تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۲  ، 
کد خبر : ۳۱۱۵۰۵

فرمانده جدید سپاه سلمان سیستان و بلوچستان کیست؟

​سردار سرتیپ دوم پاسدار امان الله گشتاسبی از فرماندهان کار آزموده دفاع مقدس با حکم سرلشگر جعفری، فرمانده سپاه سلمان شد.

سردار امان الله گشتاسبی متولد سال 1344 در شهرستان گچساران از توابع استان کهگیلویه و بویر احمد است، وی از سال 1361  تا زمان پذیرش قطعنامه ۵۹۸ در جبهه‌های حق علیه باطل حضور داشته است.
این فرمانده کار آزموده در ابتدا به ‌عنوان نیروی بسیجی وارد میدان نبرد علیه رژیم بعث شد و از اواخر سال 1362 به‌ عنوان پاسدار در مسئولیت‌های مختلف اعم از فرماندهی دسته، گروهان و گردان، در دوران دفاع مقدس نقش آفرینی کرد و در عملیات‌هایی همچون کربلای ۴، ۵، ۱۰، نصر ۸، عملیات بدر، خیبر و عملیات‌های ایذایی قدس در منطقه هورالعظیم و سایر عملیات‌ها در کنار دیگر رزمندگان به ایفای وظیفه پرداخت.
سردار سرتیپ دوم پاسدار امان الله گشتاسبی در اولین گام فرماندهی بعد از دوران دفاع مقدس، فرماندهی تیپ امام سجاد (ع) فارس را بر عهده گرفت. وی بعد‌ها با لشکر ۱۹ فجر و لشکر المهدی (عج) و تیپ احمد بن موسی (ع) و لشکر ۲۵ کربلا نیز همکاری داشت، اما از سال ۶۵ با استقرار تیپ مستقل ۴۸ فتح (استان کهگیلویه و بویراحمد) فعالیت خود را ادامه داد؛ حتی زمانی که قطعنامه ۵۹۸ نیز پذیرفته شد، تا سال ۷۰ به دلیل وجود برخی مسائل، در مناطق عملیاتی جنوب و شمالغرب حضور فعال داشت.
گفتنی است در کارنامه سردار گشتاسبی فرماندهی یگان ویژه صابرین نیروی زمینی سپاه و فرماندهی تیپ تکاور 110 سلمان فارسی سیستان و بلوچستان دیده می شود.
سردار گشتاسبی در بهمن ماه 93 با حکم فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان جانشین قرارگاه قدس نیروی زمینی منصوب شد.
کارنامه درخشان سردار سرتیپ دوم پاسدار امان الله گشتاسبی باعث شد تا بار دیگر فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ماموریت حساس فرماندهی سپاه سلمان را به این فرمانده کهنه کار جبهه و فرمانده کار آزموده امروز واگذار کند.
گفتنی است صبح دیروز 23 تیرماه 97 مراسم تودیع و معارفه فرمانده سپاه سلمان با حضور سردار سرتیپ حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در حسینیه عاشقان ثارالله زاهدان برگزار و سردار امان الله گشتاسبی جایگزین سردار معروفی شد. فرمانده پیشین سپاه سلمان نیز راهی استان گلستان شد و فرماندهی سپاه نینوا را بر عهده گرفت.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات