صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵  ، 
کد خبر : ۳۱۳۵۹۲

از برکناری حاکم مکه تا توهین به منتقدان

1ـ برکناری حاکم مکه به دلیل افشاگری
مجتهد، افشاگر سعودی در پست توئیتری خود نوشت: به نظر می‌رسد دو اقدام «خالد فیصل» امیر منطقه مکه سبب عصبانیت محمد‌بن‌سلمان، ولی‌عهد عربستان شده و به همین دلیل وی دوره حاکمیت فیصل را تمدید نکرده است. وی افزود: فیصل طی یک اقدام احمقانه اخبار مربوط به ترور جمال خاشقجی را به اطلاع پادشاه عربستان می‌رساند؛ چرا که فکر می‌کرد او شخصاً وارد عمل می‌شود اما پادشاه پس از چند دقیقه موضوع را فراموش کرد و بن‌سلمان این رفتار خالد فیصل را به عنوان سوء نیت وی از یاد نبرد. وی افزود: اقدام دوم نیز سخنان خالد فیصل در برابر دوربین‌ها درباره اوضاع نامناسب اقتصادی کشور و خروج سرمایه از عربستان بود که نشان می‌داد اقدامات و سیاست‌های بن‌سلمان در زمینه سرمایه‌گذاری شکست خورده است.

2ـ اختیارات معاون اول محدود شده است؟
محمد عطریانفر، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی درباره نقش معاون اول رئیس‌جمهور در دولت روحانی اظهار داشت: باور من این است که آقای جهانگیری در دوره اول حجم مناسبی از اختیارات را از ناحیه رئیس‌جمهور در اختیار داشت؛ ولی در برهه‌ای رئیس‌جمهور تا حدودی توجه کافی را به مشورت‌هایی که از ناحیه معاون اول داده می‌شد، مبذول نداشت. وی افزود: در حال حاضر، وضعیت به صورت اول برگشته و نقش آقای جهانگیری تقریباً مشابه دوره اول است. گفتنی است، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور قصد دارد نشان دهد در دولت دوم روحانی محدود شده و مانند دولت اول اختیارات لازم را ندارد!

3ـ توهین روزنامه جمهوری اسلامی به منتقدان برجام
روزنامه جمهوری اسلامی در مطلبی با عنوان «صداهای دشمن شادکن» نوشت: «اخیراً برخی افراد به دلیل دریافت اطلاعات ناقص و مخدوش درباره برجام دچار نگرانی شده و اعتراض می‌کنند که چرا ایران پس از اقدام ترامپ برای خروج از برجام، این توافق را آتش نزد و به آن وفادار ماند...». این روزنامه در ادامه مدعی شد که اگر برجام نبود، سیاست «نفت در برابر غذا» یعنی همان شرایط سال‌های پایانی حاکمیت صدام در عراق، در انتظار ما هم بود! روزنامه جمهوری اسلامی در ادامه با ادبیاتی توهین‌آمیز مدعی شده است، منتقدان برجام، لگدپراکنی را وظیفه خود می‌دانند!
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات