صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳  ، 
کد خبر : ۳۱۲۲۴۱

اخبار کوتاه چهارشنبه 21 شهریور

سیدیاسر رایگانی، مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی درباره عرضه کالاهای احتکار شده در بازار پس از کشف آنها اظهار داشت: عرضه کالاهای احتکار شده با سازمان تعزیرات حکومتی نیست و بر عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت است. وی با اشاره به اینکه از ابتدای مرداد امسال تاکنون تعداد 531 فقره پرونده احتکار تشکیل شده که از این تعداد 214 فقره پرونده مهم و ملی بوده، تصریح کرد: ارزش ریالی کل این پرونده‌ها، 955 میلیارد و 788 میلیون ریال است که تاکنون در 280 پرونده حکم صادر شده و از این تعداد، 28 حکم، برائت است.
متخصصان صنایع دفاعی کشورمان موفق به ساخت مین‌هایی شده‌اند که از راه دور هدایت می‌شوند و برای استفاده در کمین‌ها بسیار مناسب هستند. این مین‌ها در دو مدل  M18A1 و  M18A2 ساخته می‌شوند و به صورت تایمری کار می‌کنند و با استفاده از امواج مادون قرمز و از راه دور منفجر می‌شوند. شعاع تخریب این مین‌ها در یک محدوده 100 متری و یک قوس 60 درجه‌ است. این مین‌ها برای استفاده ضد پیاده نظام و خودروهای دشمن در کمین‌ها طراحی شده‌اند.
ابراهیم الجعفری، وزیر خارجه عراق طی سخنانی در نشست اتحادیه عرب خواستار راه حل سیاسی و گفت‌وگو در یمن برای پایان دادن به جنگ در این کشور شد؛ اما عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان مدعی شد کشورش به درخواست دولت یمن در این کشور دخالت کرده است. گفتنی است، پس از این جمله برای مدتی کوتاه درگیری لفظی بین دو طرف به وقوع پیوست و این در حالی بود که صدای آنها به صورت زنده پخش می‌شد.
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: «به آمریکا و متحدانش درباره برداشتن قدم‌های خطرناک در سوریه هشدار می‌دهیم.» با وجود این حقیقت که سازمان منع تسلیحات شیمیایی، نابودی کامل تسلیحات شیمیایی سوریه را تأیید کرده، بار دیگر اتهام‌ها و تهدید‌ها علیه دمشق مطرح شده است.
فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: «ما دفاع از توافق هسته‌ای ایران و پیمان (آب‌وهوایی) پاریس را ادامه خواهیم داد و از فعالیت‌های ضروری همه نهادهای سازمان ملل اعم از آنروا حمایت مالی می‌کنیم.»
ولید المعلم، وزیر خارجه سوریه گفت: کشورش در جنگ علیه تروریسم بر دوستان خود، یعنی ایران و روسیه تکیه کرد و طبیعی است که به این دو کشور و شرکت‌های آنها در فرایند بازسازی اولویت خواهد داد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات