صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴  ، 
کد خبر : ۳۱۳۶۰۶

از ذهنیت‌ها تا واقعیت‌ها

1ـ فاصله میان ذهنیت‌ها و واقعیت‌ها
به تازگی روزنامه اصلاح‌طلب «شرق» در گزارشی با اشاره به انجام یک نظرسنجی در سازمان بهزیستی و گفته‌های تقی رستم‌وندی، رئیس سازمان بهزیستی می‌نویسد: «5۰ درصد از مخاطبان گفته بودند که فساد اقتصادی زیاد یا خیلی زیاد است؛ اما وقتی به مصادیق فساد توجه کردیم، برای مثال، روی موضوع رشوه، بیش از ۷۰ تا ۷۵ درصد گفته بودند که نه رشوه داده‌اند و نه رشوه گرفته‌اند. این نشان می‌دهد بین چیزی که در واقعیت است، با آنچه در ذهن مردم نسبت به فساد اقتصادی شکل گرفته، فاصله معناداری وجود دارد.» شرق در ادامه می‌آورد: «از نظر جامعه‌شناسی، جامعه ایران یک «جامعه در حال فروریزی» نیست، مگر جامعه کاهگل است که فرو بریزد؟! براساس مجموعه‌ای از شاخص‌ها، ایران در مقایسه با دیگر جوامع یک جامعه متوسط و مطالباتی است.»

2ـ «تکرار می‌کنم» دیگر تکرار نمی‌شود
محمدرضا تاجیک، فعال اصلاح‌طلب در پاسخ به این پرسش که «آیا هنوز مردم به صحبت‌های شخصیتی مانند محمد خاتمی اعتنا می‌کنند؟» گفته است: «آقای خاتمی هنوز شخصیتی مقبول میان مردم است. اگرچه جریان اصلاحات ریزش‌هایی داشته، اما شخصیت آقای خاتمی فرای اصلاح‌طلبی مرسوم است(!) اما به خود ایشان هم گفتم که به صلاح نیست در انتخابات آینده «تکرار می‌کنم» را تکرار کنید، زیرا فضای سیاسی متفاوت شده است و مردم انتظار دارند وعده‌ها از حالت شعار به عمل درآید.» گفتنی است، پیش از تاجیک، موسوی‌لاری هم در سخنانی تأکید کرده بود اصلاح‌طلبان در انتخابات آینده به طور قطعی دیگر تکرار نخواهند کرد.

3ـ لهستان اجازه اقدام ضد ایرانی را نمی‌دهد
«میسلاو لانگ» معاون وزیر خارجه لهستان در دیدار با عراقچی، همتای ایرانی خود در ارتباط با نشست به‌اصطلاح صلح و امنیت خاورمیانه (ورشو) اظهار داشت: «در این نشست پیشبرد صلح و امنیت در خاورمیانه در کلّیت خود مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت و به هیچ وجه علیه هیچ کشوری از جمله جمهوری اسلامی ایران نخواهد بود.» وی تأکید کرد: «لهستان معتقد است ایران به‌ منزله یکی از بازیگران مهم خاورمیانه نقش مؤثری در شکل‌گیری تحولات منطقه دارد. لهستان به ‌عنوان دوست ایران اجازه نخواهد داد علیه ایران اقدامی صورت گیرد.»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات