صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹  ، 
کد خبر : ۳۱۱۸۸۰

حرف روز/ فصلي نو در فسادستيزي

در وضعیتی که جنگ اقتصادي پس از نيمه مرداد ماه 1397 و پس از پايان دوره تنفس 90 روزه در تاريخ ۶ آگوست (۱۵ مرداد) که رئيس‌جمهور آمريکا مشخص کرده بود، وارد مرحله جديدي شده است[...]
پایگاه بصیرت / مهدی سعیدی
یادداشت: در وضعیتی که جنگ اقتصادي پس از نيمه مرداد ماه 1397 و پس از پايان دوره تنفس 90 روزه در تاريخ ۶ آگوست (۱۵ مرداد) که رئيس‌جمهور آمريکا مشخص کرده بود، وارد مرحله جديدي شده است، نظام جمهوري اسلامي همه توان خود را گذاشته تا قاطعانه با بسترهاي داخلي که زمينه‌ساز اثرگذاري تحريم‌ها و جنگ اقتصادي دشمن است، مقابله کند.
رهبر معظم انقلاب اسلامي در آخرين ديدارشان در جمع مردم يادآوري کردند: «کارشناسان اقتصادي و بسياري از مسئولان بر اين مسئله متفقند که عامل اين مسئله (مشکلات معيشتي امروز) خارجي نيست، دروني است. نه اينکه تحريم‌ها اثر نداشته باشد؛ اما عمده‌ تأثير مربوط به عملکردهاست.»(22/5/1397) در اين ميان، مفسدان و اخلالگران اقتصادي نقش مؤثري در ايجاد نابساماني در بازار داشته‌اند! حقيقتي که امروز در برابر چشم مردم شکل گرفته و برخورد با آنها به يکي از ضروري‌ترين و فوري‌ترين مطالبات مردمي از نظام اسلامي بدل شده است!
علاوه بر این، موافقت رهبري با درخواست قوه قضائیه در برخورد سريع و عادلانه با مفسدان اقتصادی در وضعیت حساس کنونی می‌تواند سرآغاز فصلي نو در فسادستیزی قلمداد شود. تحقق این امر مهم نیازمند همت بلند قوای سه‌گانه است.
اما در وضعیت حساس کنوني که برخورد با مفسدان اقتصادي و اخلالگران بازار ارز و سکه و محتکران کالاهاي مصرفي که ثبات در بازار را بر هم زده و موجب گراني شديد بسياري از اقلام و کالاها شده‌اند، به مطالبه فراگير مردم از مسئولان بدل شده است، قوه قضائيه بايد با جديت و قاطعيت وارد ميدان شود. اين قاطعيت بايد آنقدر در جامعه آشکار باشد که حاصل آن ايجاد آرامش و اعتماد به توده‌هاي مردم و ايجاد رعب و وحشت در دل مفسدان و محتکران و اخلالگران اقتصادي باشد! لازمه قاطعيت، برخورد با ريشه‌هاي فساد و نه فقط شاخه‌ها، پرهيز از شعارزدگي و برخوردهاي مقطعي و فصلي است. از این رو کار را بايد با جديت و به طور مستمر دنبال کرد تا «اژدهاي هفت سر» فساد به کلي ريشه‌کن شود. قاطعيت و تسريع در برخورد با اخلالگران اقتصادي ضمن رعایت اصل عدالت و انصاف و عبور از ملاحظات در برخورد با دانه‌درشت‌ها و صدور احکام متقن، رمز موفقیت دستگاه قضایی در این میدان بزرگ خواهد بود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات