صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴  ، 
کد خبر : ۳۱۳۰۶۰

اخبار کوتاه یک‌شنبه 11 آذر

منابع سوری از کشف مقادیر زیادی سلاح و مهمات در جنوب این کشور خبر دادند. بر اساس این گزارش، در میان سلاح‌ها و مهمات کشف شده موشک‌های آمریکایی تاو دیده می‌شود. در اواخر آبان ماه گذشته نیز خبرگزاری سوریه گزارش داده بود، مقامات مسئول سوری با انجام عملیات تکمیل پاکسازی حومه جنوبی غربی دمشق، مقادیری تسلیحات و مهمات از جمله دستگاه‌های ارتباطی و داروهای ساخت آمریکا و رژیم صهیونیستی بجا مانده از گروهک‌های تروریستی را کشف و ضبط کرده‌اند.
وزیر اقتصاد ژاپن اعلام کرد: از ماه آینده خرید نفت از ایران را از پی خواهند گرفت. براساس آمار‌های موجود ژاپنی‌ها پیش از تحریم‌ها ۱۶۰ هزار بشکه در روز در فاصله ژانویه تا سپتامبر سال ۲۰۱۸ از ایران نفت خریداری می‌کردند. البته هنوز ژاپنی‌ها نگفته‌اند، چه مقدار نفت از ایران خریداری خواهند کرد. بزرگ‌ترین پالایشگاه نفت ژاپن نیز تأیید کرد، به‌ دنبال تحولات اخیر، سرگرم بررسی از سرگیری واردات نفت ایران است.
هلند اعلام کرد، توقف صادرات تسلیحاتی به عربستان سعودی را گسترش داده که امارات متحده عربی به همراه مصر هم شامل این محدودیت می‌شوند. بنا بر گزارش میدل‌ایست مانیتور، «زیگرید کاگ» وزیر تجارت خارجی و توسعه هلند در این باره گفت: «از هلند صادرات تسلیحاتی به عربستان، مصر و امارات متحده صورت نخواهد گرفت مگر اینکه ثابت شود از این تسلیحات در جنگ یمن استفاده نمی‌شوند.»
طبق مصوبه دولت طلب بیش از ۲۴۵ میلیارد تومانی اشخاص از شرکت‌های دولتی با بدهی همان اشخاص به سازمان امور مالیاتی و خصوصی‌سازی تهاتر شد. طبق برآوردهای کارشناسی از نظر شاخص تولید سرانه به دلار در بین 183 کشور جهان، ایران در رتبه 62 قرار دارد؛ اما طبق گزارش‌های رسمی سازمان ملل جایگاه ایران در بین کشورها در بخش وضعیت زیرساخت‌ها حدود 68 است.
روزنامه «آفتاب یزد» در مطلبی نوشت: «سیدحسین موسویان دیپلمات کارکشته کشورمان به سعودی‌ها پیشنهاد کرده که از سردار سلیمانی دعوت کنند تا به ریاض برود و ماجرای یمن حل شود.» گفتنی است، در شرایطی که آل سعود روز به روز ضعیف‌تر و حقیرتر می‌شود، اصلاح‌طلبان در اقدامی تأسف‌برانگیز در تقلا هستند روابط با رژیم آل‌سعود کلید بخورد!
بنابر اعلام بانک مسکن، تازه‌ترین آمارها درباره وضعیت سپرده‌گذاران صندوق پس‌انداز مسکن یکم برای دریافت ارزان‌ترین و در عین حال بالاترین سقف تسهیلات فعلی خرید واحدهای مسکونی به تعداد ۳۶۵ هزار و ۳۹ نفر افزایش یافته است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات