صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۱  ، 
کد خبر : ۳۱۳۰۳۸

اخبار ویژه روزنامه‌ها 11 آذر ماه

روزنامه جمهوری اسلامی **

* در چهارمین «کنفرانس اسلام آلمانی» که در روزهای گذشته با حضور مهمانان مسلمان و غیرمسلمان در «برلین» برگزار شد، وزیر کشور آلمان گفت مسلمانان آلمانی به جامعه این کشور تعلق دارند. هورست زیهوفر، وزیر کشور فدرال آلمان که برگزار‌کننده و چهره ویژه این همایش بود بیش از این رویکردی ضد اسلامی نشان داده و گفته بود «اسلام به آلمان تعلق ندارد!» و سخن او در این همایش، یک تغییر جدی در موضع وی را نشان می‌دهد. وی همچنین بر حقوق شهروندی مسلمانان در جامعه آلمان تاکید کرد و گفت: پرسش اساسی ما این است که «چگونه می‌توان از اسلامی در آلمان حمایت کرد که ریشه در جامعه خود ما نداشته باشد؟» وزیر کشور آلمان افزود: حالا زمان آن رسیده است که اجتماعات مسلمانان در آلمان را از طریق ساختارهای داخلی سازماندهی کنیم. وی همچنین وعده داد که دولت از مسلمانان و موسسات آنها برای ادغام در جامعه آلمان و مستقل شدن از کمک‌های خارجی، حمایت مادی و معنوی خواهد کرد. این، می‌تواند به معنای تحت کنترل قرار دادن مساجد و ائمه جماعات آلمان باشد.

* در نشست «شورای امر به معروف و نهی از منکر استان قم» که با حضور دبیرکل بنیاد ملی عفاف و حجاب، امام جمعه قم و مسوولین استانی، روز پنجشنبه در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد، بر این نکته تاکید گردید که نابسامانی‌ها در زمینه حجاب و عفاف روزافزون است. این مساله نشان دهنده وجود برنامه خاصی برای ضربه زدن به فرهنگ دینی حاکم بر کشور است. همچنین اعلام شد «وضعیت حجاب در شهر قم با وجود حوزه‌های علمیه و مراکز امر به معروف مطلوب نیست. باید حریمی برای آستان‌های مقدس و شهرهای مذهبی ایران در نظر گرفته شود تا شان آستان و شهرهای مذهبی حفظ شود. فعالیت به نفع حجاب در فضای مجازی ضعیف است اما دشمنان حضور پررنگی در این شبکه‌ها دارند.» به گزارش ایلنا در تهران نیز مناظره‌ای در دانشگاه شهید بهشتی در مورد پوشش بانوان ایرانی برگزار شد که معاون امور زنان شورای انقلاب فرهنگی در این مناظره گفت درحال حاضر در زمینه حجاب با افول مواجه هستیم و اگر همین وضعیت ادامه پیدا کند این افول، شتاب بیشتری خواهد یافت.

*********************************

روزنامه خراسان**

دستور ایجاد «کمیته هماهنگی پدافند سایبری» صادر شد

بر اساس ابلاغیه جدید یک مقام مسئول به تعدادی از مسئولان دولتی و نهادها و دستگاه های حاکمیتی، مقرر شده به منظور ایجاد هماهنگی بین اقدامات و برنامه های پدافند سایبری کشورمان در دستگاه های مختلف، "کمیته هماهنگی پدافند سایبری" با حضور نهادهایی چون مرکز راهبردی افتا، مرکز ماهر، فرماندهی سایبری سپاه و پلیس فتا تشکیل شود و اقدامات رده های مختلف و راهبردهای پدافند سایبری را در اجرا هم افزایی و هماهنگ کند.

کشف یک شورای عالی که خبری از آن نبود

در حالی که بر اساس ابلاغیه سال 1391 محمود احمدی نژاد، مقرر شده بود به منظور هم افزایی اقدامات و پیشگیری از فعالیت های موازی در دستگاه های مرتبط با حمل و نقل، شورای عالی هماهنگی حمل و نقل و ایمنی کشور تشکیل شود، یک مسئول دولتی با ارسال نامه ای برای تعدادی از مدیران اجرایی خواستار مشخص شدن وضعیت انحلال یا قانونی بودن این شورای عالی شده بود که به تازگی در پاسخ به استعلام وی، مشخص شده این شورا از جمله موارد منحل شده در ابتدای فعالیت دولت اول حجت الاسلام روحانی نبوده و امکان تشکیل آن از نظر قانونی وجود دارد.

*********************************

روزنامه ایران**

حکم دادگاه هامبورگ به نفع بانک ملی ایران

​​​​​​​

خبر اول اینکه،دادگاهی در هامبورگ به شرکت مخابرات آلمان دستور داد تا خدمات بانک ملی ایران را به حالت عادی بازگرداند. به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آلمان، شرکت مخابرات آلمان خدمات تلفن و اینترنت شعبه بانک ملی و دو بانک ایرانی دیگر در هامبورگ را قطع کرده است. این شرکت دلیل این اقدام خود را تردید درباره توانایی این بانک‌ها در پرداخت قبوض، در پی تحریم‌های امریکا اعلام کرده است. در حکمی مقدماتی، دادگاه هامبورگ به شرکت مخابرات آلمان دستور داده تا خدمات بانک ملی را به حالت عادی بازگرداند. این دادگاه عنوان کرد که مدعای این شرکت برای قطع خدمات اینترنت و تلفن بانک ملی قابل ‌توجیه نیست و تاکنون تأخیری نیز در زمینه پرداخت قبض‌های تلفن و اینترنت این بانک پیش نیامده است.

ادعای دستیابی ایران به سلاحی جدید برای نابودی امریکا

خبر دیگر اینکه،وبسایت امریکایی واشنگتن اگزمینر با اشاره به گزارش جدیدی که توسط ارتش ایالات متحده آماده شده، ادعا کرد، ایران به سلاحی الکترومغناطیسی دست یافته که می‌تواند امریکا را از صحنه روزگار محو کند. به گزارش «تابناک»، گزارش جدیدی که ارتش امریکا به منظور هشدار به مقامات دولتی تهیه کرده است، می‌گوید، وقوع یک حمله با بمب الکترومغناطیسی که اکنون در اختیار کره شمالی، روسیه و ایران است، می‌تواند ایالات متحده را کامل محو و میلیون‌ها نفر را کشته یا بی‌خانمان کرده و حتی هواپیماهای در حال پرواز را به زمین بیندازد. این گزارش که توسط دانشکده هوایی نیروی هوایی امریکا تدوین شده و در اختیار واشنگتن اگزمینر قرار گرفته است، هشدار داده است که حمله الکترومغناطیسی تهدیدی علیه امریکا، دموکراسی و نظم جهانی محسوب می‌شود. این گزارش که تمرکز اصلی آن بر تأثیرات مخرب حمله الکترومغناطیسی روی ارتش امریکاست، به کنگره امریکا هشدار داده که وقوع چنین حمله‌ای می‌تواند 90 درصد جمعیت ساکن در ساحل شرقی ایالات متحده را در طول مدت یک سال از میان برده، شبکه برق‌رسانی را نابود یا مختل کرده و ترابری، فرآوری مواد غذایی و خدمات درمانی را فلج کند.

ادعای یک شرکت اسرائیلی علیه ایران

شنیدیم که،یک شرکت اطلاعاتی سایبری اسرائیلی به نام «کلیر اسکای»، روز جمعه مدعی شد که یک شبکه اینترنتی اخبار دروغین وابسته به ایران را که به چند زبان در چندین کشور فعال است، کشف کرده است. به گزارش ایلنا به نقل از شینهوا، براساس ادعای این شرکت، این شبکه شامل صدها پروفایل‌ جعلی شبکه‌های اجتماعی و ۱۵۰ وب سایت صوری است که به عنوان ۹۸ واحد رسانه‌ای در ۲۸ کشور و منطقه با استفاده از ۲۹ زبان، از طریق سرقت مطالب از وب سایت‌های خبری عمومی و ویرایش آنها، برای تأمین منافع ایران عمل می‌کند. این شرکت همچنین مدعی شد که این شبکه عمدتاً در مناطقی نظیر امریکا، اسرائیل، عربستان و یمن فعالیت می‌کند و هدف اصلی آن کشورهای عرب زبان است به گونه‌ای که ۴۰ وبسایت آن به زبان عربی طراحی شده است.

صدور حکم هنگامه شهیدی

دست آخر اینکه، وکیل مدافع هنگامه شهیدی درباره حکم صادره برای موکل خود گفت: هنگامه شهیدی از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به ۱۲ سال و ۹ ماه حبس محکوم شده است. به گزارش ایلنا، مصطفی ترک‌همدانی تصریح کرد: شهیدی علاوه بر این حکم به ۲ سال محرومیت از عضویت در گروه‌ها و احزاب و فعالیت‌های مجازی و مطبوعاتی و همچنین خروج از کشور نیز محکوم شده است. امیدوارم در مرحله تجدید نظر نسبت به این بخش از حکم شهیدی، حکم برائت صادر شود.

*********************************

روزنامه وطن امروز **

با حضور سران قوا جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی برگزار شد

شورای عالی هماهنگی اقتصادی سه‌قوه در جلسه روز شنبه، موضوعات مرتبط با کلیات منابع و مصارف بودجه سال 98 کل کشور را با تاکید بر توجه به نیازهای مردم بویژه اقشار کم‌درآمد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، بررسی کرد. در این جلسه که با حضور رؤسای قوای مقننه و قضائیه و به ریاست حسن روحانی تشکیل شد، مباحث پیرامون بودجه سال 98 با 3 رویکرد اصلی اطمینان از تامین کالاهای اساسی مردم با ارز دولتی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، اصلاح و افزایش حقوق شاغلان و بازنشستگان و حمایت از تولید و اشتغال و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام با مشارکت مردم و بخش خصوصی پیگیری شد. شورای عالی هماهنگی اقتصادی همچنین در این جلسه تصویب کرد چک‌‌های تضمینی بانکی جدید، قابل ظهرنویسی و انتقال به غیر نباشند. در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی همچنین برای نقد کردن چک‌های موجود فرصت یک ماهه در نظر گرفته شد و انتقال این چک‌ها به غیر، اعتبار نخواهد داشت و از بانک مرکزی خواسته شد دستورالعمل اجرایی این مصوبه را به بانک‌ها ابلاغ کند.

تصویب CFT فروش نفت را دچار اختلال می‌کند

نماینده مجلس با تاکید بر اینکه شناسایی مراکز اقتصادی کشور یکی از اهداف سیاسی دشمن است، تصویب CFT را به معنای میدان دادن به دشمن برای فشار اقتصادی بیشتر به مردم دانست. احمد علیرضا‌بیگی در گفت‌وگو با رسا، با اشاره به تبعات پذیرش CFT، گفت: اگر CFT تصویب شود در حقیقت جمهوری اسلامی ایران پذیرفته است تمام فعالیت‌های مالی‌ خود را تحت نظارت FATF انجام دهد، از این رو آنان به تمام عملکردها و تراکنش‌های مالی ما با تمام جزئیاتش اشراف کامل پیدا می‌کنند. وی یکی از تبعات تصویب CFT را اختلال در فروش نفت دانست و بیان داشت: همچنین دشمنان این امکان را پیدا می‌کنند که بدانند مشتری نفت جمهوری اسلامی ایران چه کسانی هستند، به چه میزان و چند بشکه نفت به فروش می‌رسد همچنین خواهند دانست درآمد حاصل از فروش نفت دقیقا چه مقدار و در کجا صرف می‌شود، بر همین اساس ایران را ملزم می‌کنند سقفی را که آنان برای فروش نفت تعیین می‌کنند مراعات کند. عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور ادامه داد: در اصل ایران با تصویب CFT دست و پای خود را در فروش نفت می‌بندد و کلید آن را هم به دست اروپایی‌های تابع آمریکا می‌دهد و همه فروش نفت را محدود به مشتری‌هایی می‌کند که آنها تعیین می‌کنند.

انهدام اعضای باند «مسیحیت‌ِ صهیونیستی»

یکی از محافل «تبشیری» وابسته به جریان مسیحیت صهیونیستی، مورد برخورد قرار گرفت و برخی اعضای آن توجیه و تعدادی نیز دستگیر شدند. به گزارش مهر، یکی از محافل «تبشیری» وابسته به جریان مسیحیتِ‌ صهیونیستی، مورد برخورد قرار گرفت و برخی اعضای آن توجیه و تعدادی نیز دستگیر شدند. اعضای این باند که غیر از عوامل داخلی، متشکل از اتباع بیگانه هستند، با هدایت مستقیم از سوی رژیم‌ صهیونیستی، ضمن تبلیغ و تبشیر مسیحیت در نقاط مختلف کشور، افراد زیادی را نیز به فرقه مسیحیت تبشیری جذب کرده‌ بودند. «نقشه تسخیر ایران» و «توهین به اسلام، مقدسات و اهل‌بیت(ع)» از برجسته‌ترین مستندات مکشوفه از جریان مزبور است. اعضای این باند تبشیری وابسته به فرقه مسیحیت ‌صهیونیستی، مطابق آموزش‌های تشکیلاتی، برای جلوگیری از شناسایی، از اسامی مستعار ایرانی چون «کورش» و «یحیی» بهره می‌گرفتند. گفتنی است، جریان مسیحیت صهیونیستی در پیوند مستقیم با رژیم صهیونیستی، همواره تبلیغ و تبشیر در جوامع اسلامی، بویژه ایران را در دستور کار قرار داده تا هدف نهایی خود یعنی تضعیف اسلام و نظام جمهوری‌اسلامی را محقق کند.

***************************************

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات