بین الملل >>  بین الملل >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۱  ، 
کد خبر : ۳۱۳۰۲۵

ناگفته هایی از زندگی سید حسن نصرالله از زبان یک خبرنگار عرب

پایگاه اینترنتی روزنامه رای الیوم در یادداشتی به قلم عبدالباری عطوان، روزنامه‌نگار مشهور عرب و سردبیر این روزنامه نوشت: آیا اسرائیل تهدیدات خود را برای ترور سید حسن نصرالله اجرایی خواهد کرد؟ اگر این کار را کند چه اتفاقی خواهد افتاد ... آیا حزب الله فرو می پاشد؟ چه چیز مانع آن شده است که تا کنون این کار را نتواند انجام دهد درحالی که از 25 سال پیش در تلاش است؟ چرا در حال حاضر درخواست‌ها برای بازگشت به سیاست ترور شدت گرفته است؟

موشک کورنتی که به اتوبوس نظامیان اسرائیلی نزدیک شهر بئر السبع با دقت مثال زدنی اصابت کرد ساخت سوریه بود و سید حسن نصرالله در سخنرانی خود، چند ماه پیش از استفاده از آن، به صورت علنی اعتراف کرد که حزب الله آن را به حماس در نوار غزه منتقل کرده است که پیام روشنی برای اسرائیلی‌ها بود و برای هزارمین بار این مرد ثابت کرد که به هر چه می گوید عمل می کند و دروغ را نمی شناسد و این چیزی است که خود اسرائیلی‌ها نیز می‌گویند.

سید حسن نصرالله همانگونه که از نزدیکان او شنیده‌ایم کسی است که از شهادت نمی ترسد بلکه آرزوی آن را دارد و معتقد است زمان آن دیر شده و زیاد زندگی کرده است. او همزمان ایمان دارد که همه اقدامات امنیتی هر چه که باشد نمی تواند جلوی قضا و قدر را بگیرد اما معتقد است مراقبت و احتیاط واجب است.

سید حسن نصرالله با تحرکات حساب شده خود اسرائیلی‌ها را مبهوت و مقهور خود ساخته است و او هر هفته با چند مسئول لبنانی یا عربی دیدار می کند، رهبران مقاومت فلسطینی مانند صالح العاروری (حماس) یا زیاد النخاله (جهاد اسلامی) را به صورت مستمر می بیند، با خبرنگاران مصاحبه می کند، در مناسبت‌های ملی به صورت علنی ظاهر می شود و سخنرانی می کند.

عطوان افزود : غسان بن جدو، دوست و همکار من که بارها مصاحبه های تلویزیونی با سید حسن نصرالله برگزار کرده است تاکید کرد که در سال 2006 در زمان حمله اسرائیل، با او بر روی پشت بام یکی از ساختمان‌ها دیدار کرده است همانگونه که من با او در بالکن یکی از آپارتمان‌های ضاحیه در جنوب لبنان و نه در زیر زمین آن گونه که برخی می گویند دیدار کرده ام که اگر این چنین نیز بود اشکالی نداشت. آیا بیشتر سران عرب می توانند به این آزادی و به صورت علنی تردد کنند؟ دشمن از سید حسن نصرالله می ترسد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات