صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸  ، 
کد خبر : ۳۱۲۵۸۷

اخبار کوتاه چهارشنبه 18 مهر

بر اساس قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان و ضرورت جابه‌جایی محمدعلی افشانی، شهردار تهران و همچنین با توجه به رغبت برخی اعضای شورای شهر به حضور محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران به عنوان شهردار پایتخت، وی در توئیتی نوشت: «بخشی از اصلاح‌طلبان فکر می‌کنند شهردار شدنم باعث از هم پاشیدگی شورای شهر می‌شود. برای ریاست شورا جایگزین هست؛ اما بنا بود کسی نرود تا باب نشود. مثل حجاب بانوان است، اگر شل کنند دیگر نمی‌شود کنترل کرد! البته در این شرایط شهردار شدن ریسک بالایی دارد و امکان موفقیت دشوارتر از گذشته است.»
روزنامه «نیویورک‌تایمز» با اشاره به وعده‌های کشورهای اروپایی برای به‌کارگیری تدابیری به منظور حفظ توافق هسته‌ای برجام، نوشته است: «کشورهای اروپایی به تهران توصیه می‌کنند آرامش خود را حفظ کرده و به این امید که ترامپ بار دیگر انتخاب نشود، تا پایان این دوره ریاست‌جمهوری او صبر کنند.» گفتنی است، اتحادیه اروپا چندی پیش بسته قوانین مسدودساز برای حمایت از ایران و شرکت‌های اروپایی در قبال تحریم‌های آمریکا را ارائه کرد؛ اما بسیاری از کارشناسان معتقدند این قوانین در عمل نمی‌تواند مانع خروج شرکت‌های بزرگ اروپایی از ایران شود.
ران پائول، نماینده سابق جمهوریخواه در کنگره آمریکا معتقد است: «افزایش قابل توجه سوددهی اوراق قرضه در آمریکا نشان می‌دهد این کشور در معرض یک رکود بزرگ بالقوه قرار دارد و بازارهای مالی در آمریکا به سرعت به سمت سقوط پیش می‌روند.» وی اظهار داشت: «اکنون آمریکا بزرگ‌ترین حباب تاریخ بشریت را در اقتصاد خود دارد.» این نماینده سابق کنگره مبنای گفته‌های خود را ناکارآمدی سیاست‌های پولی آمریکا از زمان بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸ تاکنون بیان کرده است.
عبدالله ناصری، عضو شورای مشورتی رئیس دولت اصلاحات با اشاره به خلأ سه وزیر اقتصاد، صمت و رفاه در دولت، اظهار داشت: «آقای روحانی باید کابینه‌ای کاملاً هماهنگ با میانگین بالای عقل و خرد سیاسی تشکیل می‌داد؛ اما متأسفانه این امر با وجود توصیه‌های مؤکد انجام نشد. آقای روحانی در مجموع نخواست یا توانایی این را نداشت که کابینه‌ای هماهنگ شکل بدهد.»
غلامعلی خوشرو، نماینده ایران در سازمان ملل در واکنش به استعفای «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در این سازمان گفت: او عملاً در پیش‌برد اهداف ترامپ شکست خورد و با مقاومت جامعه جهانی روبه‌رو شد؛ به گونه‌ای که در روز پایان کار وی در سازمان ملل متحد، آمریکا کاملاً منزوی است. او تصور می‌کرد سازمان ملل یک پادگان یا زندان است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات