تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۵  ، 
کد خبر : ۳۱۱۶۶۸

برنامه های آمریکا برای مقابله با ایران در سطح منطقه ای و داخلی

ما در برابر دشمن و نظام سلطه جنگ خارجی نداریم، در برنامه‌های آمریکا حملۀ نظامی به ایران وجود ندارد چراکه اخیراً رئیس‌جمهور آمریکا اذعان داشته است که ما باید آن‌قدر به مردم ایران فشار وارد کنیم تا سطح نارضایتی مردم از حاکمیت بالا رفته، مردم خود علیه نظام قیام کنند.
پایگاه بصیرت / دیدگاه / گزارشگر: جهانشاه امامی
دکتر مسعود اسداللهی کارشناس ارشد مسائل خاورمیانه با حضور در جمع اعضای شورای تحلیل و تبیین راهبردی معاونت سیاسی سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه در بیان تحولات سیاسی سوریه و در پاسخ به شبهات با ذکر مقدمه‌ای به تبیین این موضوع پرداخت. وی گفت:با عنایت به اینکه امروزه غرب و جهان عرب هرکدام درگیر بحران‌های امنیتی خاص خود هستند. افتخار نظام جمهوری اسلامی ایران بعد از گذشت حدود 40 سال از عمر پُر برکت انقلاب اسلامی این است که در این مدت یک وجب از خاک ایران جدا نشده و اگر بدون جنگ، استان بحرین از ایران جدا شد در زمان رژیم سفاک پهلوی بوده است. اما اکنون به اذعان غرب، ایران قدرغالب منطقه است. این تحولات نشان می‌دهد که پس از گذشت سی سال از پایان جنگ تحمیلی، ایران به یک قدرت منطقه‌ای تبدیل‌شده است که دشمن برای مقابله با این قدرت منطقه‌ای دو رویکرد اساسی را دنبال می‌کند. 1. تحریم و فشار از بیرون؛ 2. آشوب از داخل.
دکتر مسعود اسداللهی افزود: ما در برابر دشمن و نظام سلطه جنگ خارجی نداریم، در برنامه‌های آمریکا حملۀ نظامی به ایران وجود ندارد چراکه اخیراً رئیس‌جمهور آمریکا اذعان داشته است که ما باید آن‌قدر به مردم ایران فشار وارد کنیم تا سطح نارضایتی مردم از حاکمیت بالا رفته، مردم خود علیه نظام قیام کنند.
بنابراین غرب و نظام سلطه برای رسیدن به این اهداف از تمامی امکاناتش حتی قدرت رسانه‌ای، عوامل امنیتی و شبکه‌های جاسوسی، عملیات روانی، اشرار، شبکۀ ماهواره ای ری استارت، دراویش، سلبریتی ها استفاده خواهد کرد تا هر اتفاق ساده‌ای را به یک بحران تبدیل کند. که در کنار این وضعیت، دشمن تلاش می‌کند پروژۀ جدید دیگری بنام  «سیاست‌های منطقه‌ای ایران» را علیه ایران دنبال کند تا ایران را نسبت به بی‌ثباتی، توطئه، دخالت در امور کشورهای منطقه‌ای، حمایت از تروریسم و... محکوم نماید.
با توجه به اینکه ماهیت نظام سیاسی حاکم بر سوریه با نظام سیاسی ایران متفاوت بوده اما کشوری است که ازنظر استراتژیک یک متحد راهبردی برای ایران محسوب می‌شود. و ایران ارتباط خوب و مؤثری در موضوع سیاست خارجی با سوریه دارد؛ بنابراین سوریه بعد از انقلاب اسلامی به هم‌پیمان استراتژیک برای ایران تبدیل شد و دو کشور در طول این سال‌ها همراه باهم در محور مقاومت حضور داشته‌اند.
دکتر اسداللهی در پاسخ به شبهۀ دوم که نظام حاکم بر دولت سوریه دیکتاتور است،گفت: 22 کشور عربی دیگر هم دیکتاتور هستند حال اگر این‌طور است چرا ایران با مابقی کشورهای عربی ارتباط ندارد چرا مذاکره نمی‌کند؟ گفتند: از آنجائی که سوریه در اعمال سیاست خارجی نسبت به سایر کشورهای جهان عرب به‌صورت مستقل عمل می‌کرد و به آمریکا وابسته نبود، همین استقلال در سیاست خارجی سبب شد سطح روابط ایران و سوریه تقویت شود.
این کارشناس مسائل بین‌الملل بابیان اینکه سطح روابط سیاسی میان ایران و سوریه عملاً موجب گسترش ارتباطات اجتماعی میان دو ملت نشد تصریح کرد: به همین دلیل مردم دو کشور شناخت چندانی نسبت به یکدیگر درگذشته نداشتند اما در شرایط کنونی عمق استراتژیک ایران حکم می‌کند در داخل خاک سوریه در حال دفاع از مرزهای خود باشد.
دکتر اسداللهی در پاسخ به شبهۀ سوم که رسانه‌های جهان عرب با خباثت تمام جنگ سوریه را جنگ شیعه و سُنی قلمداد می‌کنند ابراز داشتند که این موضوع یک دروغ محض است چراکه حضور ایران در سوریه یک سال بعد از حضور تکفیری‌ها در سوریه بود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات