صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۱  ، 
کد خبر : ۳۱۳۰۸۶

اخبار ویژه روزنامه‌ها 15 آذر ماه

روزنامه کیهان **

وقتی مدعیان اصلاحات درباره حکم حکومتی فراموشکار می‌شوند!

تشکیک عضو حزب منحله مشارکت درباره حکم حکومتی در حالی است که طیف متبوع وی، بیشترین بهره را از این موضوع در ادوار مختلف برده‌اند.

یکی از اعضای حزب منحله مشارکت در توئیتر نوشته «اجرای مصوبه مجلس وقتی به تایید شورای نگهبان می‌رسد، بر همگان لازم است. شکستن قانون با اذن رهبر فاقد وجاهت حقوقی است».

دیگر عضو حزب مشارکت نوشته است «کدام بند اصل 110 چنین اختیاری رو داده به رهبری که قانون مصوب مجلس را موردی ملغی کنند؟!»

این واکنش در حالی است که سال 84 در حالی که شورای نگهبان، صلاحیت مصطفی معین نامزد حزب مشارکت را برای انتخابات ریاست جمهوری رد کرده بود، بزرگان همین طایفه دست به دامن رهبری شدند و با حکم حکومتی رهبری، معین به رقابت انتخاباتی برگشت. آن قدری که چپ‌نماها و سوپر راست‌ها و مدعیان اصلاح‌طلبی و اعتدال، در دولت‌های موسوم به سازندگی و اصلاحات و اعتدال، از رهبری خواسته‌اند با استفاده از اختیارات قانونی، مشکلات و مضیقه‌ها و بن‌بست‌های آنها را حل کند، هیچ گروه و دستگاه دیگری درخواست نکرده‌اند؛ آخرین مورد، درخواست دولتمردان ارشد برای مستثنی شدن برخی همکاران موثر خویش از قانون منع به کارگیری بازنشستگان بود. و البته رهبری از نمایندگان مجلس خواستند این نیاز دستگاه‌ها را با اصلاح مصوبه خویش تامین کنند.

گفتنی است ادامه نخست‌وزیری میرحسین موسوی از سال 64 به بعد، با حکم حکومتی حضرت امام خمینی(ره) بود. همچنین در دوره رهبری و زعامت حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، دولت‌های موسوم به سازندگی و اصلاحات و اعتدال، بارها از رهبری درخواست کرده‌اند با استفاده از این ظرفیت قانونی، مشکلات آنها را حل کند.

در انتخابات مجلس ششم (بهمن سال 78)، با توجه به تخلفات عدیده انجام گرفته- آن هم تحت مدیریت ستاد انتخاباتی که تاج‌زاده رئیس آن بود- بیم ابطال انتخابات تهران می‌رفت اما با ورود رهبر معظم انقلاب، موضو‌ع فیصله پیدا کرد؛ هر چند آقای هاشمی رفسنجانی به خاطر فشار و هجمه آن روز اصلاح‌طلبان، با وجود راهیابی به مجلس، کناره‌گیری کرد.

در سال 84 نیز صلاحیت آقایان مصطفی معین و محسن مهرعلیزاده(دو نامزد اصلاح‌طلب) از سوی شورای نگهبان رد شده بود. با این وجود رهبر معظم انقلاب در حکمی خواستار تجدیدنظر شورای نگهبان برای حضور این دو نامزد در رقابت‌های انتخاباتی شدند. معین نامزد حزب مشارکت بود.

موضوع بعدی، اصرار مجلس هفتم در آغاز راه خود به استیضاح برخی وزرای دولت اصلاحات بود. نمایندگان مجلس هفتم چند طرح استیضاح را کلید زدند. احمد خرم وزیر راه دولت هشتم پس از سانحه سقوط هواپیما در کشور استیضاح و برکنار شد اما این پایان ماجرای استیضاح‌ها نبود و مرتضی حاجی‌ وزیر ‌آموزش و پرورش نیز در صف استیضاح‌شوندگان قرار داشت. همه‌چیز برای استیضاح مرتضی حاجی توسط مجلس هفتم آماده بود که در ششم بهمن 83 نامه‌ای از رهبر انقلاب خطاب به مجلسیان مانع ادامه موج استیضاح وزرای دولت شد. آیت‌الله خامنه‌ای در این نامه خطاب به رئیس مجلس آورده بود «در شرایط کنونی که ماه‌های آخر ماموریت خطیر دولت در حال سپری شدن است، استیضاح وزیران هیچ سودی برای کشور و دستگاه‌های مسئول ندارد و متقابلا زیانهای محتمل آن بسیار و خطرات آن هشدار دهنده است».

گاف‌های علی مطهری نتیجه پروپاگاندای ‌‌‌‌BBC است

خبرنگار ‌بی‌بی‌سی در حالی یواشکی در توئیتر از موضع علی مطهری برائت می‌جوید که در شبکه بی‌بی‌سی همین پروپاگاندا را راه انداخته‌اند و شومن‌های‌ امثال علی مطهری، نتیجه پروپاگاندای آنهاست.

اخیرا علی مطهری مدعی شد «بخشی از دلایل خروج ترامپ مخالفانی بودند که با کارشکنی اجازه ندادند برجام درست اجرا شود.» به گزارش «جوان» این اولین بار نیست که مطهری ناکامی برجام را تقصیر دیگران می‌اندازد تا دولت را تبرئه کند. پیش از این حتی آزمایش‌های موشکی را مخل برجام دانسته بود!! این بار اما واکنش بهمن کلباسی، خبرنگار بی‌بی‌سی بازتاب گسترده‌ای داشته، واکنش‌هایی در فضای مجازی که به علی مطهری می‌گوید حتی خبرنگار بی‌بی‌سی هم که همیشه حامی غرب و علیه ایران است، موضوع را دریافته، اما نایب رئیس مجلس ایران می‌خواهد همیشه در جاده خاکی براند.

بهمن کلباسی در مورد این موضع علی مطهری می‌نویسد: «این شوخی‌ها چیست که نایب رئیس مجلس ایران‌ می‌کند؟ تأسیسات هسته‌ای که سهل است، اگر ایران همه موشک‌هایش را بار می‌زد، می‌رفت کاخ سفید تحویل می‌داد، باز ترامپ، بولتون و پمپئو با فشار نتانیاهو و حمایت و تشویق شدید میلیاردر اسرائيلی- آمریکایی شلدون ادلسون از برجام خارج می‌شدند.» حد تجاهل و تغافل علی مطهری به جایی رسیده که دیگر دشمنی ترامپ و بولتون و نتانیاهو را خبرنگار بی‌بی‌سی باید به او یادآور شود.

خبرنگار بی‌بی‌سی هم البته صادق نیست که اگر بود، همین موضع را در رسانه‌اش می‌گرفت و نه در صفحه شخصی توئیترش. علی علیزاده دراین مورد می‌نویسد: «موضع نایب رئیس مجلس نه فقط ضدملی و خودزنی که چنان از بدیهیات سیاست پرت است که خبرنگار ‌‌‌BBC آن را شوخی خوانده؛ دو سؤال: کلباسی چرا تا به حال جرئت بیان همین نقد را در ‌‌‌BBC نداشته؟ این میزان پرتی و بی‌سوادی از سیاست بین‌الملل محصول 9 سال پروپاگاندای BBC نیست؟ برای شخص بهمن کلباسی احترام قایلم. اما معتقدم نمی‌توان در توئیتر با تیراژ چند ده هزار واقعیت سیاست سلطه را افشا کرد و بعد در یکی از استعماری‌ترین رسانه‌های تاریخ زبان فارسی با تیراژ چند ده میلیون کار کرد که وظیفه‌اش تحمیق روزانه توده‌های طبقه متوسط درباره سیاست خارجی است.»

آنچه بر این تحلیل باید اضافه کرد، گزارش چند سال پیش سایت ‌‌BBC است که در نوشته‌ای تحمیق‌آمیز، از علی مطهری به عنوان «اصلاح‌طلب جدید» یاد کرده بود.

راغفر: سخنان روحانی اعلام شکست سیاست‌های نئولیبرال است

یک کارشناس اقتصادی حامی دولت، سخنان اخیر روحانی را اعلام ورشکستگی سیاست‌های نئولیبرال توصیف کرد.

حسین راغفر استاد دانشگاه الزهرا در یادداشتی در روزنامه آرمان نوشت: سخنرانی و مواضع رئیس محترم جمهور، عملاً اعلام ورشکستگی سیاست‌های نئولیبرال طی سه دهه گذشته است. البته این برای چندمین بار است که رئیس‌جمهور به اینکه دولت خودش قیمت‌های ارز را افزایش داده، اعتراف می‌کند و برای نخستین بار هم علت افزایش نرخ ارز را تأمین هزینه‌های صندوق‌های مالی اعتباری ورشکسته اعلام کرد که طی آن دولت تاکنون 35 هزار میلیارد تومان از اعتبارات بخش عمومی یعنی متعلق به مردم را بابت سوءمدیریت صندوق‌های اعتباری پرداخت کرده که واقعاً ظلم بسیار بزرگی است.

اما این سخن عملاً به معنای این نیست که دولت قرار است هنوز دیون چپاولگری‌های این صندوق‌ها را تأمین کند بلکه تخریبی است که سیاست‌های اقتصادی دولت‌های یازدهم و دوازدهم در ظرف پنج سال گذشته مرتکب شده و همان اقدامی است که در بانک‌های خصوصی صورت گرفته که البته باید تأمین مالی شود. علاوه بر اینها کف و حداقل بدهی‌های دولت 500 هزار میلیارد تومان است. ضمن اینکه طی همین مدت مبالغ هنگفتی از بانک‌ها استقراض کرده که آنها هم باید تأمین شوند.

از طرفی دولت بالغ بر 35 درصد روی پایه 4200 تومانی قیمت ارزی که خودش تعیین کرده بود، پیشنهاد داد و سه روز پیش هم آن را تصویب کرد. خود این پیشنهاد 5700 تومانی ارز در بودجه پیامدهای سنگینی برای بخش تولید و رفاه عمومی و به ویژه رفاه طبقات متوسط و پایین جامعه دارد، تورم بزرگی را رقم خواهد زد و متأسفانه در این راه، شاهد همکاری مجلس هم هستیم.

یعنی مشکلی که از مرزهای هشدار عبور خواهد کرد و هزینه‌های هنگفتی به دنبال خود خواهد داشت. اگرچه به نظر می‌رسد انتظار از مجلس برای مواجهه با این سیاست‌هایی که از سوی دولت تعریف و تعبیه شده، انتظار غیرواقعی است اما هنوز ناامید نیستیم و امیدوار هستیم که برای جلوگیری از پیامدهای منفی، این لایحه در مجلس به تصویب نرسد. زمزمه مصادره به مطلوب سپرده‌های بانکی بیش از هر چیزی نشانه ورشکستگی سیاست‌های نئولیبرال است.

سینه‌خیز منحصر به فرد «شرق» درباره پولشویی

روزنامه زنجیره‌ای شرق برای اثبات ادعای ظریف در تیتر اول خود نوشت: «پولشویی 150 میلیون دلاری با هزار کارت ملی».

این روزنامه می‌نویسد: پرونده محاکمه پنج صراف به اتهام اخلال در نظام ارزی کشور به ایستگاه پایانی خود نزدیک می‌شود. قاضی مسعودی، رئیس شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم مفسدان و اخلالگران اقتصادی، از صدور قطعی حکم این پنج صراف تا هفته آینده خبر داد و تأکید کرد این آرا به نوبت از سوی قوه قضائیه اعلام خواهند شد. حجم مالی پرونده‌ای که این صرافان در آن محاکمه می‌شوند، به 151 میلیون دلار می‌رسد.

نماینده دادستان در جلسه رسیدگی به این پرونده با اشاره به حجم 151 میلیون و 112 هزار و 674 دلاری این پرونده اعلام کرد: در تحقیقات مشخص شده است بخشی از ارز خریداری شده و ثبت شده در سامانه سنا، به نام افرادی است که از اقشار کم‌درآمد جامعه هستند و با دریافت مبالغ ناچیزی بدون اینکه ارزی در اختیارشان قرار گیرد، کارت ملی و حساب بانکی خود را در اختیار متهمان قرار داده و این افراد نیز به دریافت ارز و جابه‌جایی وجوه از طریق کارت‌های بانکی این اشخاص اقدام کرده‌اند.

به گفته نماینده دادستان، تحقیقات نشان می‌دهد این افراد با در اختیار گرفتن کارت ملی و بانکی اشخاص متعدد و با همکاری دلالان، مبالغ اشاره شده را به شکل صوری در سامانه سنا خریداری کرده و در نهایت نیز ارزها را خود در اختیار گرفته‌اند. به گفته نماینده دادستان، در این پرونده پنج صراف اشاره شده با همین روش از کارت ملی هزار و 28 نفر سوء استفاده کرده‌اند.

آنچه در گزارش شرق به عمد مغفول مانده، نقش خود دولت در ایجاد بستر رانت‌خواری و مفاسد مالی از این دست است. به عبارت دیگر، هر چند ظریف کوشید با زدن برچسب آلودگی به پولشویی، انتقادات درست صاحب‌نظران و کارشناسان منتقد را بی‌امتیاز سازد، اما در واقع این دستگاه‌های دولتی هستند که مقصر مواردی نظیر قاچاق سوخت و کالا، ایجاد رانت‌های مختلف ارزی در بازار ارزی و خودرو و سکه و... هستند.

نکته جالب دیگر اینکه روزنامه زنجیره‌ای، به هنگام فاش شدن حقوق‌های نجومی برخی مدیران بی‌کفایت، از طریق کسانی مانند زیباکلام دست به توجیه و تطهیر تخلف مذکور پرداخت. برخی از این مدیران حقوق و پاداش‌هایی در حد 30، 57 و 730 میلیون تومان دریافت کرده بودند.

*********************************

روزنامه جمهوری اسلامی **

* خودداری مسئولان رسانه ملی از اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان، صدای دانشجویان را هم در آورده است. علی عسگری رئیس سازمان صدا و سیما در پاسخ به اعتراض دانشجویانی که به دیدار وی رفته بودند گفت: «حدود 220 نفر داشتیم که مشمول این قانون بودند 200 نفرشان بازنشسته شدند و تنها 20 نفر باقی ماندند که به آنها احتیاج داشتیم و بعد از 22 بهمن به تدریج این تعداد هم بازنشسته خواهند شد». با اینکه نگهداشتن این 20 نفر بعد از 24 آبان خلاف قانون است، رئیس رسانه ملی قصد دارد به میل خودش حتی بعد از 22 بهمن هم «به تدریج» آنها را کنار بگذارد. رسانه میلی یعنی همین!

* در شرایط سخت اقتصادی جامعه که درآمد بسیاری از مردم کفاف هزینه‌های زندگی روزمره آنان را نمی‌دهد، در لواسان یک اغذیه فروشی، برگر خاویار را به قیمت 250 هزار تومان عرضه می‌کند. به گزارش انتخاب، افرادی که خواهان این غذا باشند باید 24 ساعت قبل سفارش آن را بدهند و پیشاپیش 50 درصد قیمت را هم بپردازند. براساس همین گزارش، صید ماهی‌های خاویاری ممنوع است و این برگر خاویار از طریق قاچاق تامین می‌شود. درحال حاضر هر کیلو خاویار قاچاق در شمال شهر تهران بین 8 تا 10 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. چشم مسئولان جمهوری اسلامی روشن با این اختلاف طبقاتی.

*********************************

روزنامه خراسان**

استعفای «آبکی» 18 نماینده مجلس

در پی اعلام رسمی استعفای نمایندگان استان اصفهان از نمایندگی مجلس به دلیل مشکلات آب اصفهان، سید ناصر موسوی لارگانی عضو مجمع نمایندگان اصفهان در این باره اظهار کرد: ما پیش از این نیز مبحث استعفا را مطرح و اعلام کرده بودیم که اگر مشکل آب اصفهان حل نشود، نمایندگان این استان استعفا خواهند کرد. وی یادآورشد: استان اصفهان هر کجا که نظام به کمک نیاز داشته پیشقدم شده تا جایی که بیش از 10 درصد شهدای کشور به این خطه تعلق دارد.دولت‌های مختلف به ویژه دولت دهم در حق مردم اصفهان و حقابه آن ها ظلم‌های زیادی کرده اند.

کامران: زبان ما برای تفحص از مجلس مو درآورد

حسن کامران عضو کمیسیون برنامه، با اشاره به ساده‌زیستی شهید مدرس اظهارکرد: زبان ما برای تفحص از مجلس مو درآورد. خداوکیلی بگذارید این کار انجام شود، تحقیق و تفحص لولو یا مچ گیری نیست. وی خاطرنشان کرد: چطور ما برای رویه وزارتخانه‌ها و قوه قضاییه تفحص می‌گذاریم به خودمان که می‌رسیم فراموش می‌کنیم؟ من حتی به هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان هم شکایت کردم، چون کمیسیون بودجه مانع است. وی خطاب به لاریجانی گفت: خدمت شما و آقای مطهری هم نامه نوشتم و چند بار تذکر نیز دادم. پادرمیانی کنید که این یک مورد انجام بشود چون اگر انجام نشود می‌گویند پشت پرده خبرهایی است.

*********************************

روزنامه ایران**

معنای «زن و نون» در لطیفه رئیس‌ جمهوری

خبر اول اینکه،حسن روحانی رئیس‌ جمهوری در سخنرانی خود به روایتی از دوران کودکی خود پرداخت و به زبان سرخه‌ای خطاب به همشهریانش که تعدادی از همکلاسی‌های دوران کودکی‌اش نیز در میان آنان بودند خاطرات گذشته را زنده کرد. در میان سخنان روحانی بیان «زن و نون» از زبان رئیس‌ جمهوری با خنده‌های ممتد و استقبال حضار روبرو شد و پس از آن نیز این شوخی انعکاس زیادی در شبکه‌های اجتماعی داشت. او با چهره‌ای خندان در میان همشهریان خود از برخی محلات قدیمی شهر از جمله مسجد 40 ستون، آب انبار تاریخی و قدیمی سرخه، یخچال طبیعی و دیگر اماکن تاریخی سرخه نام برد و همچنین از برخی رفقای دوران کودکی و نوجوانی، معلم ریاضی‌اش و ... یاد کرد و گفت: قبلاً در سرخه حکایتی مرسوم بود که بارها از سالخوردگان و قدیمی‌های سرخه نیز شنیده‌ام و معمولاً در این مواقع می گفتند: «زن و نون». معنای فارسی «زن و نون» «می دونم اما نمی‌گم» است.

کنایه قاضی پرونده مشایی به غیبت وی

خبر دیگر اینکه، جلسه دادگاه تجدیدنظر اسفندیار رحیم مشایی رئیس دفتر رئیس جمهوری سابق دیروز بدون حضور وی در شعبه 36 تجدیدنظر دادگاه انقلاب به ریاست قاضی زرگر برگزار شد. به گزارش فارس، با وجود اعلام قبلی و ابلاغ وقت دادگاه، متهم پرونده از حضور در جلسه محکمه خودداری کرد اما وکلای وی در این جلسه حضور یافتند و به دفاع از اتهامات مشایی پرداختند. پس از اظهارات وکلای متهم و ادعای آنها مبنی بر سابقه مطلوب رحیم مشایی در دفاع از نظام جمهوری اسلامی، قاضی زرگر طی سخنان کوتاهی خطاب به وکلای متهم گفت: «همکاری امری یک طرفه نیست و باید همه طرف‌ها در این امر معاونت داشته باشند؛ فردی که در نظام اسلامی زندگی می‌کند برای همکاری با نظام تکلیف و وظیفه‌ای مضاعف دارد اما وقتی در مقابل نظام می‌ایستد و یک حکم قانونی را آتش می‌زند این برای هرکسی که وجدان دارد آشکار می‌کند که مسأله چیز دیگری است و همکاری نیست بلکه درگیری است و این درگیری باعث کشمکش می‌شود.» قاضی زرگر پس از استماع دفاعیات وکلای متهم و ارائه لایحه دفاعیه اعلام کرد: «با توجه به اظهارات وکلای متهم و دریافت لایحه دفاعیه ختم جلسه را اعلام می‌کنیم و امیدواریم که در وقت مقتضی حکم لازم صادر شود.»

به جای «علی چپ» از «زی زی چپ» استفاده کنید

شنیدیم که، به کار بردن تعبیر کوچه «علی چپ» از سوی مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه دیروز با اعتراض مجتبی ذوالنور نماینده قم مواجه شد. به گزارش ایسنا وی در جریان بررسی لایحه CFT خطاب به پزشکیان گفت که « باید برخی از ادبیات کلامی را اصلاح کرد. به عنوان مثال به جای اینکه از لفظ علی چپ استفاده کنیم از زی زی چپ یا هوشنگ چپ استفاده کنیم.»

اعتراض مقابل سفارت فرانسه

دست آخر اینکه، عده‌ای در اعتراض به رفتار خشونت‌آمیز پلیس فرانسه با مردم این کشور مقابل سفارت این کشور در تهران تجمع کردند. تسنیم در گزارشی تجمع کنندگان را «جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های تهران» معرفی کرد. تجمع کنندگان با در درست داشتن صورتک‌هایی از امانول ماکرون رئیس ‌جمهوری فرانسه و محمدبن سلمان، ولیعهد عربستان، فروش سلاح و جنگنده به رژیم سعودی را محکوم کردند. اسدالله بادامچیان از چهره‌های برجسته حزب موتلفه هم از رئیس جمهوری فرانسه خواسته تا با مردم معترض خود رفتار مناسبی داشته باشد.

*********************************

روزنامه وطن امروز **

دوری از مردم یعنی اشرافی‌گری و بی‌عدالتی

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مردم در تنگنای معیشتی، بیکاری، گرانی و تورم هستند، گفت: توجه به آزادی‌‌های اجتماعی در چارچوب قانون حق مردم است اما داشتن سفره‌ مناسب، داشتن کار و درآمد، حقوق اساسی‌تری است. به گزارش فارس، محمدباقر قالیباف ظهر دیروز در جمع دانشجویان ضمن گرامیداشت یاد شهدای ۱۶ آذر، گفت: ناکارآمدی فعلی مدیران 2 دلیل دارد؛ اول ضعف مدیریت و دوم تفکر غیرانقلابی و امید به بیگانه‌. این عوامل در سطح اداره کشور و تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری باعث ناکارآمدی می‌شود. وی ادامه داد: حالا اگر کسی این مشکلات را داشته باشد و بخواهد پیوسته در قدرت هم باقی بماند، نتیجه‌اش می‌شود دوری از مردم. دوری از مردم یعنی نزدیکی به بیگانه، بی‌عدالتی، نفاق، دشمن را دوست پنداشتن، دروغ، وعده‌های پوچ و اشرافی‌گری. قالیباف افزود: این جریان و تفکر بیش از 3 دهه سکان اداره و مدیریت کشور را در حوزه اقتصاد در دست داشته و اقتصاد دولتی و شبه‌دولتی را گسترش داده است؛ اقتصادی که در دست خود این آدم‌هاست، یا اگر خصوصی کرده‌اند، در اختیار افراد محدود و همان 4 درصدی‌هاست. وی با بیان اینکه این آدم‌ها وقتی نمی‌توانند به دغدغه اصلی مردم پاسخ بدهند، دست به جنگ روانی می‌زنند، خاطرنشان کرد: آن وقت طوری وانمود می‌کنند که مشکل اصلی مردم رفتن به کنسرت، ورزشگاه و... است. البته که توجه به آزادی‌‌های اجتماعی در چارچوب قانون حق مردم است اما داشتن سفره‌ مناسب، داشتن کار و درآمد، حقوق اساسی‌تری است. وی با بیان اینکه روزی که حاکمان قبلی یمن کشور را رها کردند، یک سکوی موشک در یمن امکان شلیک نداشت، اظهار داشت: این سکو‌ها یا بمباران و خراب شده بود یا قطعاتش را برده بودند اما بچه‌های با همت و با اعتقاد و انگیزه یمنی پای کار ایستادند و هم جنگ نظامی را اداره کردند و هم کشورشان را به‌رغم محاصره توانستند حفظ کنند.

یمنی‌ها موشک ۴۰۰ کیلومتری در اختیار دارند

جانشین فرمانده سپاه قدس عنوان کرد: امروز همه کسانی که به مسائل امنیتی آشنا هستند، قبول دارند امنیت بخشی از یمن که در دست انصارالله است بیشتر از بخش‌هایی است که در دست و کنترل دولت منصور هادی است. سردار قاآنی در مراسم بزرگداشت شهدای مقاومت یمن که در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد با بیان اینکه بچه‌های انصارالله در کوتاه‌ترین زمان به فناوری ساخت دقیق‌ترین موشک‌ها دست یافتند، گفت: این موشک‌ها که 400 یا 500 کیلومتر برد دارد، امروز تنها با 10 تا 12 متر تفاوت به نقطه اصلی اصابت می‌کند و این امکانات ساخت همه از طریق خود بچه‌های انصارالله به‌دست آمده است. به گزارش تسنیم، وی تصریح کرد: نیروهای انصارالله کسانی را که فکر می‌کردند در زمان کوتاهی یمن را اشغال می‌کنند، بیچاره کردند و آنهایی که بیچاره شدند همه امکانات خود را یکجا از دست داده‌اند. جانشین فرمانده سپاه قدس با تاکید بر اینکه امروز انصارالله یک قدرت در منطقه شده است، اظهار داشت: این ادعا که ما در دریای سرخ دخالت می‌کنیم، درست نیست. همین بچه‌های انصارالله هستند که جنگ را اداره می‌کنند.

تلاش برای اصلاح قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان

رئیس سازمان اداری‌و‌استخدامی گفت: مجلس با کمک دولت سعی می‌کند برای اصلاحات قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان اقدام کند. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، جمشید انصاری در حاشیه جلسه هیات دولت درباره احتمال خالی شدن فضای مدیریتی کشور با توجه به قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان افزود: ما در حوزه قانون‌گذاری نباید رویکرد صفر و یک داشته باشیم و زمانی که قوانین را بررسی و تصویب می‌کنیم باید موارد خاص را در نظر داشته باشیم. رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور ادامه داد: سخنان مقام معظم رهبری هم مبتنی بر این مطلب بود که به برخی موارد خاص در تصویب این قانون توجه لازم نشده است و از مجلس خواستند این اشکال را رفع کند و مجلس با کمک دولت سعی می‌کند در تامین نظر مقام معظم رهبری اصلاحات لازم را به عمل آورد.

***************************************

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات