صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴  ، 
کد خبر : ۳۱۲۸۱۱

از خواسته رژیم صهیونیستی تا افول آمریکا

1ـ مذاکره منطقه‌ای با حامیان داعش و شرکای آل‌سعود!
روزنامه «ایران» در مطلبی نوشت: «یمن، سوریه، عربستان و فلسطین می‌تواند موضوع گفت‌وگو بین ایران و اروپا باشد.» این روزنامه در ادامه نوشت: «ما بیش از هر بازیگر دیگری می‌توانیم روی اروپا حساب کنیم که از عربستان و متحدانش بخواهد به اقدامات ضد بشری و نسل‌کشی در یمن پایان دهند.» ارگان رسانه‌ای دولت پیشنهاد داده است، درباره مسائل منطقه‌ای با اروپا مذاکره کنیم. این در حالی است که برخی کشورهای اروپایی از جمله فرانسه، انگلیس و آلمان از حامیان اصلی منافقین، داعش و دیگر گروهک‌های تروریستی هستند و از شرکای اصلی آل سعود در کشتار زنان و کودکان بی‌گناه در یمن و بحرین به شمار می‌آیند. انگلیس، فرانسه و آلمان حمایت تسلیحاتی از صدام در هشت سال جنگ تحمیلی و پشتیبانی از رژیم بعث در حمله شیمیایی به مردم ایران را نیز در کارنامه خود دارند. حال با چه منطقی باید روی اروپا در منطقه حساب کنیم؟!

2ـ رشد 20 درصدی منابع مالی کشور در هفت ماه گذشته
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام کرد: براساس گزارش خزانه درباره تخصیص بودجه 97، اگرچه منابع و مصارفی که در بودجه پیش‌بینی شده بود تا امروز تحقق پیدا نکرده است؛ اما همه این موارد نسبت به هفت ماه نخست پارسال رشد قابل توجهی داشته است. نوبخت با اشاره به دو برابر شدن پرداخت‌ها در حوزه عمران گفت: تا ابتدای آبان ماه 30 هزار میلیارد تومان برای اعتبارات عمرانی پرداخت شد؛ در حالی که در هفت ماه نخست پارسال پرداخت‌ها در این بخش حدود 13 هزار میلیارد تومان بود. وی ادامه داد: بیش از سه هزار و 600 میلیارد تومان پاداش بازنشستگی فرهنگیان در نیمه نخست سال پرداخت شد. وی یادآوری کرد: در سال‌های گذشته، نمی‌توانستیم پول گندمکاران را تا هشتمین ماه سال تسویه کنیم؛ اما امسال با وجود تحریم‌ها پیش از پایان مهرماه همه پول خرید تضمینی گندم را پرداختیم.

3ـ هدف آمریکا از بین بردن محور مقاومت است
«بثینه شعبان» مشاور رسانه‌ای بشار اسد در گفت‌و‌گو با شبکه المیادین، با اشاره به جنگ داخلی هفت ساله در این کشور، گفت: نسل‌های عربی خواهند دانست که ایستادگی سوریه کلیدی برای حفاظت از کیان امت عربی و آینده آن است. مشاور بشار اسد با بیان اینکه در نظر وی حمایت از گروه‌های فلسطینی یک وظیفه ملی است، افزود: «کالین پاول» وزیر خارجه آمریکا در زمان حمله به عراق از بشار اسد خواسته بود تا گروه‌های فلسطینی را از سوریه اخراج کند و اسد نیز در پاسخ گفته بود «آنها به فلسطین باز خواهند گشت» و این مسئله از آرمان‌های سوریه است. او درباره خواسته رژیم صهیونیستی برای خروج نیروهای ایرانی از سوریه، گفت: آنها منظورشان ایران نیست؛ بلکه می‌خواهند محور مقاومت را که پس از جنگ در سوریه شکل گرفته و قدرتمند شده، از بین برود.

4ـ تحریم ایران و سرعت‌گیری روند افول آمریکا
بی‌بی‌سی در تحلیلی نوشت: روز دوم مهر ماه، انگلیس، فرانسه، آلمان، روسیه و چین در حرکتی که در تقابل با سیاست واشنگتن برای اعمال فشار حداکثر بر ایران به نظر می‌رسید، طی بیانیه مشترکی از راه‌اندازی شبکه جدید مبادلات بانکی با عنوان «اس‌پی‌وی» برای معامله با ایران خبر دادند. از برخی اظهارنظرهای مقامات اروپایی چنین برداشت می‌شود که شاید ایران بهانه‌ای است که اروپا، سلطه دلار آمریکا را به چالش بکشد. گفتنی است، پیش از این نیز هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان در یک نشریه آلمانی‌زبان نوشته بود: «اروپا نباید به آمریکا اجازه دهد مانند آقابالاسر عمل کند. به همین دلیل ضروری است ما استقلال اروپا را از طریق ایجاد کانال‌هایی برای انجام پرداخت‌های‌مان، مستقل از آمریکا حفظ کنیم.»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات