صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۲  ، 
کد خبر : ۳۱۲۴۳۳

اخبار کوتاه چهارشنبه 4 مهر

مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در مجمع عمومی سازمان ملل در پاسخ به انتقاد ترامپ، همتای آمریکایی‌اش از قیمت بالای نفت گفت: اگر ترامپ تحریم‌ها را دوباره علیه تهران اعمال نکرده بود، قیمت نفت بالا نمی‌رفت. رئیس‌جمهوری فرانسه افزود: اگر وی (ترامپ) منطقی فکر کند، خواهد فهمید که در صورت فروش نفت از سوی ایران، قیمت نفت مناسب خواهد شد و چنین وضعی برای صلح و قیمت‌های جهانی نفت خوب خواهد بود؛ اما در غیر این صورت بن‌بستی منطقی پیش خواهد آمد که من پاسخی برای آن ندارم.
حمید حسینی، عضو هیئت‌رئیسه اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت و گاز و پتروشیمی با اعلام اینکه بخش خصوصی آماده مشارکت برای صادرات نفت کشور است، گفت: در دوره پیشین تحریم‌ها، وزارت نفت تا 6 دلار تخفیف برای محموله‌های نفتی در نظر می‌گرفت که به نظر می‌رسد در صورت تصویب نهایی عرضه نفت در بورس، شورای عالی امنیت ملی و دیگر نهادهای نظارتی اجازه ارائه این تخفیف را به وزارت نفت بدهند.
آمار بانک جهانی تا سال ۲۰۱۵ میلادی (۱۳۹۴) نشان می‌دهد، وابستگی ایران به کشاورزی در سال‌های گذشته به شدت افزایش پیدا کرده است. در واقع تغییر اقلیم تأثیر عجیبی روی وضعیت امنیت غذایی در کشورهای مختلف می‌گذارد، در برخی مناطق میزان تولیدات محصولات کشاورزی افزایش پیدا می‌کند و برعکس برخی مناطق هم با کاهش بسیاری در تولیدات خود مواجه می‌شوند که ایران جزء گروه دسته دوم است.
کریستین امان‌پور، مجری شبکه خبری سی‌ان‌ان دقایقی پس از توئیت رئیس‌جمهور آمریکا از رئیس‌جمهور کشورمان پرسید: امروز ترامپ در توئیتی شما را مردی دوست‌داشتنی خوانده و دوباره از ملاقات سخن گفته است. نظر شما چیست؟ روحانی در پاسخ گفت: به جای حرف، صداقت و جدیت لازم است. او دو سال پیگیر دیدار است. این ملاقات باید زمانی انجام شود که واقعاً به نفع دو ملت و دو کشور باشد.
سعید مؤتمنی، رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو با ابراز اینکه حدود دو ماه خودروسازان عرضه محصولات خود را به بازار متوقف کرده بودند، افزود: مدیریت تقاضا در بازارِ بلاتکلیف خودرو زمان‌بر است و این معضل فقط با عرضه سریع محصولات رفع خواهد شد.
رئیس بانک مرکزی افغانستان با توجه به آثار متقابل وضعیت اقتصادی همسایگان بر یکدیگر اعلام کرد، تحریم‌های آمریکا علیه ایران بر اقتصاد افغانستان نیز اثر منفی خواهد گذاشت و این روند تخریبی با تشدید تحریم بیشتر خواهد شد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات