صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳  ، 
کد خبر : ۳۱۳۱۷۳

از نقشه جدید دشمن تا تشدید تحریم ایران

1ـ اصلاح‌طلبان همچنان به دنبال فرار از مسئولیت!
«علی تاجرنیا» از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ در مصاحبه با روزنامه اصلاح‌طلب «اعتماد» با انکار سهم اصلاح‌طلبان در عملکرد دولت گفته است: «حضور اصلاح‌طلبان در دولت آقای روحانی کمرنگ شده و بخش عمده آن از سر ناچاری و نداری بوده است.» تاجرنیا در ادامه گفت: «مشکل اصلی روحانی دولت خودش است. روحانی باید خودش دست به تغییر بزند و کاری از جریان سیاسی اصلاح‌طلب که تاکنون همراه بوده برنمی‌آید؛ اما ظاهراً روحانی ترجیح می‌دهد با حلقه اولیه خود مشورت کند تا حامیانش که باعث رأی‌آوری او شدند. اگر اوضاع به همین شکل باقی بماند، روند همین‌گونه منفعلانه طی شود و بر سیاست‌های غلط اصرار شود، طبیعی است که بخشی از هم‌پیمانان روحانی زبان و ادبیات تندتری در نقد دولت پیدا کنند.» گفتنی است این اظهارات در حالی بیان می‌شود که اصلاح‌طلبان در سال گذشته فشار سنگینی به دولت وارد کردند و در آستانه تشکیل کابینه دوازدهم به صراحت اعلام کردند باید سهم‌شان را تمام و کمال از روحانی بگیرند و در آخر نیز چنین شد.

2ـ نقشه جدید دشمن علیه ملت ایران
بر اساس گزارش‌های نیروهای امنیتی و اطلاعاتی، دشمنان ایران اسلامی پس از ناکامی در شکست ایران با حربه‌های نظامی، سیاسی، تحریم و...، اکنون به نفوذ، عملیات‌های ضد امنیتی و اقدامات ضد ایرانی در پوشش انجمن‌ها و فعالیت‌های اجتماعی رو آورده‌اند. در این راستا، توماس کاپلان، سرمایه‌گذار لابی صهیونیستی اتحاد علیه ایران هسته‌ای و تأسیس‌کننده مؤسسه محیط زیستی «پنترا» گفته است برای به زانو درآوردن ایران باید ابتدا یک راه غیر نظامی را در پیش گرفت؛ در این راستا وی از بهترین ابزاری که در اختیارش بوده استفاده کرده و با پشتیبانی از مؤسسه‌ای به ظاهر محیط زیستی به نام «میراث پارسیان» به جاسوسی از اماکن نظامی و حساس ایران پرداخته و اهداف دشمنان را دنبال کرده است. گفتنی است، شبکه جاسوسی متصل به موساد که اطلاعات سپاه در سال گذشته آن را کشف و منهدم کرد، از عوامل همین پروژه بودند.

3ـ کنگره آمریکا و طرح تشدید تحریم ایران
نشریه «واشنگتن فری‌بیکن» به نقل از منابع آگاه از طرح گروهی از سناتورهای ضدایرانی آمریکا برای تشدید تحریم‌ها علیه نظام بانکی ایران خبر داده است. این نشریه به نقل از منابع مطلع نوشته است، هدف از این طرح که به رهبری «تد کروز» سناتور جمهوریخواه آمریکایی به سنا و مجلس نمایندگان ارائه شده و به رؤیت خبرنگار فری‌بیکن رسیده، همه بانک‌های ایرانی را حامی تروریسم و عامل پولشویی معرفی می‌کند و تحریم آنها را خواستار می‌شود. طرح پیشنهادی این نمایندگان، افزون بر نظام بانکی، نظام مالی و روش‌هایی مانند استفاده از ارزهای رمزنگاری شده (کریپتو کارنسی‌ها) برای دور زدن تحریم‌های آمریکا و ادامه تجارت میان ایران و اروپا را نیز هدف قرار می‌دهد. مقابله با تلاش ایران برای حفظ ارزش ریال هم یکی دیگر از اهداف این طرح عنوان شده است.

4ـ در لبه تکنولوژی‌های موشکی، پهپاد و رادار قرار داریم
سردار حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه تحریم‌های دشمنان هیچ‌گاه برداشته نخواهد شد و باید آنها را بی‌خاصیت کنیم، گفت: همان‌گونه که در حوزه تسلیحاتی به ویژه در عرصه موشکی با وجود تحریم‌های شدید توانستیم با تلاش شبانه‌روزی تحریم‌ها را به فرصت مبدل و آنها را بی‌خاصیت کنیم، در حوزه‌های اقتصادی نیز باید با عمل تکلیف‌مدارانه و هدفمند به این مهم دست یابیم. وی اظهار داشت: به فضل الهی امروز در لبه تکنولوژی در عرصه‌های موشکی، پهپاد، رادار و... قرار داریم؛ این توانمندی‌ها با اخلاص و پشتکار جوانان غیور ایران اسلامی در سایه ایمان و اتکا به خدا به دست آمده است و امروز در حوزه موشکی دشمنان اراده‌ای ندارند و به مدد باور، توان و ظرفیت داخلی خودکفا هستیم که باید به دیگر حوزه‌ها نیز تعمیم یابد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات