت کنند؛ به همین سبب مذاکراتی بین مصرف‌کنندگان و آمریکا در حال انجام است تا بتوانند مواضع دولتمردان این کشور را تعدیل کنند.
«محمدجواد حجتی‌کرمانی» از فعالان اصلاح‌طلب به تازگی در مصاحبه با پایگاه جماران در حالی که مدعی شده «من به مقام معظم رهبری و در روزنامه اطلاعات هم نوشته‌ام که تنها راه برون‌رفت ما از مشکلات آشتی ملی است»، در جملاتی متناقض و توهین‌آمیز اظهار داشته است: «مخالفین دولت در این شرایط هیچ فرقی با خوارج ندارند و قابل اصلاح نیستند»!
مقامات آمریکایی به شبکه خبری «ان‌بی‌سی‌نیوز» گفته‌اند دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا معتقدند کره شمالی در برخی از پایگاه‌های مخفی خود تولید سوخت برای سلاح‌های هسته‌ای را افزایش داده است. این مقامات گفته‌اند رهبر کره شمالی ممکن است در راستای گرفتن امتیازات بیشتر از دولت ترامپ به دنبال مخفی کردن این پایگاه‌ها باشد.
حداد عادل در یادداشتی توئیتری بر حمایت از دولت برای حل مشکلات داخلی در مقابل دشمن خارجی تأکید کرد و نوشت: با اینکه منتقد دولت بوده‌ایم، امروز و برای حل مشکلات داخلی، در مقابل دشمن خارجی در کنار دولت هستیم، به ‌شرط آنکه رئیس‌جمهور نیز به سخنانی که گفته است، عمل کند.
در حالی که اخباری مبنی بر احتمال افزایش نرخ سود بانک‌ها منتشر شده بود، ولی‌الله سیف اعلام کرد: بانک مرکزی تصمیمی برای افزایش نرخ سود بانکی ندارد و در این راستا بخش نظارتی با بانک‌هایی که نرخ سود را به صورت غیرمتعارف تغییر دهند، برخورد می‌کند.
روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» به نقل از منابع آگاه نوشته است، مشاوران ارشد دونالد ترامپ و مقامات دولت آمریکا در زمینه سیاست‌ها و اهداف واشنگتن درباره ایران اختلاف نظر دارند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات