صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴  ، 
کد خبر : ۳۱۳۱۷۴

اخبار کوتاه شنبه 24 آذر

پایگاه آمریکایی «ان‌بی‌سی» در تحلیلی نوشت، سیاست‌های خصمانه کاخ سفید علیه تهران شکست‌ خورده و سه رکن و نیروی اساسی ترامپ برای مقابله با ایران، یعنی «عربستان» به دلیل جنگ یمن و قتل خاشقجی، «اسرائیل» (رژیم صهیونیستی‌) به دلیل ناکارآمدی نتانیاهو و قدرت روزافزون محور مقاومت و «حامیان داخلی سیاست‌های ترامپ» به دلیل شکست در انتخابات اخیر کنگره و عملکرد ضعیف ترامپ در آمریکا، در بدترین و بحرانی‌ترین شرایط قرار داشته و عملاً نمی‌توانند کمکی به سیاست‌های ضد ایرانی وی کنند. همچنین در بخشی از این تحلیل آمده است، اگر امروز ساکن تهران باشید، از شهروندان واشنگتن و ریاض نسبت به آینده دلگرم‌تر خواهید بود.
جلسه 815 شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست دکتر روحانی به صحنه اعتراض و انتقاد به رئیس‌جمهور تبدیل شد و برخی از اعضای برجسته این شورا به بی‌توجهی رئیس‌جمهور به قوانین و برنامه جامع شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره حوزه زنان اعتراض کردند. نکته تلخ ماجرا این است که دولت برای حوزه زنان و خانواده به منظور اجرای قوانین نهادهای خارجی و بین‌المللی، همچون یونسکو علاقه‌مند و پیشتاز بوده است. این در حالی است که برخی از این قوانین از اساس با مبانی اسلامی و جمهوری اسلامی در تضاد است و معلوم نیست دولت چرا به برنامه بومی شورای عالی انقلاب فرهنگی که منطبق با فرهنگ ایرانی و اسلامی تدوین شده، بی‌میل است؟
«الکساندر بیووایس چیوا» از سخنگویان جلیقه‌ زردها گفت: دخالت هر گونه دولتی را در اعتراضات اخیر فرانسه رد می‌کنیم. البته باید بگویم در این راه از برخی جنبش‌ها الهام گرفته‌ایم. برای نمونه، از انقلاب ۱۹۷۹ (انقلاب اسلامی ایران) که علیه استبداد و برای رسیدن به دموکراسی بود، الهام گرفته‌ایم؛ ولی این را که یک کشور خارجی در حال مدیریت این جریان است، کاملاً تکذیب می‌کنیم. وی در ادامه افزود: جلیقه‌ زردها صدای واقعی و فروخورده مردم فرانسه هستند و ۷۴ درصد مردم از این جنبش حمایت می‌کنند.
روزنامه ترکیه‌ای «ینی شفق» یادداشتی به قلم «ابراهیم کاراگول» سردبیر این روزنامه نوشت: عربستان و امارات همراه با اسرائیل(رژیم صهیونیستی) آشکارا علیه ترکیه اعلان جنگ کرده‌اند؛ جنگی که «محمدبن‌سلمان» ولی‌عهد سعودی و «محمدبن‌زائد» ولی‌عهد امارات عربی متحده علیه ترکیه به راه ‌انداخته‌اند، به قتل جمال خاشقجی محدود نیست و از مسئله سوریه آغاز شده و ما شاهد یک جبهه عربی‌ـ عربی علیه ترکیه هستیم.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات