صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۱  ، 
کد خبر : ۳۱۲۴۳۷
اردوغان:

به خرید گاز از ایران ادامه می‌دهیم

رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد که علی‌رغم تحریم‌های آمریکا علیه تهران، خرید گاز از ایران را ادامه خواهیم داد.
پایگاه خبری تحلیلی بصیرت به نقل از خبرگزاری آناتولی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه که در حاشیه هفتاد و سومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورگ با خبرگزاری رویترز مصاحبه می کرد گفت: علی‌رغم تحریم‌های ایالات متحده علیه تهران، ترکیه به خرید گاز طبیعی از ایران ادامه خواهد داد.

رئیس جمهور همچنین در خصوص سوریه نیز با اشاره به اینکه نمی توان با رژیم اسد به تلاش های صلح آمیز امیدوار بود، از آغاز خروج تروریست های افراطی از منطقه غیرنظامی در ادلب خبر داد.

اردوغان درباره موضوع کشیش آندرو برانسون نیز گفت: تصمیم درباره وی نه برعهده سیاستمداران بلکه دادگاه ترکیه است. این مساله قضایی است.

وی ادامه داد: «برانسون به دلیل اتهامات تروریستی در بازداشت به سرمی‌برد. قرار است 12 ماه اکتبر یک جلسه دیگر برگزار شود. ما نمی‌دانیم که دادگاه چه تصمیمی بگیرد. سیاستمداران نمی‌توانند درباره حکم صادره دخالت کنند. من حق در باره صدور آزادی یا عفو وی ندارم و سیستم قضائی ما مستقل است».

وی همچنین تصریح کرد: «پرونده برانسون هیچ ارتباطی با اقتصاد ترکیه ندارد و چالش‌های کنونی اقتصادی بزرگنمایی می شوند. ترکیه می تواند با منابع خود بر این چالش غلبه کند».


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات