صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵  ، 
کد خبر : ۳۱۲۰۱۵

اخبار کوتاه دوشنبه 5 شهریور

حجت‌الاسلام اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه درباره اینکه در هفته‌های اخیر جریانی خاص در تلاش برای رفع حصر سران فتنه هستند و اگر شرایط آنها به سمت رفع محدودیت‌ها پیش برود، آیا دستگاه قضایی برای رسیدگی به اتهامات ورود می‌کند یا خیر، گفت: بخشی از آنچه این روزها پخش می‌کنند، قطعاً درست نیست و هیچ اتفاق خاصی نیفتاده و مانند سابق است، فقط بخشی از گشایش‌ها نسبت به برخی افراد نزدیک محصورین به وجود آمده بود که مربوط به اخیر نیست و برای مدت‌ها قبل است و تصمیم شورای عالی امنیت ملی به قوت خود باقی است.
جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حال تهیه و تدوین طرح استیضاح محمد شریعتمداری، وزیر صنعت، معدن، تجارت و عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی هستند. وکلای ملت معتقدند بی‌توجهی به مسکن مردم و نبود سیاست‌گذاری صحیح در این حوزه از جمله دلایل استیضاح وزیر راه و شهرسازی است. نمایندگان مجلس همچنین سیاست‌گذاری‌های غلط در امر واردات و ارائه ارز دولتی برای واردات کالاهای غیرضرور را از جمله دلایل استیضاح وزیر صنعت و معدن بیان می‌کنند.
محسن هاشمی در پاسخ به این پرسش که تکلیف افشانی با توجه به قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان چه خواهد شد، گفت: ما تلاش خواهیم کرد وی در شهرداری تهران بماند و این در حالی است که رایزنی‌های لازم نیز در این زمینه صورت گرفته است. وی در پاسخ به این پرسش که آیا در صورت رفتن شهرداری شما به عنوان کاندیدای شهردار تهران اعلام آمادگی خواهید کرد یا خیر، گفت: ما حداکثر تلاش خود را برای حفظ افشانی در شهرداری خواهیم کرد و بنده اصراری برای شهردار شدن ندارم.
فؤاد معصوم، رئیس‌جمهور عراق درباره مواضع کشورش در قبال بحران و تنش در روابط آمریکا و ایران و در صورت وقوع جنگ بین این دو کشور گفت: عراق به هیچ وجه گذرگاهی برای حمله نظامی نخواهد بود؛ زیرا در این صورت عراق خیلی ضرر می‌کند. این به ‌نفع ملت عراق نیست که کشورشان گذرگاهی برای حمله به ایران یا هر کشور دیگر همسایه باشد یا اینکه عراق تسهیلاتی به طرفی که به ‌دنبال حمله به ایران یا کشور دیگری است، اعطا کند.
پایگاه ترکیه‌ای «تی‌آرتی» در تحلیلی سیاست دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در قبال ایران را «بازی با آتش» توصیف کرده و نوشته است، ادامه این سیاست ممکن است او را به سرنوشت «جیمی کارتر» رئیس‌جمهور آمریکا در دهه ۱۹۸۰ دچار کند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات