صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴  ، 
کد خبر : ۳۱۳۴۹۳

حرف روز/ 40 سال ناکامی در برابر انقلاب

مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا در سفر به کشورهای همپیمان در منطقه غرب آسیا به یک نکته مهم اعتراف کرده است: «قدرت برتر ایران روز به روز گسترش می‌یابد[...]
پایگاه بصیرت / فرهاد مهدوی
یادداشت: مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا در سفر به کشورهای همپیمان در منطقه غرب آسیا به یک نکته مهم اعتراف کرده است: «قدرت برتر ایران روز به روز گسترش می‌یابد».
در زمانی که آمریکا به دنبال خروج نیروهای خود از سوریه و افغانستان است و نتوانسته است به اهداف خود در منطقه‌ دست یابد، شاهد برنامه گسترده‌ای برای مقابله با انقلاب اسلامی هستیم. در این راستا، آمریکا با سفر و تهدید برخی از کشورهایی که به جز تبعیت از سیاست‌های آمریکا چاره‌ای ندارند، درصدد قدرت‌نمایی در مقابل دستاوردهای انقلاب و اعلام هشدار نسبت به جمهوری اسلامی ایران است. پمپئو راهکار مقابله با قدرت ایران را این‌گونه بیان می‌کند: «موضع ما همچنان متوقف کردن رفتار انقلابی رژیم ایران است.» به این ترتیب توجه به چند نکته در این زمینه ضروری است:
1ـ متوقف کردن موتور رفتار انقلابی کشورمان برای برخی مأموران سیا که امروز کراوات دیپلماتیک زده‌اند، شاید کار تازه و جالبی باشد؛ اما در طول چهل سال گذشته آمریکا حتی یک شب را بدون این برنامه و سیاست به روز نرسانده است. آمریکا یک سال پیش از انقلاب به دنبال آن بود که موتور انقلاب ایران روشن نشود و به همین دلیل کارتر در ۱۰ دی ماه ۱۳۵۶ به تهران سفر کرد تا حمایت کامل واشنگتن را به محمدرضا پهلوی ابلاغ کند.
2ـ آمریکا که اکنون به واسطه قدرت دفاعی کاملاً بومی ایران اسلامی توان درگیری نظامی با ایران را ندارد، در تلاش است از راهی دیگر وارد شود و حال با استفاده از قدرت رسانه‌ای و جنگ روانی درصدد است انقلاب اسلامی را از درون با چالش مواجه کند و نیروها و شعارهای انقلاب را از طریق ایادی داخلی خود مورد هجمه قرار دهد.
3ـ یکی از فعالیت‌های ایالات متحده آمریکا برای متوقف کردن انقلاب اسلامی در دیگر کشورها عملیات روانی و دیپلماسی عمومی است که در این زمینه موفقیتی به دست نیاورده است و نظرسنجی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد جمهوری اسلامی بیشترین محبوبیت را در این مناطق دارد. نشریه «نیویورک‌تایمز» در این زمینه نیز نوشت: کشور ایران قدرت مسلط در عراق است و آمریکا، عراق را تحویل ایران داده است. ایران امروز قدرت با نفوذ در عراق است و این را آمریکا با سرنگون کردن «صدام حسین» به تهران هدیه کرد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات