صفحه نخست >>  عمومی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۰  ، 
کد خبر : ۳۱۱۶۰۱

چرا در سوریه دفاع می کنیم؟

اگر سربازان خط مقدم ما در کشورهای لبنان و فلسطین که پیرامون رژیم صهیونیستی حلقه زدند تضعیف شوند، رژیم صهیونیستی به راحتی می‌تواند در اقدامات تروریستی امنیت داخلی ما را هدف قرار دهد.
پایگاه بصیرت / دیدگاه/ سید رضا صدرالحسینی
در سالیان گذشته و از ابتدای انقلاب همواره جریان سلطه که از گفتمان انقلاب اسلامی در تاثیر گذاری بر نهضت های رهایی بخش نگران بوده است در صدد بر آمده با ایجاد جنگ روانی و اتهام هزینه سنگین ایران در کشورهای عضو مقاومت مانند،فلسطین،لبنان،سوریه و عراق را برجسته سازی نماید تا از این طریق بتواند جمهوری اسلامی را از مواضع انقلابی خود وادار به عقب نشینی کند.اگر چه این موضوع از جوانب مختلف قابل بحث است اما برای ملموس شدن دلایل دفاع ایران در سوریه به مباحث امنیتی این موضوع می پردازیم:
چرا در سوریه دفاع می کنیم؟
اگر در ارتباط با موضوع نهضت‌ های آزادی بخش و اقدامات مستشاری در مناطق دیگر اقدام نمی‌کردیم اولاً امنیت ملی کشور ما به شدت تحت خطر بود و این را در سال گذشته با اقداماتی که داعش در حرم مطهر حضرت امام (ره) و در مجلس شورای اسلامی انجام دادند به ما ثابت کردند؛ بنابراین مرزهای امنیتی خودمان را کیلومترها از کشورمان دور کردیم. دوم این که با توجه به شعارهای بسیار جذاب انقلاب اسلامی، نظام سلطه نسبت به ما دشمنی دارد. باید توجه داشته باشیم که ما نسبت به مردم خودمان در ارتباط با امنیت و پیشرفت‌ های کشورمان باید توجه خاصی داشته باشیم. به همان میزان باید به کسانی که در مقابل استکبار و رژیم صهیونیستی در نقاط مختلف ایستادند کمک کنیم و اقدامات مستشاری انجام دهیم. اگر امنیت جمهوری اسلامی از بین برود آرمان فلسطین از بین می‌رود. اگر سربازان خط مقدم ما در کشورهای لبنان و فلسطین که پیرامون رژیم صهیونیستی حلقه زدند تضعیف شوند، رژیم صهیونیستی به راحتی می‌تواند در اقدامات تروریستی امنیت داخلی ما را هدف قرار دهد. رژیم صهیونیستی به دنبال این مسئله هست که نظام جمهوری اسلامی را در موارد متعدد ضرباتی بزند و از پای بیاندازد؛ بنابراین ما هر چقدر که نیروهای معتقد به انقلاب اسلامی که در نزدیکی رژیم صهیونیستی هستند بتوانیم کمک کنیم در حقیقت حفظ آرامش، امنیت و پیشرفت کشور خودمان را کمک کردیم؛ بنابراین کسی نباید تصور کند که کسی از جهت خاک ما با سربازان خط مقدم خود که پیرامون رژیم صهیونیستی هستند فاصله دارند این به مفهوم این است که نباید به هم کمک کنیم نباید از آنها پشتیبانی کنیم چون تضعیف آنها به مفهوم افزایش ترور هست. تضعیف آنها به مفهوم حضور رژیم صهیونیستی در کنار مرزهای ما می باشد. نمونه بارز آن جدا کردن استان ‌های کردنشین از عراق می باشد؛ بنابراین مجموعه اقدامات مستشاری جمهوری اسلامی و کمک به نهضت‌ های آزادی بخش برای اعتلای کشورمان ایران قطعاً مؤثر هست و این موضوع در برنامه ‌های کارشناسی توسط کارشناسان جزء به جزء ورود پیدا می کند. اگر رژیم صهیونیستی مثلاً امنیت مناطقی را که ما امروز توسط انصارالله در باب المندب در اختیار داریم در اختیار داشتند وضعیت نفت و عبور آن از منطقه دریای سرخ از باب المندب و رفتن به اروپا چه مشکلاتی برای ما پیش می‌ آمد. اگر ما نمی‌توانستیم توانمندی ‌های لازم را به حزب الله واگذار کنیم پهپادها و هواپیماهای رژیم صهیونیستی که در یک دهه گذشته چندین بار به طور رسمی جمهوری اسلامی را تهدید کرده امروز چه بلایی بر سر امنیت کشورمان، مراکز درمانی، آموزشی و پژوهشی در کشور و همچنین چه وضعیتی برای مسائل اقتصادی پدید می‌آوردند؛ بنابراین امروز باید برای افزایش امنیت خودمان در حوزه‌ های مختلف باید به نیروهای معتقدبه انقلاب اسلامی کمک نماییم.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات