صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳  ، 
کد خبر : ۳۱۱۷۷۸

از ایجاد ناامنی تا شرط‌گذاری مجدد

1ـ ملت ایران بر تمامی دشمنان خود چیره می‌شود
جانشین فرمانده‌ کل س‍‍پاه، شهدا را عصاره تاریخ ملت ایران معرفی کرد و گفت: چهل سال است که تمام اشرار عالم تلاش می‌کنند بر ایران بتازند؛ اما با فداکاری جوانان ما دشمن تنها شکست خوردن را مقابل ایران تجربه کرده است. سردار حسین سلامی با تأکید بر اینکه دشمن می‌خواست در خاورمیانه جدید یک رژیم صهیونیستی امن بسازد، تصریح کرد: امروز کابوس مرگ این رژیم جعلی را تهدید می‌کند و در کنار مرزهای جعلی‌شان لهجه‌های گوناگونی از ارتش اسلام شکل‌ گرفته است. جانشین فرمانده کل س‍‍پاه با اشاره به اینکه جنگ اقتصادی علیه ایران در دستور کار آمریکا قرار دارد، بیان کرد: تلاطم اقتصادی زودگذر است و آنچه می‌ماند، توان و اراده ملت ایران است که در مقابل دشمن ایستادگی می‌کنند. اکنون ملت‌های جهان به این نتیجه رسیده‌اند که باید با ایران با زبان احترام صحبت کنند و متوجه شده‌اند که ایران تسلیم نمی‌شود و ملت ما به‌ زودی بر تمامی دشمنان خود چیره می‌شود.

2ـ خنثی‌سازی توطئه ایجاد ناامنی در کشور
وزارت اطلاعات با انتشار اطلاعیه‌ای از شناسایی و خنثی کردن دو اقدام تروریستی گروهک‌های تجزیه‌طلب و تکفیری در کردستان و خوزستان با همت سربازان گمنام امام زمان(عج) خبر داد و اعلام کرد: سربازان در ادارات کل اطلاعات خوزستان و کردستان ضمن دستگیری شش نفر از اعضای این تیم‌های تروریستی، از آنان هفت قبضه اسلحه کلاشنیکف، سه قبضه سلاح یوزی، 17 قبضه کلت کمری و هشت نارنجک، دوربین دید در شب و مقادیر قابل توجهی مهمات کشف و ضبط کردند. همچنین طراحی انتقال یک محموله چند صد پوندی مواد انفجاری با هدف انفجارات پی‌درپی در کشور با تلاش سربازان گمنام و همکاری مرزبانی جان بر کف خنثی شد و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد. وزارت اطلاعات در این اطلاعیه یادآور شد: براساس اسناد به دست آمده، این تیم‌های تروریستی به دنبال اجرای چند عملیات در شهرهای مرکزی کشور بودند.

3ـ بازار خودرو در انحصار پنج خانواده است!
عضو هیئت‌‌رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با بیان اینکه افزایش ۵۰ درصدی قیمت خودرو در بازار ناشی از نبود نظارت بر این بازار است، گفت: چرا بازار پرسود خودرو باید در دستان پنج خانواده باشد! امیر خجسته گفت: اینکه برخی از مسئولان از ثبات در بازار خودرو سخن به میان می‌آورند و به دنبال تلقین مدیریت این بازار پس از نوسانات اخیر به جامعه هستند؛ نشان از عمق بیخیالی آنها دارد. نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس ضمن ابراز تأسف از اتفاقات اخیر در زمینه قیمت‌ها در بازار خودرو، اضافه کرد: متأسفانه ظرف مدت کمتر از 20 روز انواع خودروها با افزایش 50 درصدی قیمت‌ها مواجه شده‌اند و این اتفاق شوک بزرگ اقتصادی به جامعه وارد کرده که این مسئله صرفاً ناشی از ضعف و سوء مدیریت مجموعه وزارت صنعت و معدن و حتی شخص وزیر است.

4ـ شرط‌گذاری مجدد برای مذاکره بدون پیش‌شرط!
«هدر ناوئرت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به اجرایی شدن اولین بسته تحریم‌های آمریکا علیه ایران، گفت: «ایالات متحده کاملاً به اجرای آن تحریم‌ها متعهد است.» وی در ادامه تصریح کرد: «ایالات متحده به دنبال رسیدن به توافق جدیدی با ایران است که به طور جامع، رفتارهای بی‌ثبات‌کننده ایران را مدنظر قرار می‌دهد. [چنین توافقی] تنها شامل برنامه هسته‌ای آنها نمی‌شود، بلکه برنامه موشکی، حمایت آنها از تروریسم و رفتارهای مخرب‌شان در منطقه‌ را هم در بر می‌گیرد.» او همچنین در پاسخ به احتمال مذاکره بین دو کشور و اظهارات ترامپ درباره مذاکره بدون پیش‌شرط گفت: «ایالات متحده مایل به ورود به گفت‌وگو با حکومت ایران است، اما ما به دنبال آن هستیم که آنها تعهد دهند در رفتارشان تغییرات بنیادین ایجاد کنند.»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات