صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷  ، 
کد خبر : ۳۱۳۴۲۳

از انقضای گفتاردرمانی اروپا تا پایان حکومت‌های مستبد

1ـ پادشاهان مستبدی که احساس خطر کرده‌اند!
نشریه «عرب ویکلی» وابسته به دربار شاهان  مستبد و مرتجع منطقه در مطلبی تهدید ایران و رژیم صهیونیستی برای اعراب را مقایسه کرده و نوشته است: دیگر غیر ممکن است واقعیت حضور اسرائیل در خاورمیانه را نادیده بگیریم. از طریق این دروغ، اعراب به دنیا پشت کرده‌اند و بسیاری از حقوق خود را از دست داده‌اند. جهان تغییر کرده است و ایران بزرگ‌ترین تهدید برای زندگی و مرگ ماست. ایران ما را از درون نابود کرده است؛ چیزی که اسرائیل نمی‌تواند با وجود برتری ارتش و اطلاعات خود، آن را انجام دهد. گفتنی است، سران مستبد عربی به خوبی دریافته‌اند گفتمان انقلاب اسلامی و گسترش آن در منطقه موجب بیداری ملت‌ها شده و پایانی بر حکومت‌های دست‌نشانده، مستبد و سرکوبگر خواهد بود.

2ـ لایحه حذف چهار صفر از پول ملی
یک مقام آگاه در بانک مرکزی درباره حذف صفر‌ها از پول ملی اظهار داشت: حذف صفر‌ها از پول ملی در مدت کوتاهی قابل اجرا نیست و برای آماده‌سازی مقدمات اجرای این طرح دو سال زمان نیاز است. مسئولان بانک مرکزی حذف صفر‌ها از پول ملی را منوط به کنترل پایدار نرخ تورم می‌دانند و معتقدند در شرایط تورمی نباید اقدام به حذف صفر‌ها از پول ملی کرد؛ چرا که احتمال گرد شدن ارقام (بهای کالاها و خدمات) به سمت بالا و همچنین بازگشت صفر‌ها پس از چند سال وجود دارد، با این حال عبدالناصر همتی به تازگی در نشست یکی از فراکسیون‌های مجلس عنوان کرده است، لایحه حذف چهار صفر از پول ملی از سوی بانک مرکزی تقدیم دولت شده است و امیدوارم هر چه سریع‌تر این مهم به نتیجه برسد.

3ـ اروپا بداند دوره گفتاردرمانی گذشته است
صادق خرازی، دیپلمات اصلاح‌طلب و سفیر اسبق ایران در فرانسه با بیان اینکه اروپا به یاد بیاورد که دوره گفتاردرمانی به پایان رسیده و تاریخ آن منقضی شده، گفت: اروپایی‌ها باید یک بار برای همیشه تکلیف خود را با این توافق‌نامه مشخص کنند و بدانند داشتن رابطه با جمهوری اسلامی ایران فقط منافع تجاری و اقتصادی نیست؛ بلکه حفظ برجام می‌تواند منافع امنیتی برای اروپا داشته باشد. صبر و مدارای جمهوری اسلامی ایران هم اندازه‌ای دارد. اگر راهکار مناسبی برای توسعه مناسبات جمهوری اسلامی ایران و حذف مشکلات موجود از سوی اتحادیه اروپا ارائه نشود، طبیعتاً ایران هم اقدامات مناسب دیگری انجام خواهد داد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات