صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱  ، 
کد خبر : ۳۱۱۴۷۷

اخبار کوتاه چهارشنبه 20 تیر

نشست اطلاعاتی چهارجانبه با حضور سران سرویس‌های اطلاعاتی ایران، روسیه، چین و پاکستان در شهر اسلام‌آباد پاکستان برگزار شده و «سرگئی ناریشکین» رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه در این نشست حضور داشته است. در این نشست مباحث بر خطرهای ناشی از پا گرفتن داعش در اراضی افغانستان، متمرکز بوده است. این نشست چند روز پس از آن برگزار شد که «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا در سفری از پیش اعلام‌ نشده وارد کابل شد. مقامات وزارت خارجه روسیه پیش از این اعلام کردند واشنگتن به دنبال طرح‌ریزی برای انتقال داعش به افغانستان است.
فرماندهان نیروهای دریایی ارتش و سپاه در دیداری، توسعه تعاملات فی‌مابین در فضای پیچیده امنیتی پیرامون محیط دریایی ایران را بررسی کردند. امیر دریادار خانزادی، فرمانده نیروی دریایی ارتش در دیدار با دریادار پاسدار علی فدوی با اشاره به تدابیر فرمانده معظم کل قوا مبنی بر هم‌افزایی نیروهای مسلح، بر توسعه تعاملات نیروهای دریایی ارتش و سپاه تأکید کرد. نکته جالب اینجاست که رسانه‌ها از این دیدار به عنوان دیدار فرماندهان مسئول بستن تنگه هرمز یاد کردند.
روزنامه «قانون» در مصاحبه با «یوسف مولایی» از حامیان برجام نوشت: «اروپایی‌ها نمی‌توانند در مقابل تحریم‌های ثانویه که آمریکا علیه ایران اعمال می‌کند، کاری کنند، ظرفیت اتحادیه اروپا در این حد نیست که واکنش خاصی نشان دهد. اتحادیه اروپا توان این را ندارد که به جنگ اقتصادی آمریکا برود و نمی‌تواند برنامه‌هایی را که در چارچوب تحریم‌های ثانویه علیه ایران صادر می‌کند، خنثی و بی‌اعتبار کند.»
به گزارش رویترز یک مقام مسئول در وزارت خارجه آمریکا می‌گوید مایک پمپئو قصد دارد طی دیدارهایی در حاشیه نشست سران ناتو در بروکسل بر مسئله افزایش فشار بر ایران تأکید کند و درباره [وجود] تأمین‌کنندگان نفتی جایگزین [به جای ایران] به هم‌پیمانان آمریکا اطمینان دهد.
«مسعود رضوانیان راه حقی» یکی از دیپلمات‌های جمهوری اسلامی ایران در هند با هشدار به مقامات این کشور گفت: «اگر هند نفت ایران را با کشورهایی، چون عربستان، روسیه، عراق و آمریکا جایگزین کند، خود را از دیگر امتیاز‌های تهران به دهلی نو محروم می‌کند.»
مصطفی کواکبیان، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت تغییر برخی از اعضای خسته و ناکارآمد و بی‌انگیزه دولت گفت: نمی‌دانم چرا آقای روحانی اصرار دارد که حتماً مجلس دست به کار شود و خودش اقدامی نمی‌کند؟
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات