خراسان رضوی >>  عمومی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۱  ، 
کد خبر : ۳۱۱۸۴۰

چشم بیدار انقلاب و رصد توطئه های دشمن (2)

رهبر انقلاب: «باید مدیریّت جهادی را بر دیوان‌سالاری‌های فرسوده ترجیح بدهیم.... مدیریّت جهادی به معنای بی‌انضباطی نیست؛ پُرکاری، با تدبیر حرکت کردن، شب‌ وروز نشناختن و دنبال کار را گرفتن، این معنای مدیریّت جهادی است.» "کسی که خودش آلوده به فساد باشد، قادر نخواهد بود با فساد مبارزه کند. "
پایگاه بصیرت / حسین عباسیان

در شماره اخیر به ترفندهای دشمن برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران پرداخته شد و هدف گذاری دشمن برای نابودی نظام مقدس اسلامی بیان شد. در این شماره به ارائه راهکارهای عملی مقابله با این توطئه ها از زبان رهبری معظم انقلاب خواهیم پرداخت.
راه های مقابله با ترفند های آمریکائی ها چیست؟
رهبر معظم انقلاب در سال جاری و در دیدارهای مختلف بویژه در دو سخنرانی، یکی در اولین روز سال در جمع زائران و مجاوران آقا علی بن موسی الرضا علیه السلام و دیگری در جمع رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت در 24 تیر ماه، به صورت کاملاً کاربردی و عملیاتی راه های مقابله با ترفندهای دشمن و حیله های او را تبیین فرموده اند. این نوشتار راهکارهای چشم بیدار انقلاب را در دو محور درون نگری و مراقبت دنبال می کند:
الف) درون نگری
1- تکثیر نسل
در جمع زائران و مجاوران آقا علی بن موسی الرضا علیه السلام، 1/1/97:
 «من اصرار می کنم که حتماً بایستی تکثیر نسل بشود، خانواده‌ها باید فرزنددار بشوند؛ برای این است که فردای این کشور به همین جوان ها احتیاج دارد و جوان و نیروی انسانی چیزی نیست که انسان بتواند از خارج وارد کند؛ بایستی خود کشور آن را تأمین بکند.»
بیانات در دیدار نمایندگان و کارکنان مجلس شورای اسلامی، 30/3/97:
«غربی‌ها نسبت به خانواده هیچ‌گونه اهتمامی ندارند؛ نه اینکه نخواهند، [بلکه] شرایط و سبک زندگی غربی معارض با خانواده به معنای واقعی کلمه است؛ این را خودشان هم دارند می گویند و سالهاست گرفتارش هستند؛ حالا می خواهند علاج کنند و نمی توانند علاج کنند؛ یعنی بنیاد خانواده، نهاد خانواده در غرب به شدّت تضعیف شده است.»
2- اعتماد کردن به نسخه داخل، نه بیرون
امام راحل (ره) فرمودند:
«به فرض که آمریکا یک طرح صد درصد اسلامی– انسانی بدهد. باور نمی کنیم که آن ها به نفع صلح و منافع ما گامی بردارند. اگر آمریکا و اسرائیل "لا اله الاّ الله" بگویند ما قبول نداریم چرا که آن ها می خواهند سر ما کلاه بگذارند. آنها که صحبت از صلح می کنند، می خواهند منطقه را به جنگ بکشانند.» صحیفه امام ج15 ص 339
رهبری معظم انقلاب در اولین روز سال جاری این نکته را هم به زوار امام رضا (ع) متذکر شدند که:
«بعضی‌ از مسئولینِ ما در گوشه ‌و کنار کشور به نسخه بیگانگان اعتماد بیشتری دارند تا به نسخه داخلی! این خطای بزرگی است.»
3- مدیریت جهادی
اولین اولویتی که رهبری نظام در جمع مردم آذربایجان شرقی در 29 بهمن 96، بعد از آسیب شناسی انقلاب، برای اداره کشور لازم شمردند، مدیریت جهادی بود:
«باید مدیریّت جهادی را بر دیوان‌سالاری‌های فرسوده ترجیح بدهیم.... مدیریّت جهادی به معنای بی‌انضباطی نیست؛ پُرکاری، با تدبیر حرکت کردن، شب‌ وروز نشناختن و دنبال کار را گرفتن، این معنای مدیریّت جهادی است.»
 رهبر انقلاب در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت در 24 تیر 97 نیز ارزش کار با مدیریت جهادی را حتی در صورت عدم موفقیت، قابل تحسین دانسته و فرمودند:
«شما ملاحظه کردید ما در بازی فوتبال امسال در مقابل اسپانیا گل خوردیم اما همه، تیم ما را تأیید کردند... گفتم: «کارتان عالی بود». مردم هم آمدند در خیابان ها در حالی که گل خورده بودیم. چرا؟ چون خوب بازی کردند، چون همه دیدند که این ها در میدان تلاش کردند، عرق ریختند، ابتکار به خرج دادند، شجاعت به خرج دادند. دروازه‌بان با هوشمندی و فداکاری و سرعت عمل یک کاری کرد که کارستان بود. آدم ممکن است مشکل را هم یک جایی نتواند حل کند. همین قدر که بدانند وارد میدان هستید و دارید تلاش می کنید، روز و شب نمی شناسید، به مردم پیام اقتدار را می دهد. مردم باید احساس بکنند دارد کار می شود.»
ب) مراقبت
1- عدم قبیله گرایی سیاسی یا جناحی

رهبر انقلاب در اولین روز سال، در حرم امام رضا (ع) فرمودند:
«یکی از موانع پیشرفت ما قبیله‌گرایی سیاسی یا جناحی است؛ [یعنی] «این کار را اگر چنانچه شما بکنید خوب است، اگر جناح مقابل شما بکند بد است»؛ این اشکال کار ماست. گرفتار جناح‌گرایی و قبیله‌گراییِ سیاسی هستیم این خطا است، این غلط است.»
آفت جبران ناپذير قبیله گرایی سیاسی یا جناحی این است که شایسته گزینی و شایسته سالاری جای خود را به بده بستان های سياسي بدهد، بویژه در زمانی خطرآفرین می شودکه مسئولین دست اندر کار حل مشکلات مردم، گرفتار این آفت بشوند.
2- برخورد با فساد
حضرت علی (ع) می فرماید:
 «مرد را سرزنش نکنند که چرا حقش را به تأخیر می گیرد، بلکه سرزنش در آنجاست که آنچه حقش نیست، چرا می گیرد؟ حكمت166
مقام معظم رهبری در سوم مهرماه سال 81 در باب برخورد با فساد بیانات ارزشمندی دارند که متناسب با اوضاع و احوال امروز کشور است:
«به مسئولان بارها گفته‌ام، تأکید هم کرده‌ام، باز هم می گویم و پای این مطلب ایستاده‌ام: باید با فساد در دستگاه های دولتی و دیگر دستگاه های حکومتی مبارزه شود. متعهّدِ این مبارزه، خودِ مسئولان قوای مختلف هستند. در درجه اوّل، برای جلوگیری از فساد در دولت، خودِ مسئولان دولتی، خودِ وزرا و خودِ مدیران ارشد مسئول اند. نگذارند در مجموعه‌های آنها فساد به وجود آید. اگر آن ها بخواهند مبارزه کنند و اگر این مبارزه را جدّی بگیرند، بهتر از هر کس خواهند توانست مبارزه کنند. البته باید حواسشان جمع باشد که دامن های خود را پاکیزه نگه دارند. این را همه بدانند، کسی که خودش آلوده به فساد باشد، قادر نخواهد بود با فساد مبارزه کند. »
 در باب برخورد با فساد یک نکته ظریف و هوشمندانه وجودارد که قابل توجه است:
«امّا اینکه بعضی تبلیغ می کنند که «حالا همه‌ جا را فساد گرفته»، نخیر، به ‌هیچ ‌وجه این‌ جوری نیست. آدم های صالح، آدم های مؤمن، آدم های درستکار، آدم های پاکدست در مجموعه مدیریّت های کشور کم نیستند.» (1/1/97)
«به نظر من در مجموع، نوعی حرف زدن و مشی کردن که تلقّی عمومی این باشد که فساد عمومی است، در حالی که فساد عمومی نیست، این خطاست.» بیانات در دیدار رئیس و مسئولان قوه قضائیه (6/4/97)
3- نفی اشرافی گری
هشدار تاریخ به خطر اشرافیت این است که جنگ جمل محصول پیدایش اشرافیت بود. رهبری نظام می گویند: «اشرافی گری دو عیب دارد، عیب دومش از عیب اولش بزرگتر است؛ عیب اول اشرافی گری، اسراف است. اما عیب دوم بدتر است و آن این است که فرهنگ سازی می کند، یعنی چیزی برای مسابقه دادن همه درست می کنند.»(بیانات در دیدار رئیس جمهوری واعضای هیئت دولت- 5/6/80)
«اشرافیگری متأسّفانه از طبقات بالا سرریز می شود به طبقات پایین؛ آدم متوسّط -[یعنی] از قشرهای متوسّط- هم وقتی می خواهد میهمانی بگیرد، وقتی می خواهد عروسی بگیرد، مثل اشراف عروسی می گیرد. این عیب است، این خطا است» (1/1/97)
 در نهایت آنچه را که باید علاوه بر شناخت بیش از پیش ترفندها ی دشمن بر آن انگشت تأکید گذاشت، جدیت و عملیاتی کردن بدون وقفه راه های مقابله ای فوق با ترفندهای دشمن است. افق روشن و اتوبان انقلاب نه تنها بن بست ندارد بلکه در حال پیشرفت است و شایسته است تمامی مسئولین و کارشناسان سیاسی اهل قلم و سخن در این برهه حساس کنونی با نگاهی روشن به افق و با سرلوحه قرار دادن کلام سکاندار کشتی انقلاب، این رسالت را با روحیه انقلابی و جهادی به سرمنزل مقصود برسانند:
«ان‌شاءالله آینده‌ی کشور به فضل الهی،... به لطف الهی از امروز بارها وبارها بهتر خواهد بود.»(25 خرداد امسال در نماز عید فطر)
«آن روزی که ملّت ایران بتواند در جایگاهی قرار بگیرد که دشمنان جرأت نکنند تهاجم نظامی و اقتصادی و امنیّتی و سیاسی به او را حتّی به مُخیّله خود خطور دهند، ان‌شاء‌الله دیر نخواهد بود و شما جوانان عزیز آن روز را به توفیق الهی خواهید دید».(9تیر97)

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۲
0
0
بسیار عالی تشکر .هردوقسمت بسیار برای هادیان بویژه برای سخنرانی ها از یک نوع سازماندهی بدیعی برخوردار است.دست مریزاد
پاسخ ها
احمدزاده
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۲
موافق. هم بدیع وهم قابل ارائه .تشکر
مرتضوی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۲
با سلام و احترام.
خیلی خوب و قابل ارائه در محافل بصیرتی
تشکر از سایت بصیرت و نویسنده محترم
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۲
0
0
عالی .دسته بندی خوبی ارائه شده
فخاری
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
0
1
تشکر از نویسنده،سایت بصیرت،واستاد گرانقدرم د.رئوفی که این مقاله را معرفی کردند.استفاده کردم .جامع وبرای سخنرانی این روزها عالی .هم آسیب شناسی هم اقتدار ایران وهم راهکار ودر نهایت با امید از مخاطب خداحافظی میکند.ممنون
پاسخ ها
رسولی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
اغراق نفرمایید بد نبود
حمید
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
2
152
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات