صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴  ، 
کد خبر : ۳۱۲۸۲۴

اخبار کوتاه سه‌شنبه 15 آبان

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان درباره ایرادات شورای نگهبان به لایحه CFT گفت: شورای نگهبان در موعد مقرر قانونی ۲۰ روز، نظر خود را دربارهCFT  برای مجلس شورای اسلامی ارسال کرد؛ اما خبر آن 13 آبان اعلام شد. وی افزود: البته منتظر نظر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز بودیم که این نظر روز شنبه (۱۲ آبان) به دست شورای نگهبان رسید. مجمع تشخیص نیز از نظر منطبق نبودن با سیاست‌های کلی به چند بند از مصوبه CFT ایراد گرفته بود.
پایگاه افشاگر «ویکی لیکس» با انتشار پیامی در توئیتر با لحنی کنایه‌آمیز نوشت: وهابی‌های سعودی مرتکب حادثه 11 سپتامبر می‌شوند؛ آمریکا، ایران را تحریم می‌کند. عربستان به داعش بودجه و سلاح می‌دهد، ایران با داعش مبارزه می‌کند؛ آمریکا، ایران را تحریم می‌کند. عربستان، روزنامه‌نگار منتقد خود را تکه‌تکه می‌کند؛ آمریکا ایران را تحریم می‌کند. عربستان یمن را بمباران می‌کند و (به مردم آن) گرسنگی می‌دهد؛ آمریکا، ایران را تحریم می‌کند.
وزارت خارجه آمریکا از سفر یک مقام ارشد خود به عربستان و بحرین در روزهای آتی به منظور تداوم همکاری علیه ایران خبر داد. به گزارش وبگاه وزارت خارجه آمریکا، این مقام آمریکایی با سران ارشد کشورهای یاد شده برای آنچه تداوم همکاری در تضعیف حمایت ایران از تروریسم، مواجهه با تأمین مالی تروریسم و جلوگیری از سفرهای تروریستی توصیف کرده، رایزنی می‌کند.
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به اعمال تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران گفت: امروز(4 نوامبر) یک روز تاریخی است. من بار دیگر از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا بابت این تصمیم راسخ، بااهمیت و جسورانه تشکر می‌کنم. وی در ادامه مدعی شد، این اقدام آمریکا می‌تواند به ثبات، صلح و امنیت کمک کند!
نژادبهرام، عضو شورای شهر تهران در پاسخ به این پرسش که آیا در گزینه‌های تصدی شهرداری تهران نام محسن هاشمی‌رفسنجانی هم خواهد بود یا خیر، گفت: اعضای شورای شهر تهران معتقدند برای انسجام شورای شهر محسن هاشمی باید در شورا بماند و به حتم آقای هاشمی نیز موافق حضور در شورای شهر تهران هستند.
سخنگوی کمیسیون اروپا بدون هیچ‌گونه اظهارنظری در قبال تحریم‌های اعمالی آمریکا علیه ایران، اعلام کرد: همه منتظر واکنش اتحادیه اروپا به این تحریم‌ها بمانند. وی گفت: منطقی نیست که بیش از این وارد جزئیات شویم؛ اما منتظر بمانید.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات