صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۷  ، 
کد خبر : ۳۱۳۰۸۳

از تکرار تاکتیک تا جفای بزرگ

1ـ تکرار تاکتیک خروج از حاکمیت!
سعید حجاریان در گفت‌وگو با تارنمای «مشق نو» گفته است: «انتخابات، به معنای کنونی آن، مصداق گدایی قدرت است. اصلاحات، صدقه‌بگیر نیست و اگر مکنت دارد، باید با اتکا بر آن به بازار سیاست برود. اگر پول بازار سیاست را نداشتیم، باید بکوشیم آن را کسب کنیم نه آنکه به هر بُنجُلی تن دهیم.» پرواضح است که اظهارات اخیر حجاریان بیش از آنکه نشانه عبور اصلاحات از انتخابات در کشور است، نشانه ناامیدی کم‌سابقه از شکست در انتخابات آینده است. این در حالی است که امثال همین حجاریان در انتخابات گذشته حتی در صورت نداشتن کاندیدای اصلاح‌طلب در انتخابات ریاست‌جمهوری یا گزینه‌های حداقلی برای مجلس بر حضور و مشارکت در انتخابات تأکید ویژه‌ای داشته‌اند. گفتنی است اسماعیل گرامی‌مقدم، سخنگوی حزب اعتماد ملی درباره اظهارات اخیر حجاریان گفته است، برای من باورکردنی نیست که حجاریان دوباره و پس از هزینه‌های هنگفت جریان اصلاحات از خروج از حاکمیت حرف می‌زند!

2ـ نگرانی از قدرت فزاینده نیروی دریایی ایران!
پایگاه آمریکایی «تسک اند پِرپس» درباره ناوشکن سهند گزارشی منتشر کرد و نوشت: «طبق گزارش رویترز، نیروی دریایی ایران یک ناوشکن جدید و بومی رادارگریز را به ناوگان خود اضافه کرد. این ناوشکن قابلیت حمل بالگرد را دارد و در آن پرتابگرهای اژدرها، انواع توپ‌های ضد هوایی و ضد سطحی، سامانه‌های موشکی سطح به سطح و سطح به هوا، سامانه دفاعی نقطه‌ای، سامانه ضد زیردریایی، افزایش برد عملیاتی، قابلیت مانورپذیری بالا و همچنین سامانه‌های الکترونیکی وجود دارد که پیوستن آن به بقیه نیروی دریایی متعارف این کشور در دهانه تنگه از نظر استراتژیکی حساس هرمز، چالشی دیگر برای نیروی دریایی آمریکا است.» در ادامه این گزارش آمده است: «رونمایی از این ناوشکن، رونمایی از تازه‌ترین چالش تکنولوژیکی برای کشتی‌های نیروی دریایی آمریکا در منطقه است و نتیجه آن شرمساری بیشتر برای نیروی دریایی آمریکا در منطقه و تضعیف قدرت آن خواهد بود.»

3ـ جفای بزرگ اصلاح‌طلبان به رئیس‌جمهور!
محمد عطریانفر اظهار داشت: اگر در سال 92 اصلاح‌طلبان با احتياط از آقای روحانی حمایت کردند، در سال 96 به دلیل عملکرد قابل قبول آقای روحانی در دولت یازدهم هیچ تردیدی در این زمینه نداشتند و همه سرمایه خود را در اختیار آقای روحانی قرار دادند. نباید به دلیل اینکه مثلاً آقای روحانی فلان فرد را در دولت به کار نگرفته، علیه دولت و‌ی هجمه و تضعيف راه بيفتد. به نظر من، این بزرگ‌ترین جفایی است که در حق دولت آقای روحانی وارد می‌شود. اصلاح‌طلبان بیش از آنکه به توقعات خود توجه و تأكيد کنند، باید به نتیجه و عملکرد خود نگاه کنند. اگر در سال96 آقای روحانی خدمت رئیس دولت اصلاحات می‌رسید و با مشورت ایشان ولو همه اعضای کابینه را انتخاب می‌کرد، باز هم اقتضائات فعلی به همین شکل بود. چه بسا از شرایط امروز نیز بدتر بود.

4ـ قیمت کالاها در ماه‌های آینده کاهش می‌یابد
محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس چسبندگی قیمت‌ها در اقتصاد ایران را دلیل اصلی کاهش نیافتن قیمت برخی کالاها با وجود افت قیمت دلار عنوان کرد و گفت: نوسان نرخ دلار قیمت برخی کالاها را به سرعت تغییر می‌دهد که نمونه آن سکه و طلا است؛ اما برخی دیگر از کالاها به دلیل چسبندگی قیمت‌ها در اقتصاد ایران، در مدت زمان طولانی‌تری از خود واکنش نشان می‌دهد. رئیس کمیسیون اقتصادی بیان داشت: در صورت استمرار کاهش قیمت ارز، به نظر می‌رسد طی دو تا سه ماه آینده حتماً شاهد کاهش قیمت‌ها باشیم. البته در این زمینه نظارت دولت و سازمان‌های مربوطه، از قبیل سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان و همچنین تعزیرات لازم است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات