صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴  ، 
کد خبر : ۳۱۳۰۷۱

از تقویت سامانه‌های دفاعی تا مبارزه با پولشویی مواد مخدر

1ـ تقویت سامانه‌های دفاعی‌مان را متوقف نمی‌کنیم
سردار ابوالفضل شکارچی، سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح، درباره موضع‌گیری‌های اخیر دشمنان جمهوری اسلامی ایران در موضوع آزمایش و توسعه موشکی اظهار داشت: آزمایش موشک‌ها و توان دفاعی جمهوری اسلامی برای دفاع و در راستای بازدارندگی کشور ما است. این کار ادامه خواهد پیدا کرد. ما، هم آزمایش و هم توسعه موشکی را ادامه خواهیم داد و در این زمینه از هیچ کشوری اجازه نخواهیم گرفت. سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح  تصریح کرد: البته این اطمینان را به کشور‌های منطقه می‌دهیم که جمهوری اسلامی ایران چشمداشتی به منافع دیگر کشور‌ها ندارد. این اقدامات تنها با هدف بازدارندگی و افزایش توان دفاعی است. وی با اشاره به تهدیدات اخیر آمریکایی‌ها مبنی بر اینکه گزینه‌های نظامی همچنان روی میز است، افزود: ما این هشدار را می‌دهیم که در صورت هرگونه خطای راهبردی از سوی آمریکا و هم‌پیمانانش در منطقه، جمهوری اسلامی چنان سیلی محکمی به آنان خواهد زد که تا ابد پشیمان شوند.

2ـ تنها گزینه صهیونیست‌ها در مقابل مقاومت
ژنرال روعی لیوی از فرماندهان نظامی رژیم صهیونیستی در مقاله‌ای در نشریه صهیونیستی «معراخوت» از لزوم بازگشت به سیاست ترور برای مقابله با رهبران مقاومت و در رأس آنها سیدحسن نصرالله سخن گفت. او تأکید کرد: «شخصیت و تجربه سیدحسن نصرالله او را به مرکز ثقلی در حزب‌الله تبدیل کرده و هدف قرار دادن وی می‌تواند آسیب قابل توجهی به تمامی ساختار حزب‌الله وارد کند.» پیشتر نیز پایگاه صهیونیستی «والا» با انتشار گزارشی از طرح تل‌آویو برای ترور «سید مقاومت» و دیگر رهبران حزب‌الله در خاک لبنان پرده برداشته بود. این پایگاه صهیونیستی در گزارش خود آورده بود: «عَمیر پرتز» وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی از دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی این رژیم خواست تا پرونده ویژه نصرالله و اماکن تحرک و مخفیگاه‌های وی را در اختیارش قرار دهند تا درباره امکان ترور او بررسی شود، اما موضوع غافلگیرانه این بود که پرتز به هیچ پرونده خاصی ویژه نصرالله دست پیدا نکرد.»

3ـ مردم رأی به اصلاحات را تکرار نمی‌کنند!
غلامحسین کرباسچی، دبیرکل کارگزاران درباره وضعیت اصلاح‌طلبان در انتخابات آینده گفت: نباید توقع داشته باشیم که در همه دوره‌های انتخاباتی مردم به ما رأی دهند. اگر ما تحرک نداشته باشیم و حرف جدیدی نزنیم نباید توقع داشته باشیم و با تکرار و تکرار نمی‌توان دوباره موفق شد. همین الان وقتی خود ما معتقدیم که مجلس، شورای شهر و دولت بد عمل کرده‌اند، چه توقعی باید از مردم داشته باشیم که دوباره به ما رأی دهند؟! در حال حاضر اگر خود را جای یک شهروند بگذاریم، هیچ حجتی برای دادن رأی مجدد به اصلاح‌طلبان وجود ندارد. اگر اصلاح‌طلبان همین روندی را که بعد از انتخابات سال 92 داشته‌اند که مجموعه‌ای از رخوت، سستی، ندانم‌کاری و اختلافات است، ادامه دهند، می‌توان گفت مشکلات شکننده همچنان باقی خواهد ماند.

4ـ 80 هزار میلیارد تومان پولشویی مواد مخدر
سعید صفاتیان، کارشناس حوزه اعتیاد گفت: اقتصاد مواد مخدر، ستون اصلی پولشویی است و سالیانه حدود 80 هزار میلیارد تومان پولشویی مواد مخدر در ایران رخ می‌دهد که رقم بسیار بالایی است و شاید به اندازه بودجه چند وزارتخانه باشد. وی تأکید کرد: در ایران، طبق جدیدترین اعلام ستاد مبارزه با مواد مخدر، مواد مخدر سالیانه نزدیک به 200 هزار میلیارد تومان به اقتصاد کشور ضرر می‌زند، البته این هزینه تحمیلی در سال‌های 81 و 82 حدود 10 هزار میلیارد تومان در سال بود. گفتنی است، گردش مالی مواد مخدر در دنیا سالیانه 1500 میلیارد دلار و در اروپا 60 میلیارد دلار است. متأسفانه مدعیان اجرای قانون ضدپولشویی کمترین اطلاعاتی در زمینه برخورد و مبارزه با نقل و انتقالات مالی و پولشویی مرتبط با مواد مخدر ارائه نمی‌دهند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات