صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵  ، 
کد خبر : ۳۱۲۸۱۲

اخبار کوتاه دوشنبه 14 آبان

«اسماعیل رضوان» از رهبران جنبش حماس تحریم‌های آمریکا علیه ایران را ظالمانه و خصمانه خواند و گفت: در کنار تهران خواهیم ایستاد. وی با بیان اینکه «تحریم‌های آمریکا علیه ایران مقاومت را هدف قرار داده است»، گفت: ما نسبت به مقاومت جمهوری اسلامی ایران اطمینان کامل داریم. رضوان عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را مرحله دوم معامله قرن دانست و تأکید کرد: این اقدامی بسیار خطرناک است و ما از امت عربی و اسلامی می‌خواهیم که با هر گونه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی مخالفت کنند‌.
به گزارش روزنامه «تایمز ‌آوایندیا»، در آستانه اجرای دور دوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران، هند در تصمیمی اعلام کرده است منتظر سازوکار اروپایی نمی‌شود و در این راستا هند و ایران در حال نهایی کردن جزئیات سازوکاری هستند که به دهلی‌نو اجازه می‌دهد پول نفت ایران را به روپیه و در یک بانک در کشور هند بپردازد. نهایی کردن این سازوکار به معنای این است که اگر ارتباط بانک‌های ایران با سوئیفت (شبکه ارتباطات بین بانکی بین‌المللی) قطع بشود، هند همچنان قادر خواهد بود پول واردات نفت از ایران را بپردازد.
محمود صادقی، عضو فراکسیون امید در صفحه توئیتر خود نوشت: «شاهد صحنه‌های عجیب و زننده‌ای در راهروهای مجلس هستیم. نوعی لشکرکشی خویشاوندی و قومیتی برای لابی با نمایندگان به منظور استثنای شهردار تهران از قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان!» گفتنی است با وجود این، کمیسیون اجتماعی مجلس با اکثریت آرا به استفساریه مذکور پاسخ منفی داد و مستثنی شدن شهرداران از قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان را رد کرد.
شورای جهانی طلا در گزارش فصلی خود درباره روند تقاضای طلا اعلام کرد: بانک‌های مرکزی در سه ماه سوم سال جاری میلادی 184/4 تن طلا خریداری کردند که بیشترین رقم از سال ۲۰۱۵ میلادی به بعد محسوب می‌شود. همچنین انتظار می‌رود خرید طلا از سوی بانک‌های مرکزی جهان در سال جاری میلادی به ۴۵۰ تن برسد که این رقم برای سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ میلادی به ترتیب ۳۷۵  و ۳۹۰ تن ثبت شده است.
پانگ سن، سفیر جمهوری خلق چین در تهران گفت: پکن با سیاست یکجانبه‌گرایی آمریکا مخالف است و با در نظر گرفتن مسئولیت خود در عرصه بین‌المللی به همکاری خود با جمهوری اسلامی ایران ادامه می‌دهد. وی تأکید کرد: تحریم‌های ترامپ علیه ایران تلاشی بی‌فایده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات