بین الملل >>  آمریکاواروپا >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۳  ، 
کد خبر : ۳۱۳۶۰۰

چرا آمریکا مرضیه هاشمی را زندانی کرده است؟

در حال حاضر این گمانه وجود دارد که مرضیه هاشمی به دلیل آخرین مستند خود یعنی «واقعیت های زندگی سیاهپوستان» دستگیر شده است . اگر چنین چیزی درست باشد و برجسته کردن آلام و مصیبت های زندگی سیاهان از طرف هم نژاد خودشان جرم است، پس بر جنایت آمریکایی ها در یمن که با بمب 227 کیلویی هدایت شونده شرکت آمریکایی لاکهید مارتین که بر سر اتوبوس مدرسه فرود آمد و در نتیجه چهل کودک بیگناه یمنی به خاک و خون کشیده شده­اند و قتل وحشیانه جمال خاشقچی چه نامی می­توان نهاد؟!
پایگاه بصیرت / گروه بین الملل / سندس یوسف الاسعد

چرا آمریکا مرضیه هاشمی را زندانی کرده است؟دولت آمریکا ملانی فرانکلین یا مرضیه هاشمی روزنامه­ نگار کهنه کار سیاهپوست آمریکایی را که در نتیجه تجلی انقلاب اسلامی ایران مسلمان شد و از سال 1387 به بعد در جمهوری اسلامی به ­عنوان روزنامه­ نگار فعالیت خود را ادامه داد، زندانی کرده است.

کسانی که شب و روز صحبت از دموکراسی و آزادی می کنند، مرضیه هاشمی را در حالی که برای سرکشی از بردار بیمار خود راهی آمریکا شده بود، دستگیر کردند تا باز حقوق بشر آمریکایی را در نگاه مردم دنیا حقیرتر شود، به راستی جرم مرضیه هاشمی چه بود؟

دستگیری وی را می­توان در شاخص­های حقوق بشر آمریکایی تجسم کرد، حقوق بشری که وی را به­ خاطر سیاه پوست بودن، مسلمان بودن و روزنامه­ نگار بودن به بند و اسارات می­کشد و شکنجه های روحی نامتعارف را بر عقاید و روح این زن مسلمان جاری می سازد.

مرضیه هاشمی کسی که با تکانه­ های انقلاب اسلامی ایران در اوایل دهه 80 میلادی تحت تاثیر نفس گیرای امام خمینی(ره) قرار گرفت و درک کرد که تنها در آموزه های انقلاب اسلامی، حقوق بشر، دفاع از مظلوم و احیای حقوق زنان یا به قول غربی­ها توانمند سازی زنان تجلی می­یابد.

در شبکه پرس توی وی ارزش­های اسلامی را معیار کار خود قرار داده بود و تمام هم و غم خود را معطوف دفاع از حقوق مظلومین دنیا کرده بود و نمونه یک زن انقلابی است که با سلاح حجاب از ارزش­های اسلامی و انقلابی دفاع کرده است.

دستگیری مرضیه هاشمی چهره از حقوق بشر آمریکایی برداشت، حقوق بشری که دائما دم از دموکراسی و آزادی می زند. وی چهره از نقاب تزویر این دولت ماکیاولی برداشت دولتی که هنوز بعضی ها به طناب پوسیده آن چنگ می­زنند. مرضیه هاشمی شاید به این خاطر دستگیر شد که جنایت های دولت استکباری را با صدای بلند فریاد می زد.

اکنون روشن است که آمریکا که امپراتوری استعماری و مهد اسلام هراسی است، مدافع تعصب، تروریسم و نژادپرستی در دنیا می­باشد. مرضیه هاشمی به دلیل دفاع از اصول اسلامی ناب که هرگز بین سفید و سیاه و بین زن و مرد تبعیض قائل نمی شود ، توسط مدعیان حقوق بشر در بند افتاده است.

دولت ایالات متحده قصد دارد تا در این جنگ ویرانگر (جنگ افکار) زنان را به کالاهایی ارزان تبدیل کند و با تضعیف کردن زنان و به حاشیه راندن آن ها، باعث فروپاشی و شکنندگی ملت های انقلابی شود.

برخلاف تروریست جنایتکار مریم رجوی رئیس گروه تروریستی منافقین که تا به حال هزاران مردم بیگناه را به خاک و خون کشیده است، مرضیه هاشمی جنگ با تروریست و سیاست های نژاد پرستانه را سرلوحه خود قرار داده است.

در حال حاضر این گمانه وجود دارد که مرضیه هاشمی به دلیل آخرین مستند خود یعنی «واقعیت های زندگی سیاهپوستان» دستگیر شده است . اگر چنین چیزی درست باشد و برجسته کردن آلام و مصیبت های زندگی سیاهان از طرف هم نژاد خودشان جرم است، پس بر جنایت آمریکایی ها در یمن که با بمب 227 کیلویی هدایت شونده شرکت آمریکایی لاکهید مارتین که بر سر اتوبوس مدرسه فرود آمد و در نتیجه چهل کودک بیگناه یمنی به خاک و خون کشیده شده­اند و قتل وحشیانه جمال خاشقچی چه نامی می­ توان نهاد؟!

امروز با مرضیه هاشمی همان طور وحشیانه رفتار می شد که امپریالیسم و طلایه دار حقوق بشر با اجداد سیاه پوست او نیز به این طریق رفتار می­کرد و در کلام آخر او بدون هیچ اتهام روشنی زندانی شده است و وظیفه ما اصحاب رسانه این است تا صدایش باشیم و آزادی وی را با صدایی رسا مطالبه نمائیم.

مترجم: عمار اسماعیلی

* «سندس یوسف الاسعد» نویسنده و خبرنگار آزاد لبنانی است. این مطلب نخستین بار به زبان انگلیسی در تهران تایمز منتشر شده است.
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات